درخواست جامعه روحانیت مبارز از قوه قضائیه برای بررسی «پرونده‌های احمدی‌نژاد»

18:45 - 16 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۶۶۱
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: از قوه قضائیه تقاضا می‌کنم خواسته جامعه روحانیت مبارز را عملی و پرونده‌های احمدی نژاد را بررسی کند و ملاک برای همه ما قانون است.

درخواست جامعه روحانیت مبارز از قوه قضائیه برای بررسی «پرونده‌های احمدی‌نژاد»به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عصر امروز در نشست خبری که در محل دفتر مرکزی جامعه روحانیت مبارز برگزار شد، گفت: از قوه قضائیه تقاضا می‌کنم خواسته جامعه روحانیت مبارز را عملی و پرونده‌های احمدی نژاد را بررسی کند و ملاک برای همه ما قانون است.

وی ادامه داد: احمدی نژاد خود تخلفات فراوانی دارد و برخی از این تخلفات خصوصا در دوران ریاست جمهوری ایشان رخ داده وانتظار می‌رود قوه قضائیه به آنها رسیدگی کند.

مصباحی مقدم با بیان اینکه آخرین نشست جامعه روحانیت مبارز به بررسی اظهارات اخیر آقای احمدی نژاد و برخی اطرافیان ایشان اختصاص داشت، گفت: به دنبال دستگیری آقای بقایی و آزادی موقت ایشان با سپردن وثیقه آقای احمدی نژاد اظهاراتی داشتند که به نوعی شبهه برانگیز شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: به گونه‌ای هم صحبت کردند که ضمیر مرجع خود را پیدا نمی‌کند ، واقعیت مسئله این است که ایشان اظهاراتی هم چندی پیش در خوزستان داشتند که تعبیر و تفسیرهای متفاوتی از آن برداشت می شود وقابل برحمل معناهای متعددی می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: این اظهارات موجب شد جامعه روحانیت مبارز در این خصوص ورود کرده وموضع گیری کند البته جامعه روحانیت مبارز کمتر بنا دارد درا ین گونه مناقشات ورود و اظهار نظرکند اما وقتی مسئله به گونه‌ای به نظام وساختارهای آن بر می گردد اینجاست که ضرورت می‌داند ورود کرده وموضع گیری کند.

وی تصریح کرد: آقای احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری خودشان چند بار اظهار کرده‌اند که لیستی از مفسدان را در جیب خود دارم اما این لیست هیچ وقت رونمایی نشد و معلوم نشد اینها چه کسانی هستند و آیا چنین مسئله‌ای وجود دارد یا خیر.

مصباحی مقدم اظهار کرد: شایسته بود اگر لیستی از کسانی که آنها را متهم به فساد می‌دانست به قوه قضائیه می‌داد تا به آن رسیدگی شود که این مهم صورت نگرفت و هم اکنون نیز تهدید به افشاگری می‌کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: اگر کسانی تخلفات و جرائمی دارند آنها را چرا از طریق خودش که قانون و یا قوه قضائیه باشد دنبال نکنیم. مطرح کردن مسائل به این شکل نوعی تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی به صورت تشویش اذهان عمومی است والبته آقای احمدی نژاد خدماتی داشت که نمی خواهیم آنها را نادیده بگیریم که برخی از آنها نیز خدمات بزرگی بوده است.

وی تأکید کرد: ولی معنایش این نیست که با توجه به این خدمات که ایشان ارائه داده‌اند اینگونه موضع گیری‌ها را داشته باشند، خصوصا تعرض به شخصیت‌های سطح بالای نظام از جمله قوه قضائیه که یکی ازارکان و قوای سه گانه است وانتظار چنین اظهارنظرهایی را نداشتیم از آقای احمدی نژادی که دو دوره رئیس جمهور این کشور بودند.

مصباحی مقدم یادآور شد: آقای احمدی نژاد دردوران ریاست جمهوری اش برای اطرافیان خط قرمز قائل بود که کسی حق نزدیکی به آن را نداشت.

وی تاکید کرد: در نظام برای هیچ کس خط قرمز نداریم همه باید تابع وتسلیم قانون باشند و حرف اول و آخر در نظام را قانون ونهادهای قانونی می زنند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *