معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در مراجع قضایی استان 8 روز کاهش یافته است

17:21 - 06 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۳۴۰۹
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در سال گذشته، 89 روز بوده که نسبت به سال گذشته 8 روز کاهش داشته است.

مهدی بخشی در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات انجام شده معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان در سال 1400 اظهار کرد: ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی در سال گذشته در استان کرمان 92 درصد بوده است.

وی تعداد وارده پرونده به تعداد قضات را در سال گذشته 131 فقره ذکر کرد و ادامه داد: میانگین کل امتیاز قضایی کسب شده در سال گذشته 928.83 بوده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان به ثبت 110 هزار و 501 فقره مکاتبات اداری اشاره و بیان کرد: در سال گذشته 59 دفتر خدمات الکترونیک قضایی و نیز 46 سامانه الکترونیکی در استان کرمان راه اندازی شده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که موجودی پرونده ها در سال 1400 نسبت به سال قبل 17.83 درصد افزایش داشته است، گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در یک سال گذشته، 89 روز بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 8 روز کاهش داشته است.

بخشی به ثبت 286 هزار و 214 پرونده در واحد آرشیو دادگستری استان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 44 مجتمع قضایی استان کرمان دارای ویدئو کنفرانس هستند و در مجموع 14 هزار و 681 مورد جلسه دادرسی الکترونیک در استان کرمان برگزار شده است.

وی گفت: در حال حاضر 49 حوزه قضایی و 22 مجتمع شورای حل اختلاف دارای ارتباط فیبرنوری هستند و تعداد مجتمع های قضایی دارای کابل‌کشی استاندارد 36 حوزه است.

سه هزار و 340 مترمربع فضای جدید قضایی در استان کرمان به بهره برداری رسیده است

محمدحسین زاده کافی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان کرمان گفت: طی سال گذشته روند احداث حدود 26 هزار مترمربع فضای اداری پیگیری و 3 هزار و 340 مترمربع فضای جدید به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: با بهره برداری از ساختمان های جدید قضایی در استان کرمان، زیربنای فضاهای اداری دادگستری استان کرمان به 102 هزار مترمربع رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از فضاهای اداری جدید، سرانه متراژ فضاهای اداری دادگستری کل استان کرمان به تعداد کارکنان در سال 1400 به 61 مترمربع رسید.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان کرمان اشاره به این مطلب که این معاونت شامل مدیریت های امور مالی، خدمات و پشتیبانی، فنی و مهندسی و ادارات رفاه وسلامت، بودجه و درآمد است، خاطرنشان کرد: در حوزه رفاهی 14 واحد خانه سازمانی جدید به منازل سازمانی دادگستری استان اضافه شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته به یک هزار و 281 نفر از همکاران تسهیلات بانکی پرداخت شده و 5 هزار و 743 نفر از خدمات پزشکی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهید بهشتی استفاده کرده اند.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: در بخش خدمات و پشتیبانی حدود 20 درصد تجهیزات فرسوده حوزه های قضایی در سال گذشته جایگزین و بازسازی شده است.

زاده کافی تصریح کرد: در سال 1400 وصول درآمدهای دولتی 42 درصد و سپرده های پرداختی 17 درصد نسبت به سال 1399 رشد داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *