بحران سیاسی در "پاکستان" تشدید اختلاف بین مقامات حزب حاکم

14:11 - 31 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۸۲۶
وزیر سابق کشور پاکستان و از اعضای حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف (حزب حاکم) از وزیر امور خارجه همچنین وزیر کشور که عضو حزب حاکم هستند، انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل چودهری نثارعلی‌خان وزیر سابق کشور پاکستان و از اعضای حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف (حزب حاکم) از«خواجه آصف» وزیر کنونی امور خارجه و همچنین «احسن اقبال» وزیر کشور که عضو حزب حاکم هستند انتقاد کرد.

خواجه آصف در یک مصاحبه تلویزیونی خواستار توجه بیشتر به اوضاع داخلی و اقدام جدی علیه گروه‌هایی مانند جیش محمد و «لشکر طیبه» شده بود که چودهری نثار علی خان با واکنش نسبت به این موضوع گفت: درخواست وزیر امور خارجه مبتنی بر حقایق نیست.

«احسن اقبال» وزیر کشور و از دیگر اعضای حزب حاکم با تأیید سخنان خواجه آصف گفت: لازم است علیه گروه‌های تروریستی که با تغییر نام همچنان به فعالیت در پاکستان ادامه می‌دهند اقدام شود و تا زمانی که داخل کشور از وجود چنین گروه‌های پاکسازی نشود نمی‌توانیم به دیگر کشورها درباره مبارزه با تروریسم اطمینان دهیم.

به گزارش داون، خان تأکید کرد: اظهار نظر درباره برخی گروه‌ها مانند لشکر طیبه باید با توجه به اطلاعات دقیق باشد نه تصوراتی که برخی افراد از این گروه‌ها دارند.

چودهری نثار علی خان اظهار داشت: از یک سو فرمانده ارتش پاکستان با بیان فداکاری نظامیان در مبارزه با تروریسم سعی دارد به دنیا ثابت کند که اسلام‌آباد در اقدام علیه شبه نظامیان جدی است و از جانب دیگر برخی وزرا با سخنان خود تلاش وی را بی‌نتیجه جلوه می‌دهند.

اختلاف اعضای حزب حاکم موجب شده که اپوزیسیون از موقعیت استفاده کرده و حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف را مورد انتقاد قرار دهد.

حزب مردم و حزب تحریک انصاف که از اعضای اپوزیسیون هستند اعلام کردند با توجه به اختلافات جدی حزب حاکم که به امنیت ملی کشور مربوط می‌شود این موضوع باید در پارلمان بررسی شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *