رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تعامل رسانه‌ها با دستگاه قضایی در ارتقاء دانش حقوقی جامعه اهمیت به سزایی دارد/امنیت امروز کشور مرهون ایثار‌ تلاشگران در قوه قضاییه و نهاد‌های نظامی و اطلاعاتی است

13:37 - 25 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۷۴۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان یزد گفت: امنیتِ بی بدیل و مثال زدنی امروز کشور در یکی از بحرانی‌ترین مناطق جهان، امنیتی نیست که به صورت تصادفی حاصل شده باشد بلکه مرهون تلاش ها، از خودگذشتگی‌ها و ایثار‌های بسیاری از افراد در قوه قضاییه و نهاد‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی است که دست در دست هم برای اعتلای میهن و آرامش مردم خدمت می‌کنند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان یزد محمدرضا عرشیان در دیدار با قائم مقامِ مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد و معاونین صدا و سیما بر نقش مهم و اساسی رسانه ملی در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش‌ها و عملکرد دستگاه قضاء با شیوه هنرمندانه و باور پذیر برای مردم تبیین گردد تا آحاد جامعه نیز در جریان این تلاش‌ها قرار گیرند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان یزد اظهار کرد: نقش رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در تحقق اهداف دستگاه قضاء، ارتقاء دانش حقوقی و ایجاد احساس امنیت و عدالت در جامعه اثر گذار و بی بدیل است.

وی با بیان این نکته که امنیت تصادفی حاصل نمی‌گردد، گفت: امنیتِ بی بدیل و مثال زدنی امروز کشور در یکی از بحرانی‌ترین مناطق جهان، امنیتی نیست که به صورت تصادفی حاصل شده باشد بلکه مرهون تلاش ها، از خودگذشتگی‌ها وایثار‌های بسیاری از افراد در قوه قضاییه و نهاد‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی است که دست در دست هم برای اعتلای میهن و آرامش مردم خدمت می‌کنند.

این مقام قضایی با اشاره به هجمه‌های دشمنان به قوه قضاییه، ابراز داشت: تمام دشمنان خارجی و داخلی همسو هم صدا برای تضعیف این نهاد حاکمیتی تلاش می‌کنند و در پی آن هستند با ایجاد حس عدم عدالت در جامعه مردم را دچار یأس و نا امیدی کرده و بین مردم و ولایت، جدایی و افتراق بیاندازند.

وی خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌های معتمد و متعهد در این زمینه بسیار حائز اهمیت است تا با اطلاع رسانی خوب، به موقع و به هنگام توطئه دشمنان را خنثی سازند.

معاون فرهنگی دادگستری با اعلام گوشه‌ای از اقدامات شکل گرفته در دستگاه قضایی، بیان داشت: سرپرستی از صغار، مهجورین و مراقبت از حقوق آن ها، برخورد با قاچاق کلا و ارز همراه با حمایت از تولید کالای ایرانی، صدور احکام قاطع و مقابله با سارقین و کلاهبرداران و در عین حال حمایت از مددجویان جرائم غیر عمد در زندان تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های قوه قضاییه است.

عرشیان، بزرگداشت هفته قوه قضاییه را به مناسبت سالروز عروج ملکوتی معمار دستگاه قضاء شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق نظام و انقلاب ذکر کرد و گفت: فارغ از پست و مقام‌های معمول همه ما در نظام اسلامی مدیون شهدا و ایثار و جانفشانی عزیزانی هستیم که اعتلای امروز جمهوری اسلامی مرهون خون این عزیزان است.

در ادامه این جلسه قائم مقام مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد گفت: قوه قضاییه اصلی‌ترین نهاد برای ایجاد عدل و عدالت در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین کشفی افزود:دادگستری یک نهاد مقدس است که علی رغم شایعه پراکنی دشمنان، مردم دلخوش و امیدوار به ملجأیی برای حق خواهی و تظلم طلبی هستند.

وی پاسداشت شهدای گرانقدری همچون شهید بهشتی را افتخاری برای رسانه ملی دانست و اظهار داشت: صدا و سیما هر ساله به مناسبت سالگرد فاجعه هفتم تیر ویژه برنامه‌هایی را تولید و پخش می‌کند و این برنامه‌ها می‌تواند با مشارکت دستگاه قضایی استان از غنای بیشتری برخوردار باشد.

در این جلسه بر راه‌های همکاری و تعامل بیشتر دادگستری و صدا و سیما تأکید شد و مقرر شد علاوه بر برنامه‌های خاص مناسبتی در هفته قوه قضاییه برنامه‌های تولیدی دیگری در راستای ارتقاء اطلاعات عمومی و حقوقی مردم تهیه و در طول سال پخش گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *