حضور بیگانگان تشدیدکننده بحران در "افغانستان" است

11:24 - 25 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۰۲۷
احمد ولی مسعود رئیس عمومی بنیاد احمدشاه مسعود با بیان اینکه باوجود سرازیرشدن کمک‌های خارجی‌ها در افغانستان و حمایت خارجی‌ها بازهم شاهد بحران در کشور هستیم، گفت: تنها راه نجات، وفاق ملی و متحد شدن آحاد ملت افغانستان است .

به گزارش سرویس بین الملل احمد ولی مسعود رئیس عمومی بنیاد احمدشاه مسعود با اشاره به ناکام بودن مساله صلح در افغانستان گفت: صلح در افغانستان با طالبان باید از موضع قدرت اعمال شود اما در حال حاضر نمی‌توانیم از موضع یک دولت ضعیف که هنوز نتوانسته از بن‌بست درونی خود خارج شود انتظار داشت تا بتواند برنامه صلح را در افغانستان اجرا کند.

وی افزود: تمام مردم افغانستان می‌دانند که طالبان و داعش در افغانستان دشمنان مردم افغانستان هستند هرچند کسانی تلاش دارند تا این تروریست‌ها را برادر مردم افغانستان خطاب کنند. در افغانستان حلقات مختلف برای دامن زدن به تعصبات و تکه‌تکه کردن مردم فعالیت دارند اما در مقابل تنها راه نجات وفاق ملی و متحد شدن احاد ملت افغانستان است.

مسعود گفت: 17 سال پیش پس از کنفرانس بن به این طرف و سرازیرشدن کمک‌های خارجی‌ها در افغانستان و حمایت خارجی‌ها بازهم شاهد بحران در افغانستان هستیم حتی در آینده نیز دامنه این بحران‌ها گسترده تر خواهد شد.

وی گفت: اگر دولت وحدت ملی افغانستان موارد توافقنامه این دولت را عملی نکند و اعتماد مردم را نسبت به دولت جلب نکنند و مدیرانی که امروز هرکدام گروهی را تشکیل دادند همکاری نکنند با توجه به این مشکلات انتخابات پیش روی به مراتب بحران را در افغانستان بیشتر خواهد کرد.

احمد ولی مسعود بر این باور است که راه بیرون رفت از چالش‌های گوناگون در افغانستان یکجا شدن تمام مدیران ، دولت مردان افغانستان و مردم در یک وفاق ملی است و با هم نظر شدن و یک طرح واحد از سوی همه می‌تواند تا هم به این حرکت مشروعیت دهد و هم دولت باید بر مردم خود تکیه زند تا برمشکلات جاری غلبه کند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *