ضرورت نصب و بکارگیری سامانه شناسه کالا به منظور پیشگیری از قاچاق

12:05 - 15 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۴۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربايجان شرقی نصب و بکارگیری سامانه شناسه کالا را یکی از راهکارهای مؤثر در پیشگیری از قاچاق کالا دانست.

رضا مسعودی فر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، بر رسیدگی سریع به پرونده های قاچاق کالا توسط اداره تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی و تعیین تکلیف کالاهای قاچاق موجود در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تأکید کرد.


وی ادامه داد: طبق آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که بر ایجاد شناسه کالا و شناسه رهگیری برای کالاها تأکید دارد، نصب سامانه شناسه کالا را یکی از راهکارهای مؤثر در پیشگیری از قاچاق کالا در استان دانست.

مسعودی‌فر خاطرنشان کرد: گزارش آخرین وضعیت پرونده های قاچاق در اداره تعزیرات حکومتی استان توسط مدیرکل اداره تعزیرات استان، پیگیری وظایف پیشگیری دستگاههای مسئول در امر پیشگیری از قاچاق، ارائه گزارش میزان استفاده از اسناد مجعول در واردات و صادرات توسط مدیرکل اداره گمرکات استان و پیشنهاد راهکارهای پیشگیرانه و گزارش آخرین وضعیت راه اندازی سامانه های پیش بینی شده در قانون مبارزه با قاچاق توسط رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از جمله موضوعات مورد پیگیری است.


معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربايجان شرقي در پایان تصریح کرد :برنامه عملیاتی پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در قالب لیست وظایف اعضای کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری استان به ادارات 16 گانه عضو کارگروه ابلاغ شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *