پسر جوان به جرم مزاحمت در شبکه های اجتماعی روانه زندان شد

13:37 - 17 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۹۳۶
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که با ارسال پیام در یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی اقدام به تهدید وایجاد مزاحمت برای یکی از دوستان خود نموده بود توسط این پلیس خبر داد.

پسر جوان به جرم مزاحمت در شبکه های اجتماعی روانه زندان شدبه گزارش گروه جامعه ،سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: پلیس فتا استان در پی شکایت پسر جوانی مبنی بر ایجاد مزاحمت و تهدید غیراخلاقی به وی در فضای مجازی ، بلافاصله وارد عمل شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: در اظهارات این جوان مشخص شد، مدتی است فرد ناشناسی از طریق یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی ایجاد مزاحمت نموده و وی را تهدید غیراخلاقی می نماید که باعث برهم خوردن آسایش و امنیت روانی خانواده اش شده است.

 
وی ادامه داد: کارآگاهان این پلیس، اقدامات خود را آغاز کرده و با انجام تحقیقات تخصصی در کمترین زمان ممکن با استفاده از سرنخ های دیجیتالی، مزاحم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس انتقال دادند.


این مقام انتظامی افزود: متهم در وهله اول منکر ارتکاب هرگونه جرمی شد اما پس از مواجهه با شواهد و مستندات گردآوری شده، لب به اعتراف گشود و عنوان داشت: با توجه به اینکه شاکی در گروه های دوستی در شبکه اجتماعی به من توهین نموده بود من نیز با انگیزه انتقام، اقدام به مزاحمت و تهدید بطور ناشناس در فضای مجازی نمودم و هیچگاه فکر نمیکردم شناسایی شوم.


سرهنگ مهدی قاسمی خاطرنشان ساخت: متهم که از کرده خود نادم و پشیمان بود به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجع ذیصلاح داده شد که با قرار قضایی متناسب روانه زندان شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر در پایان تصریح کرد: فردی که موجب ایجاد مزاحمت اینترنتی برای شخص دیگری شود طبق قانون جرایم رایانه ایی به حبس از سه ماه تا دوسال یا جزای نقدی یا هر دو آن محکوم می شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *