عدم انجام پرواز توسط هواپیمایی العراقیه در خراسان جنوبی به عتبات/ افزایش پروازها به عربستان

23:37 - 23 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۸۳۰
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: علت تاخیر و تغییر روز پرواز زائران خراسان جنوبی به عتبات، عدم توانایی انجام تعهدات هواپیمایی العراقیه است.

محسن نظافتی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه در راستای رسیدگی به وضعیت زائران عتبات خراسان جنوبی گفت: به دنبال پیگیری‌های انجام شده پرواز ۱۶۵ زائر خراسان جنوبی که قرار بر اعزام آن‌ها در روز شنبه از فرودگاه بیرجند بوده است و هم‌اکنون در شهر زاهدان حضور دارند، سازمان حج در حال مذاکرات برای رفع هرچه سریع‌تر این مشکل است.

وی افزود: در حال حاضر به علت افزایش سهمیه ایران ایر درپرواز‌های حج تمتع ۹۶ از ۵۰ درصد به ۷۵ درصد، در پرواز‌های ایرلاین‌های داخلی مشکل و برخی پرواز‌های عتبات تأخیر ایجاد شده است، اما سازمان حج و زیارت در این زمینه اقدامات لازم را پیگیری کرده و کاملا در این مشکل حامی زائران است.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: هم‌اکنون زائران عتبات خراسان جنوبی در هتل‌های شهر زاهدان مستقر شده و امکانات رفاهی آن‌ها مثل هتل و پذیرایی از جانب سازمان حج وزیارت تأمین شده است؛ بنابراین به زائران این اطمینان را می‌دهیم اعزام زائران به عتبات به زودی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: از مسئولان ایرلاین‌های ایرانی تقاضای اختصاص هواپیما برای اعزام این زائران به عتبات نمودیم که متاسفانه هیچکدام نتوانستند پروازی را اختصاص دهند.

نظافتی یادآور شد: ۱۲۰ هزار زائر در تابستان به عتبات اعزام خواهند شد و ۴۰ هزار نفر برای مراسم عرفه در کاروان‌های کربلای معلی ثبت نام کرده‌اند.

قابل ذکر است نهایتا با پیگیری‌های سازمان حج و سازمان هواپیمایی کشوری این پرواز در ساعت 23 روز دوشنبه از زاهدان توسط هواپیمایی العراقیه انجام شد. 

برچسب ها: عتبات عالیات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *