هوشمندسازی خدمات نمای خیابانی گوگل بعد از هشت سال
گوگل بعد از هشت سال از دوربینهای هوشمند و به روزشده در خدمات نمای خیابانی خود بهره گرفته تا عکسهای بهتری از خیابانهای شهرهای مختلف در دسترس علاقمندان قرار دهد.
به گزارش گروه فضای مجازی و به نقل از ورج،گوگل بعد از هشت سال از دوربینهای هوشمند و به روزشده در خدمات نمای خیابانی خود بهره گرفته تا عکسهای بهتری از خیابانهای شهرهای مختلف در دسترس علاقمندان قرار دهد.
دوربینهای قبلی مورد استفاده گوگل برای عکس برداری از خیابانها به منظور نمایش در سرویس نمای خیابانی بسیار بزرگ بوده و بر روی سقف خودروها نصب میشدند.
اما دوربینهای جدید که از فناوری هوش مصنوعی بهره میگیرند هم دقت بسیار بیشتری دارند و هم تصاویری با وضوح وشفافیت بالاتر را به ارمغان میآورند.
این دوربینها هم بر روی سقف خودروها نصب میشوند و مجهز به حسگرهای قدرتمند ۲۰ مگاپیکسلی هستند، آنها قبلا برای شکار تصاویر ۳۶۰ درجه مجهز به ۱۵ لنز بودند که حالا این رقم به ۷ لنز کاهش یافته است. در این مجموعه دو دوربین هم برای شکار تصاویر فوق دقیق یا اچ دی به کار میروند.
هوشمند سازی این سیستم بدان معناست که بعد از عکس برداری از هر خیابان شناسایی اسامی هر خیابان و شماره پلاک و دیگر اطلاعات مربوط به هر خیابان به طور خودکار صورت میگیرد و این اطلاعات به پایگاه دادههای گوگل افزوده میشوند. این نرم افزار حتی قادر به شناسایی لوگو و اسامی موسسات تجاری نیز هست.
گوگل میگوید این نرم افزار هوش مصنوعی در آینده باز هم به روز خواهد شد تا بتواند انواع فروشگاههای موجود در یک خیابان را بر مبنای ظاهر و دیگر مشخصات ظاهری شناسایی کند.
با افزوده شدن این اطلاعات به خدمات نقشه گوگل در آینده میتوان پاسخ سوالاتی مانند اسم آن فروشگاه صورتی در کنار خیابان چیست را نیز از این موتور جستجو دریافت کرد. خدمات نمای خیابانی گوگل از سال ۲۰۰۷ راه اندازی شده است.
دوربینهای قبلی مورد استفاده گوگل برای عکس برداری از خیابانها به منظور نمایش در سرویس نمای خیابانی بسیار بزرگ بوده و بر روی سقف خودروها نصب میشدند.
اما دوربینهای جدید که از فناوری هوش مصنوعی بهره میگیرند هم دقت بسیار بیشتری دارند و هم تصاویری با وضوح وشفافیت بالاتر را به ارمغان میآورند.
این دوربینها هم بر روی سقف خودروها نصب میشوند و مجهز به حسگرهای قدرتمند ۲۰ مگاپیکسلی هستند، آنها قبلا برای شکار تصاویر ۳۶۰ درجه مجهز به ۱۵ لنز بودند که حالا این رقم به ۷ لنز کاهش یافته است. در این مجموعه دو دوربین هم برای شکار تصاویر فوق دقیق یا اچ دی به کار میروند.
هوشمند سازی این سیستم بدان معناست که بعد از عکس برداری از هر خیابان شناسایی اسامی هر خیابان و شماره پلاک و دیگر اطلاعات مربوط به هر خیابان به طور خودکار صورت میگیرد و این اطلاعات به پایگاه دادههای گوگل افزوده میشوند. این نرم افزار حتی قادر به شناسایی لوگو و اسامی موسسات تجاری نیز هست.
گوگل میگوید این نرم افزار هوش مصنوعی در آینده باز هم به روز خواهد شد تا بتواند انواع فروشگاههای موجود در یک خیابان را بر مبنای ظاهر و دیگر مشخصات ظاهری شناسایی کند.
با افزوده شدن این اطلاعات به خدمات نقشه گوگل در آینده میتوان پاسخ سوالاتی مانند اسم آن فروشگاه صورتی در کنار خیابان چیست را نیز از این موتور جستجو دریافت کرد. خدمات نمای خیابانی گوگل از سال ۲۰۰۷ راه اندازی شده است.
منبع: فارس
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *