اسناد رسمی طوری باید تنظیم کرد که همه مسائل حقوقی را شامل شود

10:15 - 12 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۴۵۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی با بیان اینکه تعامل میان ادارات ثبت و سران دفاتر اسناد رسمی بسیار مطلوب است گفت: اسناد رسمی و اسناد ازدواج و طلاق باید طوری تنظیم شود که همه مسائل حقوقی را شامل شده و در آینده خللی بر آن وارد نشود.

اسناد رسمی طوری باید تنظیم کرد که همه مسائل حقوقی را شامل شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی در دیدار با سران دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: هدف از اجرای مقررات تحقق عدالت است که بنای آن با احکام و قواعد الهی تنظیم شده است.

وی گفت: باید در پاسخ به نیاز‌های اجتماعی صبر داشته و با حوصله برای احقاق حق مردم پاسخگو و هدایتگر باشیم.

این مقام مسئول بیان کرد: اسناد تنظیمی چه در ادارات ثبت اسناد و املاک و چه در دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق باید طوری تنظیم شود که همه مسائل حقوقی را شامل شود که در آینده خللی بر آن وارد نگردد و بازرسانی که که به عنوان ناظر بر دفاتر مراجعه می‌کنند صرفا برای راهنمایی و تعامل بیشتر باشد.

اسدی با اشاره به آراء صادره در دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران گفت: تخلفاتی که در دادگاه انتظامی مورد بررسی قرار می‌گیرد صرفا اشتباهاتی است که به دلیل سهل‌انگاری مجموعه دفترخانه حاصل شده و نه تخلفات عامدانه، لذا انتظار این است که این امر را مد نظر قرار دهید تا دچار صدور آرا به ضرر سردفتر و مجموعه دفترخانه خود نشوید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی با اشاره به برگزاری انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان شمالی در سال جاری گفت: تعامل میان ادارات ثبت و سران دفاتر اسناد رسمی بسیار مطلوب بوده وگواه این ادعا حضور حداکثری سران دفاتر در برگزاری اولین انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران است.

وی ادامه داد: ابلاغ برای اعضا صادر شده و انشاالله به دنبال فرصت مناسبی هستیم که انتخابات کانون را به صورت رسمی که در اذهان عمومی بیشترین برد را داشته باشد و جایگاه آن هم ردیف سایر تشکلات باشد برگزار کنیم.

اسدی در خصوص نظارت بر دفاتر اسناد رسمی و تعامل بیشتر با آن‌ها گفت: برای ارتباط بهتر با سردفتران اسناد رسمی و ازدواج و طلاق در چارت جدید سازمانی، اداره بازرسی را ایجاد کردیم و به دنبال نیروی توانمد وانعظاف پذیر و با سابقه مدیریتی بودیم که اقای قویدل با پیشنهاد مربوطه به عنوان رئیس اداره بازرسی وعملکرد منصوب شد و انتظار این است که با برنامه‌ریزی و تعامل و ارتباطات به اهداف مربوطه دست یابیم.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک خراسان شمالی در این جلسه خواستار ارائه دفاعیات از سوی سران دفاتر در وقت مقرر جهت دفاع از حقوق و رفع نقص در پرونده‌های مطروحه در دادگاه انتظامی شد.

در این جلسه سران دفاتر اسناد رسمی وازدواج و طلاق موضوعات و پیشنهادات مربوطه را بیان و مورد تبادل نظر قرار دادند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *