تجلیل از قضات و کارکنان برتر دادسرای انتظامی قضات در همایش عترت و قرآن /دادستان انتظامی قضات: امثال شهيد حججی‌ها جان دادند تا غدیر زنده شود

15:37 - 15 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۵۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همایش عترت در قرآن با تجلیل از قضات و کارکنان برتر دادسرای انتظامی قضات بعد از ظهر دیروز در تالار دشت بهشت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، همایش عترت در قرآن با تجلیل از قضات و کارکنان برتر دادسرای انتظامی قضات با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور، دکتر خدائیان معاونت حقوقی قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین موحد دادستان انتظامی قضات و برخی از مسئولان عالی قضایی، قضات و کارکنان دادسرای انتظامی قضات بعد از ظهر دیروز در تالار دشت بهشت برگزار شد.
 
 
تجلیل از قضات و کارکنان برتر دادسرای انتظامی قضات در همایش عترت و قرآن /امثال حججی‌ها جان دادند تا غدیر زنده شود

دراین همایش حجت الاسلام و المسلمین موحد دادستان انتظامی قضات ضمن تبریک به مناسبت عید غدیرخم اظهارکرد: فرهنگ علوی و فرهنگ غدیر غنی و قرآنی است و هر فرد وجمعیتی که با این فرهنگ اشنایی داشته باشد بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی و در موضوعات مختلف را حل می‌کند.

وی گفت: می‌بایست بیشتر از گذشته به جهت تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایرانی براساس مبانی اعتقاد شیعه به این مساله بپردازیم، باید شخصیت حضرت علی (ع) را بشناسیم و به نسل جوان انتقال دهیم، هرکسی که با این فرهنگ آشنا شوند جذب ایشان خواهد شد.


این مقام قضایی درادامه اظهار کرد: شخصیت و سیره حضرت علی (ع) برای ما درس‌هایی زیادی دارد به ما می‌گوید که به خاطر دنیا نباید ایمان و تقوای خود را بفروشید وعقاید خود و شیعه را تخریب کنید.

دادستان انتظامی قضات اضافه کرد: حضرت علی (ع) به ما یاد می‌دهد که امامت بر حکومت مقدم است و امامت را برحکومت نفروختند و این درسی است که کسی به خاطر پست و مقام ارزش‌های اخلاقی و دینی را زیر پا نگذارد، ایشان در حوزه سیاست به ما درس می‌دهد که از مسیر تقوا خارج نشوید اگر دشمن برخلاف شرع و احکام اسلام عمل می‌کند ما نباید مقابله به مثل کنیم وارزش‌های دینی و اخلاقی را زیر پا بگذاریم.
 
 
تجلیل از قضات و کارکنان برتر دادسرای انتظامی قضات در همایش عترت و قرآن /امثال حججی‌ها جان دادند تا غدیر زنده شود

موحد همچنین گفت: تقوای حضرت علی (ع) اجازه نداد که با دشمن هم با فریب عمل کند، او بر خود آنچنان مسلط بود که دنیا برایش ارزشی نداشت و این درس بزرگی است که دنیا در مقابل چشمان قرار گیرد و ما را فریب دهید، اما از وظایف و تکالیفمان باز نمانیم.

وی افزود: ما در زندگی چه میزان از کتاب نهج البلاغه استفاده می‌کنیم وچه تعداد از خانوده‌های مسلمان و شیعه نهج البلاغه در خانه دارند، اگر به این کتاب توجه و عمل کنیم مشکلاتمان کمتر می‌شود.

دادستان انتظامی قضات با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی علوی و شیعه اثنی عشری است اظهارکرد: در طول تاریخ چنین نظامی تشکیل نشده است که درکل دنیا نفوذ داشته باشد امروز بیش از ۳۰۰ میلیون شیعه دردنیا زندگی می‌کند که نسبت به سایر گروه‌ها تعدادش کمتر است. قبل از انقلاب مقاله یا رساله یا پایان نامه خاصی درباره شیعه اثنی عشری نداشتیم، اما امروز بیش از ۷۰۰ پایان نامه و رساله دکتری در غرب درباره شیعه و ایران بعد از انقلاب نوشته شده است.
 


وی تصریح کرد: دنیا در حال تحقیق شیعه اثنی عشری هستند که چه توانایی‌هایی داشته است که نظام ۵۰ ساله شاه پهلوی و ۲۵۰۰ ساله آنچنانی را از بین ببرد و نظامی براساس نظریه ولایت فقیه و شیعی تشکیل دهد و روز بروز نفوذش در منطقه و دنیا افزایش یافته است.

 
تجلیل از قضات و کارکنان برتر دادسرای انتظامی قضات در همایش عترت و قرآن /امثال حججی‌ها جان دادند تا غدیر زنده شود
موحد با اشاره به برکات فضایل حضرت علی (ع) خاطرنشان ساخت: به برکت شخصیت حضرت علی (ع) تفکر علوی توانسته دنیا را تحت تاثیر قرار داده است امروز شهدای عزیزی همچون حججی‌ها با آگاهی به قلب دشمن حمله کرده وجان و سرشان را می‌دهند آن‌ها متوجه هستند که نظام جمهوری اسلامی چقدر در دنیا موثر و درخدمت فرهنگ علوی و ترویج غدیر قرار گرفته است امثال حججی‌ها جان دادند تا غدیر زنده شود تا نظام علوی و فرهنگ علوی در دنیا حاکم شود و قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: مستکبرین نمی‌توانند مانع پیشرفت این انقلاب شوند، انقلاب اسلامی مبنی بر تفکر علوی بر تمام دنیا صادر شده است و جوانان فراوانی در افریقا، اسیا، امریکا و اروپا گرایش و تشکل درست کرده اند و به شدت دنبال شناخت بیشتر این تفکر و ترویج آن در دنیا هستند همه این‌ها زمینه فراهم شدن حکومت حضرت مهدی عج است و امیدواریم بتوانیم نظام صالح و نظام مهدوی در تمام دنیا حاکم شود.

در ادامه معاون فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: امروز در جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم که امامی پیدا شد و امامت علوی را از پس پرده غیبت به صحنه اجتماع و سیاست و مبارزه آورد و کار بزرگی کرد امام در خصوص بعد معنوی ولایت نیز اقدام بزرگی کرده است.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: در مبحث خلوص نیت امام می‌فرماید که بهترین کار آن است که برای خدا انجام شود یا می‌فرمایند کار نیک کامل نمی‌شود مگر با نیت نیک یعنی شما به خاطر خدا سعی کن که به مردم خدمت کنی حتما چنین کاری به نتیجه می‌رسد. برای خاطر خدا بخواه که یک کار را با کیفیت کامل به انجام برسانی. حضرت می‌فرمایند که سرعت عمل را نگاه نکنید کیفیت را ببینید. درعرصه قضاوت نیز همین طرز تفکر و اهمیت خلوص نیت را باید در نظر بگیرید .
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *