شاهد چالش‌های فزاینده‌ای از سوی ایران، روسیه و چین هستیم

14:30 - 24 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۶۵۸۶
وزیر دفاع انگلیس طی اظهاراتی مدعی شده که انگلیس شاهد چالش‌های فزاینده‌ای نه تنها از سوی چین بلکه از سوی ایران و روسیه است.

شاهد چالش‌های فزاینده‌ای از سوی ایران، روسیه و چین هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزیر دفاع انگلیس طی اظهاراتی مدعی شده که انگلیس شاهد چالش‌های فزاینده‌ای نه تنها از سوی چین بلکه از سوی ایران و روسیه است.

«گاوین ویلیامسون» در سفر خود به استرالیا و مصاحبه با یکی از روزنامه‌های این کشور گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که هر نیت بدخواهانه‌ای پاسخ داده می‌شود، شاهد چالش‌های فزاینده‌ای نه تنها از سوی چین بلکه از سوی ایران و روسیه هستیم، ما دائما باید مطمئن شویم که تدابیر امنیتی ما، زیرساخت‌های حیاتی ملی ما حفظ می‌شوند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه افزود: کشتی «اچ‌ام‌اس ساترلند» بر اساس حق آزادی دریانوردی ماه آینده از سمت استرالیا به طرف دریای مورد مناقشه چین جنوبی اعزام خواهد شد.

گاوین می‌گوید: این کشتی در راه بازگشت به خانه از دریای چین جنوبی عبور خواهد کرد و نشان می‌دهد که نیروی دریایی انگلیس حق انجام چنین کاری را دارد. 

وزیر دفاع انگلیس در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: مهم است متحدان ما مانند آمریکا و استرالیا از ارزش‌های ما در دریای چین جنوبی که دارای ذخایر گسترده نفتی و گازی بوده و سالیانه 5 تریلیون دلار نقل و انتقال تجاری از طریق آن انجام می‌شود پشتیبانی کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *