قاضی‌پور: ضرورت حل مشکلات روستاییان در مقاوم‌سازی بناها/ لاریجانی: در بودجه ۹۷ به مقاوم‌سازی اماکن مسکونی توجه شود

10:56 - 08 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۲۱۹۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم ارومیه در مجلس در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی ضرورت حل مشکلات روستاییان در مقاوم‌سازی اماکن مسکونی آن‌ها را از وظایف وزارت راه و شهرسازی دانست.
قاضی‌پور: ضرورت حل مشکلات روستاییان در مقاوم‌سازی بناها/ دکتر لاریجانی:در بودجه ۹۷ به مقاوم‌سازی اماکن مسکونی توجه شودبه گزارش گروه سیاسی ، نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز - چهارشنبه، ۸ آذر ماه - مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: تأمین مسکن متناسب با نیاز‌ها حق همه مردم است و دولت باید به وظیفه خود در این خصوص به ویژه برای تأمین مسکن کارگران عمل کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس افزود: از شما تقاضا داریم پیگیر این مسئله باشید که وزیر راه و شهرسازی به مشکلات تمامی روستاییان در سراسر کشور به ویژه کشاورزان و دامداران رسیدگی کنند تا اگر نمونه این زلزله در نقاط دیگر کشور رخ داد آسیب آن کمتر باشد، زیرا جان روستاییان بسیار عزیز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر - آنطور که خانه ملت گزارش داده است - گفت: به طور حتم در قانون بودجه سال آینده باید به مقاوم‌سازی بنا‌ها در روستا‌ها توجه کرد و این موضوع از وظایف وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش میزان، مواد ۵۹، ۶۰ و ۶۱ قانون برنامه ششم توسعه ناظر بر وظایف و تکالیف دولت در قبال مقاوم سازی و بهسازی خانه‌های شهری و روستایی است.

بند ب. ماده ۵۹ قانون فوق‌الذکر تصریح دارد که دولت موظف است به منظور کاهش آسیب‌پذیری سکونتگاه‌های روستایی (با هدف بهسازی و نوسازی مسکن روستایی) و همچنین تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد شهری (در شهر‌های کوچک) منابع مالی و تسهیلات ارزان‌قیمت و زمین مورد نیاز را در قالب بودجه سنواتی در طول اجرای قانون برنامه تأمین و اقدامات ذیل را از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عمل‌آورد:

١- بهسازی و نوسازی سالانه حداقل دویست هزار واحد مسکونی روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت با کارمزد پنج درصد (۵%) و تأمین مابه‌التفاوت سود تسهیلات برای دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی.

٢- تأمین منابع مالی و تسهیلات ارزان‌قیمت و زمین مورد نیاز برای کمک به ساخت و یا خرید سالانه حداقل صد و پنجاه هزار واحد مسکن اقشار کم‌درآمد در شهر‌ها (با اولویت شهر‌های زیر یکصد هزار نفر جمعیت).
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *