زمینه سازی تحقق دانشگاه اسلامی مهمترین وظیفه حوزه علوم اسلامی

14:41 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۴۹۷
معاون امور مراکز و ارتقای منابع انسانی حوزه علوم اسلامی گفت: زمینه سازی برای تحقق ابعاد دانشگاه اسلامی از مهم‌ترین وظایف حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان است.

زمینه سازی تحقق دانشگاه اسلامی مهمترین وظیفه حوزه علوم اسلامیبه گزارش گروه جامعه ،حجت‌الاسلام نظیری در نشست سراسری اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با اعلام این مطلب گفت : ایفای نقش دانشجویان در تمامی ابعاد دانشگاه اسلامی، نیازمند کسب معارف اسلامی و انقلابی است و حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مهم‌ترین نقش را در گسترش این معارف در میان دانشگاهیان و دانشجویان باید داشته باشد.

وی با تأکید بر اهمیت نقش کارشناسان مراکز در تحقق اهداف حوزه گفت : رسیدن به یک قله، نیازمند حرکت گام‌به‌گام ولی هماهنگ است، کارشناسان نیز در مراکز سراسر کشور نیز ضمن اینکه باید خود، نسبت به اهداف و برنامه‌های حوزه ازجمله نظام جدید آموزشی به‌خوبی آگاه شوند، توان توجیه کردن دانشجویان و دیگر دانشگاهیان علاقه‌مند به کسب معارف دینی در مراکز آموزش عالی را نیز داشته باشند.

معاون امور مراکز و ارتقای منابع انسانی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان که در نشست سه‌روزه کارشناسان مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان سخن می‌گفت، با اشاره به تجربه‌های تاریخی و دینی در تربیت نیروی انسانی مؤمن و انقلابی گفت : تربیت نیروی انسانی و تشکیل هسته‌های علمی، فرهنگی و جهادی از مهم‌ترین ابزارها برای تحقق کامل دانشگاه اسلامی است و حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان باید نقش خود را در تحقق این هدف به شکل هوشمندانه انجام دهد.

گفتنی است که نشست سه‌روزه کارشناسان مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان از صبح امروز ۲۲ شهریور در تهران در حال برگزاری است و تا ۲۴ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *