اقدام جدی همسر رئیس سابق کمپانی اپل علیه سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ

15:10 - 15 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۵۱۵
لورن پاول جابز، همسر استیو جابز در ادامه فعالیت‌های سیاسی خود برای منصرف کردن دولت فعلی آمریکا از لغو برنامه داکا، یک آگهی تلویزیونی درباره مهاجران داکا ساخت که به زودی از چند شبکه تلویزیونی آمریکا پخش می‌شود.
آگهی تبلیغاتی همسر استیو جابز در دفاع از مهاجران داکابه گزارش گروه فضای مجازی ،الورن پاول جابز، همسر استیو جابز و یکی از بزرگ‌ترین سهامداران شرکت اپل است. سازمان خیریه وی که با نام Emerson Collective فعالیت می‌کند، برای اولین بار یک آگهی تبلیغاتی سیاسی برای دفاع از مهاجران داکا ساخته است که از چهارشنبه در چند شبکه تلویزیونی آمریکا به روی آنتن می‌رود و پخش آن تا سه‌شنبه آینده ادامه دارد.

در این آگهی تلویزیونی ۳۰ ثانیه‌ای بخشی از حرف‌های رونالد ریگان، چهلمین رئیس‌جمهور آمریکا که در زمان تودیع خود درباره باز بودن در‌های کشور به روی مردم دنیا گفته بود، به همراه تصویری از گوناگونی جمعیت آمریکا که بیشتر آن متشکل از مهاجران است، پخش می‌شود.

لورن درباره هزینه این آگهی تبلیغاتی که مطمئناً برای سازمان خیریه وی هزاران دلار تمام شده است، هنوز چیزی نگفته است.

لورن پاول جابز از جمله کسانی بود که چند روز پیش نیز نامه شرکت‌های بزرگ حوزه تجارت و فناوری آمریکا خطاب به ترامپ درباره تداوم برنامه داکا و اهمیت مهاجران داکا برای اقتصاد آمریکا را امضا کرد. وی قبلاً نیز برای حمایت از مهاجران داکا در چندین کنفرانس شرکت کرده بود.

مهاجران داکا مهاجرانی هستند که در کودکی توسط والدین خود به آمریکا آورده شده‌اند. بسیاری از آن‌ها به خاطر نداشتن اسناد هویتی و اقامتی با مشکلات زیادی برای کار و تحصیل در آمریکا روبرو هستند. این در حالی است که بیشتر آن‌ها خود را آمریکایی می‌دانند و کل بستر زندگی و تحصیل و پرورش آن‌ها در خاک آمریکا شکل گرفته است. برنامه داکا یا «تعویق اقدام علیه مهاجران» سال ۲۰۱۲ در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما برای حمایت از این کودکان تصویب شد. ترامپ در دوران انتخابات ریاست جمهوری خود اعلام کرد در صورت انتخاب به عنوان رییس‌جمهور آمریکا کلیه مهاجران داکا را دیپورت می‌کند.

در صورتی که ترامپ تصمیم بگیرد مهاجران داکا را دیپورت کند بسیاری از شرکت‌ها بخش عظیمی از نیروی انسانی خود را از دست خواهند داد و این امر به اقتصاد آمریکا بی‌شک صدمه جدی می‌زند.

ترامپ قرار است حداکثر تا فردا تصمیم ن‌هایی خود در این رابطه را اعلام کند.
 
 
 
 
 
 
منبع: اپل مگ


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *