مردم "پاکستان و افغانستان" قربانی سیاست‌های نادرست اسلام‌آباد شده‌اند

9:02 - 08 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۲۲۷۷
معاون سنای افغانستان گفت که سیاست‌های اشتباه دولت پاکستان مردم این کشور و افغانستان را قربانی کرده است بنابراین شهروندان این کشور باید برای اصلاح آن به دولت اسلام‌آباد فشار وارد کنند.

به گزارش سرویس بین الملل ، آصف صدیقی معاون سنای افغانستان اعلام کرد که فشارهای مردم پاکستان علیه سیاست‌های نادرست اسلام‌آباد می‌تواند موجب تغییرات مثبت در این کشور و در افغانستان شود زیرا همواره مردم دو کشور قربانی این سیاست‌های نادرست بوده‌اند.

وی افزود: از مردم پاکستان می‌خواهیم تا برای تحقق اصلاحات در سیاست‌های نادرست دولت این کشور به اسلام‌آباد فشار وارد کنند.

صدیقی گفت: مردم پاکستان اکنون می‌دانند که مداخلات دولت پاکستان در امور داخلی افغانستان برای مردم این کشور گران تمام می‌شود پس از این مداخلات جلوگیری کنند.

معاون سنای افغانستان در ادامه تصریح کرد که با وجود فشارهای خارجی علیه دولت اسلام‌آباد، برای تغییر سیاست نادرست در قبال افغانستان فشارهای داخلی نیز نیاز است.

این در حالی است که «افراسیاب ختک» رهبر حزب عوامی ملی پاکستان و عضو سنای این کشور روز گذشته گفته بود: هیچ نشانه‌ای از تغییر سیاست اسلام‌آباد در قبال افغانستان وجود ندارد.

وی تصریح کرده بود که سیاست دولت پاکستان در قبال افغانستان ریشه در گذشته دارد و دولت اسلام‌آباد تمایلی برای تغییر رویکردش در قبال افغانستان ندارد.

میا افتخارحسین عضو ارشد حزب عوامی ملی نیز معتقد است که روابط افغانستان و پاکستان تحت تاثیر رقابت قدرت‌های بزرگ قرار دارد و به همین دلیل هم هیچ بهبودی در روابط بین دو کشور حاصل نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *