ایجاد رشته‌های مورد نیاز قوه قضاییه از ابتکارات دانشگاه علوم قضایی است

12:24 - 16 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۳۸۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دانشگاه علوم قضایی گفت: یکی از ویژگی‌های بارز دانشگاه علوم قضایی این است که رشته‌هایی را تدریس می‌کند که مختص قوه قضاییه هستند و در دانشگاه‌های دیگر وجود ندارند و این کار از ابتکارات دانشگاه علوم قضایی است.

ایجاد رشته‌های مورد نیاز دستگاه قضایی از ابتکارات دانشگاه علوم قضایی استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ،  محمدجواد شریعت باقری رئیس دانشگاه علوم قضایی در مراسم بزرگداشت روز ۱۶ آذر اظهار کرد: دانشگاه علوم قضایی به اعتباری تنها دانشگاه جامع حقوق کشور است که در همه مقاطع تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز دانشگاه علوم قضایی این است که رشته‌هایی را تدریس می‌کند که مختص قوه قضائیه هستند و در دانشگاه‌های دیگر وجود ندارند و این کار از ابتکارات دانشگاه علوم قضایی است.

شریعت باقری بیان کرد: این رشته ها براساس نیاز دستگاه قضایی ایجاد شده و با این رشته‌ها نیاز‌های سازمان بازرسی، دیوان عدالت، سازمان ثبت و ... تأمین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم قضایی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه علوم قضایی پس از جذب شدن در دانشگاه متعهد به دستگاه قضایی می‌شوند، یعنی این دانشجویان علاوه بر اینکه با نمرات بالا از طریق آزمون‌های سراسری جذب می‌شوند مراحل گزینش قوه قضائیه را هم طی می‌کنند. البته جذب قاضی صرفاً از طریق دانشگاه علوم قضایی نیست بلکه از دانشگاه‌های دیگر هم به دستگاه قضایی جذب می‌شوند.

وی اضافه کرد: دانشجویان ما پس از ورود به دانشگاه علاوه بر تحصیلات تخصصی در حوزه‌های دیگری مثل اخلاق مجهز می‌شوند و در این دانشگاه خود را آماده می‌کنند که در دستگاه قضایی به بهترین شکل خدمت کنند.

شریعت باقری اظهار داشت: همه می‌دانیم که شغل قضاوت از جمله مشاغلی است که در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد بنابراین دانشگاه علوم قضایی سهم مهمی در تربیت قضات دستگاه قضایی ایفا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم قضایی گفت: درس و بحث و تهذیب نفس از جمله اولویت‌های ما در دانشگاه است و ما این دو مورد را در کنار هم پیش می‌بریم. چون معتقدیم صرفاً کار علمی کردن برای قاضی شدن کافی نیست. بلکه باید به اخلاق و مکارم اخلاق هم توجه شود.

وی افزود: البته ما در کار خود در دانشگاه با مشکلاتی هم مواجه هستیم. مشکلاتی مانند مشکلات مالی، اداری و رفاهی که البته ما برطرف کردن این مشکلات و ضعف‌ها را در دستور کار داریم و تمام مجموعه مدیران ما هم و غم خود را معطوف کرده‌اند که این مشکلات را هم برطرف کنند.

شریعت باقری تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم قضایی الان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و آینده بسیار بهتری هم برای آن متصور است و ریاست قوه قضائیه دستورات ویژه‌ای را برای برطرف کردن مشکلات دانشگاه صادر کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم قضایی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های دیگر دانشگاه ما این است که دانشجویان خود را در مدت تحصیل برای کارآموزی به محاکم، دادگاه‌ها و دادسرا‌ها معرفی می‌کنیم، چون معتقدیم که این کار در روند کسب تجربه دانشجویان بسیار مؤثر است.

وی در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های مناسب دانشجویان خود را هم از نظر علمی و هم از دیگر جهات به خوبی تربیت کنیم تا قضات جوان بتوانند به بهترین شکل در دستگاه قضایی ارائه خدمت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *