سفیر آمریکا در پاکستان: "پاکستان" نقش کلیدی در صلح و ثبات افغانستان دارد

8:03 - 13 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۲۵۷
سفیرآمریکا در پاکستان گفته است که برای پایان دادن به جنگ افغانستان راه حل سیاسی باید جستجو شود و نباید پاکستان از موضوع صلح افغانستان جدا شود.

به گزارش سرویس بین الملل دیوید هیل سفیرآمریکا در پاکستان گفت: برای پایان دادن به جنگ افغانستان راه حل سیاسی باید جستجو شود و نباید پاکستان از موضوع صلح افغانستان جدا شود.

هیل گفت: دلیل ناکامی آمریکا در جنگ افغانستان پاکستان نیست، بلکه این موضوع برخاسته از اشتباه‌ای است که در راهبردهای پیشین آمریکا وجود داشته است.

وی افزود: نباید تلاش کرد که پاکستان را از موضوع‌های افغانستان جدا کرد، زیرا پاکستان نقش کلیدی در آوردن صلح و ثبات در افغانستان دارد. بدون همکاری پاکستان صلح در افغانستان ناممکن است.

به گفته‌ این دیپلمات آمریکایی، رییس جمهور آمریکا باور دارد که در کنار فشارهای نظامی بر طالبان، راه‌های حل سیاسی نیز باید جستجو شود.

یوی شوتکین معاون کمیته‌ دفاعی مجلس نمایندگان روسیه گفت: تلاش آمریکا برای نابودی تروریست‌ها و آوردن یک دولت دلخواه در افغانستان ناکام شده است.

شوتکین افزود: باید اعتراف کرد که آمریکا در کنار اینکه برای ایجاد یک دولت وفادار به خودش در افغانستان ناکام شده است، مبارزه‌ این کشور برضد تروریسم نیز در افغانستان قابل درک نیست.

وی گفت: موضع رسمی کشورش این است که آمریکا باید همه‌ سربازانش را از افغانستان بیرون کند.

پس از آنکه ۲ هفته پیش دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا راهبرد نظامی‌ در قبال افغانستان و جنوب آسیا را اعلام کرد، پنجشنبه‌ گذشته، نهم سنبله، واشنگتن کمک ۲۵۵ میلیون دلاری به پاکستان را متوقف کرد.

تلویزیون یک افغانستان نوشت: واشنگتن اعلام کرده است که قطع این کمک تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که پاکستان گروه‌های تروریستی که افغانستان را تهدید می‌کند، سرکوب کند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *