مقابله قاطع قوه قضائیه با مفسدین اقتصادی، ویژه خواران و هنجارشکنان موجب کینه توزی معاندان شده است

16:12 - 17 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۰۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
امام جمعه شهرستان قشم گفت: جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و مقابله قاطع با مفسدین اقتصادی، ویژه خواران و هنجارشکنان رسالت خطیری است که قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با التزام عملی به آن موجبات یأس و کینه توزی معاندان را فراهم ساخته است.

مقابله قاطع قوه قضائیه با مفسدین اقتصادی، ویژه خواران و هنجارشکنان موجب کینه توزی معاندان شده استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قشم در این مراسم با اشاره به توطئه جدید دشمنان در انتشار شایعات کذب بر علیه آیت الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه اظهار داشت: ایستادگی و مواضع انقلابی ریاست قوه قضائیه در مقابله با عناصر فتنه، نفوذ و فساد، این واکنش‌های خصمانه را در پی داشته است.

وی شبهه پراکنی، شایعه سازی‌ها، توطئه‌ها و هجمه رسانه‌ای علیه ریاست قوه قضائیه را ناشی از مبارزه قاطع و بی امان با مظاهر فساد و همچنین قانون مداری آیت الله آملی لاریجانی برشمرد و در ادامه تصریح کرد: جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و مقابله قاطع با مفسدین اقتصادی، ویژه خواران و هنجارشکنان رسالت خطیری است که قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با التزام عملی به آن موجبات یأس و کینه توزی معاندان را فراهم ساخته است.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار ضمن تجلیل از عملکرد موفق دستگاه قضایی استان هرمزگان وبا بیان این مطلب که اشتغال به امر قضاوت با واسطه ولایت فقیه به نمایندگی از امام زمان (عج) صورت میگیرد اظهار داشت: بدون تردید قانون گرایی، وظیفه شناسی و اخلاقمداری متولیان امر قضاء، احساس امیدواری در میان مردم و موفقیت و سر افرازی نظام اسلامی را به همراه خواهد داشت.

شیخ محمد صالح امینی امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم نیز به عنوان سخنران دیگر این مراسم از خدمات دستگاه قضایی استان هرمزگان در این شهرستان قدردانی کرد و اظهار داشت: استان هرمزگان در حوزه قضایی شاهد تحولات مثبت و رضایت بخشی بوده است که دستیابی به این موفقیت‌ها در سایه مدیریت جهادی و درایت حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و تلاش مجدانه مسئولین و کارکنان دستگاه قضایی استان محقق شده است.

وی تحقق سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی را به منزله صحه گذاشتن بر سلامتی و کارآمدی نظام مقدس اسلامی برشمرد و در ادامه اذعان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اشاعه عدالت و احساس امنیت همگانی در حوزه‌های مختلف، موجبات انتقامجویی دشمنان داخلی و خارجی را فراهم ساخته است که همین موضوع منشاء اتهام زنی‌های بی اساس و شایعه سازی ها‌ی کذب برعلیه مسئولین وشخصیت‌های نظام اسلامی می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این مراسم اظهار کرد: شکرگزاری از نعمت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها در سایه خدمت صادقانه محقق خواهد شد و آشنایی هرچه بیشتر با مسائل و مشکلات مردم می‌تواند مدیران و مسئولین را به منظور برنامه ریزی مؤثر در جهت تأمین مطالبات مردم یاری رساند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین فرصت‌های خدمت رسانی به مردم در عرصه اشتغال به امر قضاوت تجلی می‌یابد، یادآور شد: مقام دادستان به عنوان مدعی العموم با عهده داری مسئولیت تعقیب، تحقیق و کشف جرایم و همچنین اجرای احکام به عنوان شاخص‌ترین چهره مسئول در مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب، نقش بی بدیل و سرنوشت سازی در مبارزه با قانون شکنی و بی عدالتی، ظلم ستیزی و احقاق حقوق عامه ایفاء می‌نماید.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه با تقسیم بندی وظایف دادستان به دو بخش اداری و قضایی؛ حفاظت و صیانت از حقوق عامه، نظارت بر اجرای قوانین، نظارت و ریاست بر ضابطین و ریاست دادسرای عمومی و انقلاب را از مهمترین حوزه‌های فعالیت دادستان عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ماده ۹۳ قانون آیین دادرسی کیفری ضمن تأکید بر حفظ استقلال و بی طرفی دستگاه قضایی، التزام به این اصول بنیادی را به منزله پرهیز از تأثیر پذیری از القائات و فشار خارجی از قبیل تبلیغات رسانه‌ای و همچنین توجه به تمایلات عاطفی، تعلقات خانوادگی، قومی، نژادی و عقیدتی در جریان دادرسی عنوان کرد و گفت: حفظ استقلال دستگاه قضایی به معنای جزیره‌ای عمل کردن و عدم تعامل با دیگران نیست و تأمین منافع کشور و تحقق اهداف مقدس نظام اسلامی تنها در سایه توجه به تعامل سازنده و ارتقاء سطح همکاری‌ها با دیگر دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و امنیتی و همچنین شفاف سازی و پاسخگویی در برابر مطالبات به حق مردم محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: پاسداری از امنیت عمومی و دفاع از حقوق مظلومان از جمله وظایف مهم دادستان است و از شاخص‌های مهم حقوق عامه برخورداری آحاد مختلف مردم از نعمت امنیت است که در عملکرد دادستان جلوه گر خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ تشریح سیاست‌ها و عملکرد دستگاه قضایی استان هرمزگان در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا، حفاظت از سواحل، تلاش در جهت صیانت از امنیت اخلاقی جامعه، توجه به توطئه دشمنان در نفوذ به مراکز حساس کشور و لزوم حفظ وحدت دیگر محور‌های سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان را به اختصاصی می‌داد.

در پایان این مراسم رضا صفایی که پیش از این در سمت دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان رودان مشغول به خدمت بود به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم معرفی و از زحمات فرزاد سالاری دادستان پیشین شهرستان قشم در مدت سه سال تصدی این مسئولیت تقدیر شد.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *