ضروت فرهنگ‌سازی در زمینه «صبر»/جامعه بیش از هر زمانی نیاز به صبر دارد

10:45 - 07 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۴۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ صبر را ضروری دانست و گفت: امروز در دنیایی با این پیچیدگی، بیش از هر زمانی نیاز به صبر دارد تا بتوان خود را در آسیب‌ها حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، علی‌اکبر گروسی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان صبح امروز در همایش «صبر» در این استان که با حضور جمعی از مسوولان استانی و موثرین در این حوزه برگزار شد، اظهار کرد: ستاد صبر دارای دستورالعمل خاص و اهداف بلند و برنامه‌های ارزشی در راستای کاهش آلام آسیب‌دیدگان و نزدیک کردن قلوب رنج دیده به هم انجام داده است.

به گفته رئیس‌کل دادگستری استان کردستان، آثار این کار‌های ارزشمند هم در استان کردستان نمود پیدا کرده و امروز هم در کنار هم جمع شده‌ایم که گزارشی از اقدامات انجام شده در این ستاد ارائه کنیم.

گروسی با بیان اینکه صبر در نظام و فرهنگ اسلامی جایگاه والایی دارد، گفت: هم در فرمایشات معصومین و هم در قرآن کریم در مورد صبر و آثار آن بحث شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر انسان به صفت صبر در مواقع مختلف خود را مسلح کند در برای آسیب‌ها و حوادث به خوبی عبور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه صبر سپر عظیم و مستحکم انسان را از بی‌تابی و بی‌طاقتی نجات می‌دهد، گفت: در فرهنگ اسلامی صبر به معنی واداشتن انسان از آنچه عقل و شرع عنوان می‌کند.

وی افزود: اگر انسان در برابر امر خدا تسلیم شد این همان صبر و تحمل و در تنگنا قرار دادن نفس انسان است که ۶۰۰ درجه مقام انسان را بالا می‌برد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: زمینه‌های گناه زیاد است و نفس هم انسان را برای ارتکاب گناه وسوسه می‌کند اگر انسان در مقابل گناه صبر و مقاومت بکند ۹۰۰ درجه مقامش بالا می‌رود که فاصله هر درجه به اندازه زمین تا عرش الهی است.

گروسی خاطرنشان کرد: انسان اگر به صبر مسلح باشد از گردنه‌های خطرناک به سهولت عبور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خدا با صابرین است و دست آن‌ها را می‌گیرد، گفت: خدا در قرآن خود را رفیق و دستگیر صابرین معرفی می‌کند و بر صبر در برابر مشکلات تاکید می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز در دنیای با این پیچیدگی بیش از هر زمانی نیاز به سلاح صبر داریم تا بتوانیم خود را در آسیب‌ها حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه باید جایگاه صبر و صابرین در جامعه امروز که آستانه تحمل بسیار پایین است، تبیین کنیم، گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه صبر در جامعه امروز نیاز اساسی است که همه باید در این راستا گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز ایران در جهان در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد به دلیل مسلح شدن به سلاح صبر است که به عنوان اصل مهمی در جامعه ما در برابر دشمنان و توطئه آن‌ها مد نظر قرار گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *