ریاست جمهوری توان مدیریت مصالحه با "طالبان" را ندارد

12:06 - 06 تير 1397
کد خبر: ۴۳۱۰۸۶
رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در واکنش به آتش‌بس دولت کابل و طالبان اظهار کرد که ارگ ریاست جمهوری این کشور توان مدیریت مصالحه سیاسی با گروه طالبان را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، امرالله صالح رئیس سابق امنیت ملی و رهبر روند سبز برقراری آتش‌بس یکطرفه دولت افغانستان را ابهام برانگیز دانست.

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان تصریح کرد که مصالحه سیاسی قدم بزرگی است که ارگ ریاست جمهوری افغانستان توان برداشتن آن را ندارد و یا هم مخالف مشارکت نیروهای سیاسی افغانستان در این روند است.

وی افزود: ارگ ریاست جمهوری افغانستان یا تون مدیریت مصالحه سیاسی در سطح این کشور را ندارد و یا هم به صورت برنامه ریزی شده از اجماع نیروهای سیاسی در این کشور ممانعت می‌کند.

اشرف غنی پیش از تمدید مجدد آتش‌بس دولت افغانستان با طالبان گفته بود که برای برقراری آتش‌بس و دست یافتن به توافق سیاسی با احزاب سیاسی و جهادی نیز مشورت کرده است.

هفدهم خرداد ماه رئیس جمهور افغانستان در پیام ویدئویی از نیروهای امنیتی افغان خواست تا از بیست و هفتم ماه مبارک رمضان تا پنجم عید سعید فطر آتش‌بس یک‌طرفه با طالبان برقرار کنند.

پس از چند روز رهبری طالبان نیز با اعلام‌ آتش‌بس موقت به افراد این گروه دستور داد از حمله به نیروهای امنیتی افغان در سه روز نخست عید سعید فطر خودداری کنند اما همچنان نیروهای خارجی را هدف قرار دهند.

.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *