رهگیری و انهدام موشک‌های کروز با رادار‌های الکترومغناطیسی و سامانه‌های دفاع نقطه‌ای

10:02 - 12 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۲۸۷
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از آخرین دستاورد این وزارتخانه در حوزه پدافندی با قابلیت رهگیری و انهدام موشک‌های کروز در آسمان خبر داد.
رهگیری و انهدام موشک‌های کروز با رادار‌های الکترومغناطیسی و سامانه‌های دفاع نقطه‌ایبه گزارش گروه فضای مجازی ، دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به دستاورد‌های بومی صنایع دریایی و پیشرفت‌های قابل ملاحظه این سازمان در حوزه پدافندی اظهار داشت: سامانه‌های راداری و اپتیکی کاملا بومی شده را بر روی شناور‌ها نصب کردیم و این سامانه‌ها قابلیت نصب بر روی شناور‌های تجاری و غیر نظامی را هم دارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های ما در حوزه سامانه‌های پدافندی نیز بسیار چشمگیر بوده است، گفت: به کمک متخصصان داخلی تمامی رادار‌های سطحی شناور‌ها را خودمان می‌سازیم و امروز حتی از حوزه رادار‌های سطحی نیز عبور کرده‌ایم و رادار‌های هوایی را نیز در وزارت دفاع می‌سازیم و همچنین رادار‌های هدایت آتش را نیز خودمان طراحی و تولید می‌کنیم.

دریادار رستگاری ادامه داد: ما امروز به برکت خون شهدا و تلاش و همت متخصصان داخلی موفق به ساخت رادار‌های الکترومغناطیسی شده‌ایم که قابلیت رهگیری موشک‌های کروز را دارد و می‌تواند با سطح مقطع رادار‌های زیر یک‌دهم متر مربع به راحتی اهداف مورد نظر به ویژه موشک‌های کروز را کشف، شناسایی و روی آن‌ها لاک کند تا با سامانه‌های دفاع نقطه‌ای، موشک‌های متخاصم را مورد هدف قرار دهیم.

وی با بیان اینکه قطعا برای سامانه پدافندی که قابلیت رهگیری و انهدام موشک‌های کروز را دارد، کشف، شناسایی و انهدام هواگرد‌ها و ریزپرنده‌ها کار سهلی خواهد بود، افزود: رادار‌های الکترومغناطیسی ما قادرند به طور همزمان چندین هدف را رهگیری کرده و اطلاعات آن را در اختیار سامانه‌های کنترل آتش قرار دهند.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: امروز افتخارمان این است که آنچه را درباره‌اش فکر می‌کنیم، می‌توانیم بسازیم و در اختیار نیروهایمان قرار دهیم.
 
 
 
منبع: دفاع پرس


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *