۵۰ درصد ازدواج‌های شمال شهر به طلاق ختم می‌شود

22:30 - 30 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۷۳۶
مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان گفت: 50 درصد ازدواج های شمال شهر با طلاق پایان می یابد.

۴۰ درصد طلاق‌ها برای افراد زیر ۲۴ سال است/ ۵۰ درصد ازدواج‌های شمال شهر به طلاق ختم می‌شودبه گزارش گروه جامعه ،فرشته روح افزا در آغاز با بیان اینکه آمار‌هایی که در خصوص طلاق ارائه می‌شود، خیلی امیدوار کننده نیست، اظهار داشت: متاسفانه آمار‌های طلاق در حال افزایش است و کاهشی در این رابطه وجود ندارد.

وی با تاکید بر آسیب شناسی علل افزایش آمار طلاق گفت: آمار‌های طلاق در شهر‌های مختلف و حتی شمال و جنوب تهران متفاوت است و این به دلیل فرهنگ بومی افراد است.متاسفانه در شمال شهر تهران تقریبا نیمی از ازدواج‌ها به طلاق می‌انجامد در حالیکه مثلا در شهر ری آمار‌ها متفاوت است و به همین دلیل در بررسی علل طلاق، حتما باید آن را منطقه‌ای بررسی کرد.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مهمترین علت طلاق اظهار داشت: دلیل اصلی طلاق فردگرایی زوج و زجه است یعنی افراد به دنبال منافع خودشان هستند و تعامل نزدیکی با همسر خود ندارند.

وی، عنوان داشت: متاسفانه آمار طلاق در یک سال نخست زندگی خیلی بالا است. متاسفانه دختر و پسر در هیچ جایی تعامل با یکدیگر و خانواده را آموزش ندیدند و هنگامی که وارد زندگی می‌شوند، نمی‌دانند چطور با هم رفتار کنند. خانواده‌ها نیز امروز با بچه‌ها و جوانان خیلی فاصله دارند.

 

انتهای پیام/ 


برچسب ها: طلاق شمال شهر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *