عدم وجود بودجه جذب هیات علمی مستقل در وزارت بهداشت

14:23 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۶۸۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس مرکز جذب وزارت بهداشت گزارش عملکرد ۱۴ فراخوان جذب هیات علمی این وزارتخانه را تشریح کرد و از عدم وجود بودجه جذب مستقل در وزارت بهداشت خبرداد.

عدم وجود بودجه جذب هیات علمی مستقل در وزارت بهداشتبه گزارش گروه جامعه ،دویست ویکمین جلسه هیأت عالی جذب به ریاست محمد علی کی نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

سید علی حسینی رئیس مرکز جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارائه گزارش عملکرد هیأت مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص ۱۴ فراخوان جذب هیأت علمی وزارت بهداشت پرداخت.

وی ادامه داد: تا کنون ۵۵۷۳ نفر پیمانی، ۱۸۱۷ نفر پیمانی یکساله و ۷۸۷ نفر بورسیه مناطق محروم جذب شده اند و در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو ۱ به ۱۶ است و درپایان برنامه ششم توسعه باید نسبت استاد به دانشجوی مطلوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱ به ۱۱ باشد.

رئیس مرکز جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود: در کل۱۷۶۴۵اعضای هیأت علمی به ترتیب ۴۹۷۱ نفر پیمانی، ۷۶۸۱ نفر رسمی، ۴۴۲ نفر قراردادی و ۴۵۵۱ نفر متعهد به خدمت در این وزارتخانه وجود دارد.

وی در ادامه به کمبود مجوز ردیف هیأت علمی، عدم وجود بودجه جذب مستقل در وزارت بهداشت، عدم تمایل به خدمت در برخی دانشگاه‌ها به خصوص در نواحی غیر برخوردار، عدم رغبت برخی از رشته های تحصیلی به خدمت به صورت تمام وقت جغرافیایی، عدم استقبال متقاضیان فراخوان هیأت علمی جهت جذب در دانشگاه‌های نوپا و استقبال از بازنشستگی زودرس اشاره کرد.

در ادامه جلسه دبیر هیأت مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی پیشنهاد بررسی تخصیص یک اولویت به دانشگاه های برخوردار و ۲ اولویت به دانشگاه های غیر برخوردار در فراخوان را ارائه داد و قرار شد در کارگروه هیأت عالی جذب بررسی شود.

در ادامه نماینده سازمان امور استخدامی در مورد مشکل ردیف در وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به ارائه توضیحات در خصوص جلسات مشترک با وزارت بهداشت و انتظار سازمان اداری استخدامی برای جمع بندی کارشناسان وزارت بهداشت و ارائه گزارش پرداختند.

همچنین توضیحاتی در خصوص کمبود ردیف استخدامی در وزارت علوم و تعریف شاخص نسبت استاد به دانشجو ۱به ۲۰ در برنامه ششم توسعه برای جذب هیأت علمی و همچنین دریافت هزار مجوز استخدامی وزارت علوم که تا کنون ۸۰۰ مجوزاستخدامی استفاده شده است، ارائه کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *