16 زندانی استان بوشهر در سال جاری با همت شورای حل اختلاف آزاد شدند

8:16 - 28 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۱۳۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: با همت و تلاش همکاران شورای حل اختلاف استان و ایجاد صلح وسازش در 33 در صد پرونده های قابل سازش 16 زندانی در فروردین ماه سال جاری از زندان  آزاد شدند.

علی جمادی در گفت‌وگو بامیزان، در رابطه با عملکرد دادگستری و شورای حل اختلاف استان بوشهر به جهت ایجاد صلح وسازش در پرونده‌ها، اظهار کرد:  بنا بر تاکید ریاست دستگاه قضا بر ترویج فرهنگ مذاکره و تلاش برای اصلاح ذات‌البین ، فعالیت‌های شوراهای حل اختلاف استان بوشهر بر بهره‌‌گیری از ظرفیت های صلح و سازش استان به جهت کاهش ورودی پرونده‌ها تمرکز دارد.

وی با قدردانی از تلاش اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان که بی‌وقفه در امر صلح و سازش فعالیت می‌کنند، افزود: در فروردین ماه سال 1401 ورودی پرونده به شوراهای حل اختلاف استان بوشهر تعداد ۳هزار و ۱۵۷ فقره بوده است که از این تعداد ۲هزارو۹۱۱ فقره مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ورودی پرونده‌های قابل سازش به شوراهای حل اختلاف استان در فروردین سال جاری را یک هزار و 570  فقره اعلام کرد و اضافه کرد: باتوجه به ایجاد صلح وسازش در 522 پرونده از این تعداد با تلاش همکاران شوراهای حل اختلاف استان حدود ۳۳ درصد مصالحه در پرونده ها صورت گرفته است.

جمادی همچنین با اشاره به آزادی 16 زندانی در فروردین ماه سال جاری باهمت شوراهای حل اختلاف استان بوشهر افزود: ورودی کل پرونده ها به دادگستری استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ نیز ۲۹ هزار و ۱۲۶ فقره بوده که از این  تعداد ۲۱هزار و ۳۹۵ فقره پرونده مختومه شده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری بوشهر: با هرگونه ناامنی و اخلال در نظم عمومی برخورد می‌شود

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *