کارگردان پسر جهنمی رییس هیات داوران فستیوال فیلم ونیز شد+عکس

15:19 - 24 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۶۵۹۵
گیرمو دل تورو کارگردان مطرح سینمای هالیوود که امسال فیلم تحسین شده "شکل آب" را کاررگدانی کرده به عنوان رییس هیات داوران فستیوال ونیز انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، گیرمو دل تورو کارگردان مطرح سینمای هالیوود که امسال فیلم تحسین شده "شکل آب" را کاررگدانی کرده به عنوان رییس هیات داوران فستیوال ونیز انتخاب شد.

دل تورو امسال برای فیلم "شکل آب" نامزدی ۱۳ اسکار را کسب کرده و درخشش فراوانی را نیز در گلدن گلوب امسال کسب کرده است.

گیرمو دل تورو

این فیلم توانست با دریافت سه جایزه در بخش های کارگردانی، بازیگری زن و فیلمبرداری رکورددار جوایز جشن منتقدان فیلم لس‌آنجلس شود. این فیلم در اکران جهانی به فروش 30.6 میلیون دلار دست یافته است.

این فیلم همچنین توانست در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر طلایی را از آن خود کند. گیرمو دل تورو علاوه بر کارگردانی این فیلم نویسندگی، تهیه کنندگی و نوشتن داستان را نیز بر عهده داشته است.

گیرمو دل تورو

البرتو باربرا مدیر هنری جشنواره ونیز با اشاره به توانایی های کارگردان فیلم "پسر جهنمی" دلیل انتخاب او را اینگونه شرح داده است: دل تورو بیش از ۲۰ سال پیش و در سال ۱۹۹۷ به ونیز رفته بود و اولین فیلم انگلیسی زبانش یعنی «میمیک» را ارایه کرده بود. او سال ۲۰۰۶ به لیدو بازگشت و به عنوان یکی از اعضای هیات داوران برای اهدای جایزه لوییجی دی لورنتیس برای فیلم اول، کار کرده بود.

گفتنی است که هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۹ آگوست تا هشت سپتامبر ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *