رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۱۴۰ عضو "طالبان" در هرات کشته و زخمی شدند

12:00 - 14 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۹۵۳
سخنگوی والی هرات گفت: بیش از ۱۴۰ عضو طالبان توسط نیروهای امنیتی افغانستان در هرات کشته و زخمی شدند

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: ماه عقرب یکی از ماه‌های پردستاورد نیروهای امنیتی و ماه شکست و فرار تروریست‌ها بوده است.

وی افزود: در جریان این ماه نزدیک به 100 تن از طالبان مسلح در عملیات‌های نیروهای امنیتی در شهرستان‌ها و روستاهای ناامن کشته و بیش از 40 تن دیگر آنها به شدت زخمی شدند.

وی گفت: هدف قرار دادن مراکز تصمیم گیری و فرماندهی طالبان در شهرستان‌هایی که از تهدیدات امنیتی برخوردار بودند مانند منطقه زیر گوه شهرستان شیندند و جلوگیری از 17 مورد حملات تروریستی و کارگذاری مین های کنار جاده ای از دستاوردهای عمده نیروهای امنیتی در این ماه بوده است.

فرهاد گفت: روند هدف قراردادن مراکز تجمع طالبان و تصمیم گیری‌های آنها و استقرار طالبان مسلح در شهرستان‌های دیگر توسط نیروهای امنیتی ادامه دارد.

از سوی دیگر این مسئول اداره محلی هرات از کاهش جرایم دیگر در ولایت هرات خبرداد و گفت: دست کم 50 تن از مجرمان جرایم جنایی نیز در همین ماه از شهر، شهرستان‌ها و روستاهای هرات شناسایی و دستگیر شدند و در جریان دوماه گذشته ۲ گروه بزرگ مخالفین مسلح دولت در هرات به برنامه صلح ولایتی پیوستند.

در کنار دستاوردهای بزرگ نیروهای امنیتی در هرات نیروهای امنیتی هم بی ضرر نبودند مسوولان اداره محلی هرات اظهار دارند که در جریان این عملیات ها 11 تن از افراد غیرنظامی و نظامی کشته و 4 تن دیگر نیز زخمی شدند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *