"دولت پاکستان" پرونده اختلاف بین سرویس‌های امنیتی را مختومه اعلام کند

9:22 - 22 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۲۸۲
وزیر فدرال پاکستان در امور ایالتی از دولت درخواست کرد پرونده اختلاف بین سرویس‌های امنیتی را مختومه اعلام کند و این موضوع در دادگاه پیگیری نشود.

به گزارش سرویس بین الملل ، ریاض حسین پیرزاده وزیر فدرال پاکستان در امور ایالتی از دولت درخواست کرد پرونده اختلاف بین سرویس‌های امنیتی را مختومه اعلام کند و این موضوع در دادگاه پیگیری نشود.

وی تأکید کرد: شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان با توجه به اینکه نامه ارسال شده از طریق جاسوس سرویس امنیتی آی بی جعلی بود این موضوع را پیگیری نکند.

به گزارش دیلی پاکستان، پیرزاده اظهار داشت: دولت با مختومه اعلام کردن پرونده اختلاف بین سرویس‌های امنیتی از اقدام علیه رسانه‌هایی که این خبر ار منتشر کردند نیز خودداری کند.

چندی پیش دادگاه پاکستان از اختلاف بین سرویس امنیتی «آی بی» با سازمان اطلاعاتی « آی اس آی» اظهار نگرانی کرد.

اختلاف بین سرویس‌های امنیتی پاکستان از زمانی آغاز شد که «ملک مختار شهزاد» یکی از جاسوس‌های سرویس آی بی با اعتراض به یکی از فرماندهان خود تلاش کرد با کمک آی اس آی ارتباط وی و 37 نفر از اعضای پارلمان با برخی گروه‌های تروریستی را افشا کند.

ادعای دیگر آقای شهزاد در مورد ارتباط برخی مقام‌های سرویس امنیتی با ادارۀ امنیت ملی افغانستان و سازمان‌های اطلاعاتی خارجی است.

ملک مختار شهزاد مدعی شد برخی از کارمندان سرویس امنیت پاکستان به اسرائیل سفر کرده‌اند و ارتباط مستقیم با گروه‌های تروریستی دارند.

از سوی دیگر عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف فرمانده سرویس آی بی را متهم به ملاقات مخفیانه با نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان در لندن کرد و خواستار برکناری وی شد.

قرار بود سازمان آی اس آی درباره ادعاهای ملک مختار شهزاد جاسوس آی بی تحقیق کند اما شوکت عزیز صدیقی مسئول پرونده در دادگاه اعلام کرد چون سرویس‌های امنیتی با هم دچار اختلاف هستند نمی‌توان تحقیقات را به یکی از آنها سپرد بنابراین وزارت کشور باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

حوزۀ کاری سازمان آی بی مسایل امنیت داخلی چون نظارت بر سیاستمداران، فعالیت‌های سیاسی، شناسایی افراد مشکوک که با شبه‌نظامیان در ارتباط هستند و جاسوسان مظنون خارجی در داخل خاک پاکستان است.

سرویس امنیتی آی بی بر خلاف سازمان آی اس آی تحت اختیار نخست وزیر و رئیس جمهو به عبارتی دولت فعالیت می‌کند و تمام مسائل مربوط به آن در وزارت کشور تصمیم‌گیری می‌شود.

سازمان آی اس آی که تحت نظر مستقیم ارتش است درباره برخی مسائل از جمله ارتباط فرماندهان آی بی با سرویس‌های خارجی و شبه‌نظامیان با سرویس آی بی دچار اختلاف است و سعی دارد به کمک دادگاه اوضاع را مدیریت کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *