افتتاح متروی شیراز/ ناتعادلی در وضعیت آب در ایران/ افتتاح پروژه در سمنان/ فرصت های اشتغال روستایی

13:44 - 31 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۵۸۵
افتتاح متروی شیراز، ناتعادلی در وضعیت آب در ایران، افتتاح پروژه در سمنان، فرصت های اشتغال روستایی و ... در بسته خبری در استان ها چه خبر دنبال کنید.

به گزارش گروه فضای مجازی ، افتتاح متروی شیراز، ناتعادلی در وضعیت آب در ایران، افتتاح پروژه در سمنان، فرصت های اشتغال روستایی و ... در بسته خبری در استان ها چه خبر دنبال کنید.

 افتتاح متروی شیراز/ ناتعادلی در وضعیت آب در ایران/ افتتاح پروژه در سمنان/ فرصت های اشتغال روستایی

فاز دوم مترو شیراز افتتاح شد

ایسنا: فاز دوم خط یک مترو به طول 10 و نیم کیلومتر با حضور وزیر کشور، در شیراز افتتاح شد.

طی مراسمی صبح سه‌شنبه 31 مرداد و با حضور رحمانی‌فضلی، بهره‌برداری از فاز دوم خط یک مترو در شیراز آغاز شد.

خط یک مترو شیراز به طول 24 کیلومتر، شرق شیراز را به غرب این شهر متصل کرده و پرترافیک‌ترین مسیرها را پوشش می‌دهد و حدود 10 هزار مسافر در ساعت ظرفیت جابه‌جایی در کلانشهر شیراز ایجاد می‌کند.

فاز اول خط یک، سه سال قبل و در حد فاصل میدان احسان در غرب شیراز تا میدان نمازی افتتاح شد و در ماه‌های ابتدایی امسال، بخشی از فاز دوم در حد فاصل میدان نمازی و چهارراه زند به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز و حومه گفت: فاز دوم خط یک مترو با چهار ایستگاه آماده بهره‌برداری است و براساس مصوبه شورا به مدت دو ماه خدمات حمل و نقلی رایگان ارائه خواهد داد.

اسدالله حاج‌زمانی با بیان اینکه مترو شیراز به طول 24 کیلومتر بعد از تهران طولانی‌ترین خط متروی کشور محسوب می‌شود،  ابراز امیداوری کرد که هر 1.5 تا دو ماه یک یا دو ایستگاه از ایستگاه‌های باقیمانده آماده بهره‌برداری خواهد بود و امیدواریم تا دهه فجر ایستگاه میدان امام‌حسین(ع) آماده بهره‌برداری شود.

مدیرعامل قطار شهری شیراز همچنین گفت: ایستگاه وکیل تنها ایستگاهی است که به‌دلیل آنکه ساخت آن دیرتر آغاز شد، امیدواریم بهار سال 97 آماده بهره‌برداری باشد.

حاج‌زمانی با تصریح اینکه احداث مترو با چنین مشخصه‌هایی در صورت وجود منابع لازم، بین 6 تا 8 سال زمان نیاز دارد، تاکید کرد که قطار شهری شیراز به واسطه محدودیت‌های منابع مالی با حدود 5 سال تاخیر به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: طی سال‌های اخیر و با توجه به منابع محدود اعتباری از محل طرح تملک دارائی‌، سایر منابع مالی را دنبال کرده و از محل اوراق مشارکت، صندوق توسعه ملی، تسهیلات و تهاتر، برنامه‌های عمرانی مترو را پیش بردیم.

حاج‌زمانی خاطرنشان کرد: از محل اوراق مشارکت 700 میلیارد تومان، از محل صندوق توسعه ملی 30 میلیون دلار و از محل تسهیلات 100 میلیارد تومان، منابع مالی برای خط یک تامین شد.

او با یادآوری اینکه بازگشت اصل و فرع اوراق مشارکت به تساوی بین شهرداری و دولت تقسیم شده است، گفت: اقدام دیگر تصویب فاینانس 771 میلیون دلاری خط دو قطار شهری شیراز در آخرین سفر هیئت دولت به فارس بود که سال گذشته شورای اقتصاد نیز آن را تصویب کرد و پس از موافقت بانک مرکزی این مبلغ برای اجرای سویل پروژه خط دوم قطار شهری شیراز هزینه خواهد شد.

مدیرعامل قطار شهری شیراز با بیان اینکه در خط دوم از ظرفیت زمین‌های مجاور ایستگاه‌ها نیز استفاده شده است، گفت: با موافقت کمیسیون ماده پنج تاکنون دو قطعه زمین تاکنون به فروش رسیده است.

حاج‌زمانی با بیان اینکه یکی از مشکلات در اجرای طرح‌هایی نظیر قطار شهری، معارضان زیر زمین هستند گفت: گاه معارضانی نظیر انشعاب‌های گاز، آب، فاضلاب و برق، ماه‌ها اجرای یک طرح را به تعویق می‌اندازد.

مدیرعامل قطار شهری شیراز تاکید کرد که اکنون فاز دوم خط به همراه چهار ایستگاه آماده بهره‌برداری بوده و 50 درصد از منابع اعتباری مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده نیز تامین شده است.

مسئولان امیدوار هستند که با بهره‌برداری از فاز دوم خط یک قطار شهری، شاهد کاهش قابل توجه حجم ترافیک در مسیرهای اصلی پرترافیک و مسیرهای مرکزی شیراز باشند.

 افتتاح متروی شیراز/ ناتعادلی در وضعیت آب در ایران/ افتتاح پروژه در سمنان/ فرصت های اشتغال روستایی

احداث 6 موج شکن چندمنظوره در سواحل ‌سیستان و بلوچستان

‌مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: موج شکن چند منظوره گیشاب جهت احداث آبشیرین کن خورشیدی به منظور توسعه کشت گلخانه‌ای درمرحله واگذاری است.

‌بهروز آقایی در حاشیه بازدید از پروژه‌های احداث موج شکن‌های چندمنظوره سواحل استان اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به عنوان متولی اصلی سواحل استان، در راستای تحقق اهداف اشتغال زایی، محرومیت زدایی، توزیع یکنواخت جمعیت در نوار ساحلی، توسعه گردشگری دریایی و اهداف پدافند غیرعامل در سواحل استان از سال 1387‌، احداث 6 موج شکن چندمنظوره در سواحل استان را در دستور کار قرار داده است.

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی این موج شکنها به اتمام رسیده و اخذ سند مالکیت اراضی پشتیبانی هر کدام به وسعت حدوداً 19 هکتار نیز تحقق یافته است.

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: موج شکن گیشاب واقع در ۲۲ کیلومتری شرق چابهار با چهارو نیم هکتار حوضچه و عمق آبخور سه و نیم متر با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال به منظور احداث آبشیرین کن خورشیدی و توسعه کشت گلخانه‌ای به میزان سه هزار هکتار در نظر گرفته شده که مراحل واگذاری آن به بخش خصوصی در حال انجام است.

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان افزود: کاربری سایر موج شکن‌های چندمنظوره به مقاصد شیلاتی، پرورش ماهی در قفس، گردشگری دریایی و ورزش‌های آبی اختصاص خواهد یافت.

 افتتاح متروی شیراز/ ناتعادلی در وضعیت آب در ایران/ افتتاح پروژه در سمنان/ فرصت های اشتغال روستایی

سرانه نامتعادل آب در مناطق مختلف ایران

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: سیاست‌گذاری‌های غلط در شش دهه گذشته و مستقر شدن جمعیت در مناطق کم‌آب منجر به بحران آب کنونی شده است.

نازخند صبحی گفت: از دیرباز برای استقرار جمعیت در مناطق کم‌آب هیچ اقدامی نشد و نیم‌رخ شمالی زاگرس و نیم‌رخ جنوبی البرز از زنجان، قزوین، کرج، تهران تا فارس و کرمان و بخش اعظم جمعیت ایران یعنی 63 درصد مردم ایران در این حوزه بزرگ و کم‌آب مستقر شدند.

وی تصریح کرد: حال به ناچار باید آب را به این محدوده کم‌آب برسانیم که این امر اجتناب‌ناپذیر است، زیرا 63 درصد مردم کشور در این منطقه ساکن شده‌اند.

صبحی ادامه داد: یک مشکل ریشه‌ای در این امر وجود داشته است، آن‌هم مدیریت نادرست آب بوده که از دهه 40 شروع شده است. بعد از انقلاب اسلامی در دهه نخست درگیر جنگ بودیم. در دهه دوم انقلاب پاسخ‌های عکس‌العملی ما به مشکلات اجتماعی مرتبط با آب آغاز شد.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورزی یادآور شد: کسی به این موضوع توجه نداشت که وقتی به باران نیاز داریم، بارانی در کار نیست و یا وقتی باران داریم به سیل تبدیل می‌شود و سدسازی‌ها هم تبدیل به یک پدیده سیاسی اجتماعی شد.

وی اظهار کرد: بخش بزرگی از بحران آب در ایران زیرزمینی است. وقتی حدود 70 هزار چاه غیرمجاز داریم و یک سری هم که مجاز هستند و بیشتر از حد مجازشان پمپاژ می‌کنند، سفره‌های زیرزمینی‌مان دچار افت می‌شود.

صبحی گفت: متاسفانه امروز از همه دشت‌های ایران حداقل 200 دشت در حالت بحران مطلق است که امیدواریم روزی شاهد متعادل شدن سرانه آب در کشور و رفع بحران آب با مدیریت مسئولان و مردم باشیم.

 افتتاح متروی شیراز/ ناتعادلی در وضعیت آب در ایران/ افتتاح پروژه در سمنان/ فرصت های اشتغال روستایی

افزایش دو برابری تسهیلات اشتغال

مهر: معاون اشتغال کمیته امداد امام با بیان اینکه در سال جاری اعتبارات بانکی کمیته امداد دو برابر شده است، گفت: چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کارسازی امسال اعطا می شود.

محمد امید شب گذشته در چهارمین کارگروه تخصصی اشتغال استان، اظهار کرد: مهم ترین رسالتی که کمیته امداد امام خمینی (ره) بر دوش دارد توانمند سازی خانواده های تحت حمایت است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد دومین نهادی است که بعد از انقلاب اسلامی در کشور شکل گرفت، افزود: نباید به گونه ای عمل کنیم که افراد نیازمند بدون هیچ برنامه ای تا ابد از خدمات بلاعوض کمیته استفاده کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به کمیته امداد و اشتغال داشته و همین امر موجب رشد زیادی در اعتبارات توانمندسازی شده است، گفت: در گذشته از مجموع کل اعتبارات پنج تا ۱۰ درصد مربوط به حوزه اشتغال می شد اما در حال حاضر این رقم به ۵۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری اعتبارات بانکی کمیته امداد نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، عنوان کرد:  کمیته امداد در سال گذشته از محل اجرای طرح های اشتغال زایی ۱۵۰ هزار خانواده را از پوشش خارج کرده است.

امید با اشاره به اینکه نرخ خروجی در مناطق محروم استان خراسان جنوبی را به حداقل رسانده ایم، بیان کرد: میانگین پرداختی سالانه برای هر خانواده حدود دو میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه یکی از عدم توفیقات کشور این بوده که نتوانسته جلوی ورودی ها را در بخش های مختلف بگیرد، افزود: برای اولین بار در سال ۹۵ ورودی کمیته امداد از میزان خروجی آن کمتر بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه کمیته امداد سعی دارد فعالیت های خود را در قالب توانمند سازی خانواده ها معنی و مفهوم دهد، گفت: در حال حاضر تنها راه برون رفت از مشکلات در زمینه بیکاری توجه به اشتغال های خرد و کوچک است.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه در کشورهای پیشرفته از طریق اشتغال های خرد همراه با زنجیره تولید است، عنوان کرد: متاسفانه زنجیره های تولید و پیوند در کشور ما بسیار ضعیف است.

امید با اشاره به اینکه ۲۵ درصد فرشی که در کشور خریداری می شود از استان خراسان جنوبی است، اظهار داشت: کمیته امداد می تواند در سال جاری چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کارسازی اعطا کند.

وی با بیان اینکه تنها در استان خراسان جنوبی با توجه به شرایط خاصی که دارد افراد نیازمند غیر تحت پوشش نیز می توانند از تسهیلات کمیته امداد بهره مند شوند،  گفت: در گذشته ۲۰ درصد افراد غیر تحت پوشش می توانستند تسهیلات دریافت کنند که در حال حاضر این رقم به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: اگر زیرساخت های سایت های مجتمعی ایجاد شود کمیته امداد آمادگی ارائه تسهیلات را برای فعال شدن این سایت ها دارد.

 افتتاح متروی شیراز/ ناتعادلی در وضعیت آب در ایران/ افتتاح پروژه در سمنان/ فرصت های اشتغال روستایی

۱۶۴روستای دارای ظرفیت اشتغال در استان مرکزی شناسایی شد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۱۶۴روستای دارای ظرفیت اشتغال در استان شناسایی شده که فعالیت اقتصادی در این روستاها از طریق بخش تعاون پیگیری می‌شود.

محمدتقی آبایی گفت: در اجرای طرح جدید تعاون روستا در کشور برای سال جاری یک هزار و ۹۴۷ روستا مشخص شده از این میان سهم استان مرکزی ۳۸ روستا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: در طرح تعاون روستا، روستاها فعالیت اقتصادی خود را در قالب تعاونی ساماندهی و پیگیری می کنند.

آبایی بیان کرد: شرکت های تعاونی در روستاها، دارای ظرفیت ها و مزیت های ویژه اقتصادی هستند که کمک می کند بتوانند روند موفقی را در فعالیت خود دنبال کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود در ارتباط با مشاغل خانگی وخرد گفت: امسال تخصیص ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی با عاملیت دو بانک در استان، با هدف حمایت از مشاغل کوچک و خرد به استان مرکزی ابلاغ شده است.

وی گفت: بهره مندی از تسهیلات مشاغل خانگی در دو مرحله تعریف شده که در مرحله نخست متقاضی باید به دستگاه مربوطه مراجعه کند و اهلیت وی به اثبات برسد تا در نهایت برای صدور مجوز مشاغل خانگی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع داده شود.

آبایی گفت: پس از صدور مجوز برای این متقاضیان، در صورتی که درخواست تسهیلات داشته باشند، مجددا از طریق همان دستگاه اجرایی به اداره کار ارجاع شده و پس از بررسی درخواست آنها در کارگروه مربوطه، برای بهره مندی از تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تسهیلات برای مشاغل خانگی و به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود و به ازای هر نفر طبق دستورالعمل سال گذشته ۵۰ میلیون ریال و برای پشتیبانی تا ۱۵ نفر مبلغ ۷۵ میلیون ریال پرداخت خواهد شد .

وی بیان داشت: طبق پیش بینی، در سال جاری در قالب تسهیلات خود اشتغالی قریب به پنج هزار شغل در استان مرکزی ایجاد خواهد شد و تحقق ابلاغ این میزان تسهیلات نسبت به سال گذشته روند روبه رشد را نشان می دهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: همچنین امسال مبلغ ۲۰۱ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به منظور اشتغالزایی برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از محل اعتبارات بند «د» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶ کشور به نهادهای حمایتی استان مرکزی ابلاغ شده است.

 افتتاح متروی شیراز/ ناتعادلی در وضعیت آب در ایران/ افتتاح پروژه در سمنان/ فرصت های اشتغال روستایی

۴۸۶ پروژه استان سمنان افتتاح می شود

استاندار سمنان گفت: درهفته دولت ۴۸۶پروژه بااعتبار۳۰۰میلیارد تومان درسطح هشت شهرستان استان افتتاح و یا به بهره برداری خواهد رسید.

محمد رضا خباز صبح سه شنبه در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه به میزبانی استانداری سمنان ضمن تشریح برنامه های هفته دولت استان در سال۹۶، بیان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های و پروژه های حوزه آب و انرژی، وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، درمان و بهداشت، حمل و نقل، گردشگری، خدمات، صنعت، معدن و تجارت و ... صرف شده که در مجموع ۴۸۶پروژه را در سطح هشت شهرستان استان شامل می شود.

وی افزود: هدف از افتتاح پروژه های هفته دولت سال۹۶، رضایتمندی مردم و ارائه خدمات مطلوب به آنها است همچنین رفاه محور بودن، بزرگترین ویژگی طرح ها و پروژه هایی است که طی هفته دولت در سطح استان سمنان به بهره برداری خواهند رسید.

استاندار سمنان با اشاره به سهم شهرستان‌های هشت‌گانه استان از پروژه‌های عمرانی هفته دولت اضافه کرد: ۶۶ پروژه در سمنان، ۱۲۵ پروژه در شاهرود، ۷۰ پروژه در دامغان، ۴۴پروژه در گرمسار، ۴۳ پروژه عمرانی در مهدیشهر، ۳۲ پروژه عمرانی در سرخه، ۴۳ پروژه در میامی و ۱۷ پروژه عمرانی در آرادان همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

خباز همچنین بیان داشت: اعتبارات پروژه‌های عمرانی به طور صددرصد از سوی دولت تامین شده اما پروژه‌های اقتصادی، تسهیلاتی با جذب بخش خصوصی و حمایت تسهیلاتی به سرانجام رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این پروژه‌ها، ده‌ها پروژه دیگر همزمان با هفته دولت در استان کلنگ‌زنی می‌شود، اضافه کرد: همزمان با هفته دولت ۶۹ پروژه نیز که بخش عمده آنها به مناطق روستایی و کمتر برخوردار اختصاص دارد کلنگ‌زنی خواهد شد.

استاندار سمنان، با بیان اینکه برنامه‌های هفته دولت از پنجشنبه و با سفر به سرخه آغاز می‌شود، گفت: در این هفته شاهد سفر احتمالی برخی از مدیران ارشد کشوری و از جمله معاون اول رییس‌جمهوری و معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و ... به استان خواهیم بود اگرچه هیچکدام از این سفرها هنوز قطعیت نیافته است.


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *