ازجدیدترین فناوری‌های آیفون ۸ چه میدانید؟ /راهکار شناسایی هک شدن پسورد/عجیب‌ترین پل متحرک جهان/ این کابل شارژ موبایل ضدگلوله است

16:05 - 16 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۶۰۶
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
آیفون ۸ چه فناوری‌های جدیدی دارد؟،۳۲۰ میلیون پسورد هک شده است؛ آیا کلمه عبور شما جزو آن‌ها است؟، گلکسی نوت ۹ اولین گوشی سامسونگ با حسگر اثرانگشتی داخلی خواهد بود! و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگارگروه فضای مجازی ،آیفون ۸ چه فناوری‌های جدیدی دارد؟،۳۲۰ میلیون پسورد هک شده است؛ آیا کلمه عبور شما جزو آن‌ها است؟، گلکسی نوت ۹ اولین گوشی سامسونگ با حسگر اثرانگشتی داخلی خواهد بود! و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

جزئیات را در ادامه بخوانید...

 

آیفون 8 چه فناوری‌های جدیدی دارد؟

ایسنا:با توجه به اطلاعاتی که از اسپیکر هوشمند جدید "اپل" با عنوان "هوم پاد" به دست آمده، دوربین‌های آیفون 8 با کیفیت 4K و با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌کند.

برخی توسعه دهندگان چندین سر نخ از آیفون 8 را در کدهای اصلی "هوم پاد" مشاهده کرده‌اند. آنها در روزهای اخیر چندین مورد از ویژگی‌های آیفون 8 را فاش کرده‌اند. ابتدا وجود یک دوربین مادون قرمز و صفحه نمایش بدون لبه را تایید کردند، سپس خبر از به کارگیری فناوری تشخیص چهره و حذف دکمه "هوم" و وجود یک دوربین هوشمند دادند.

اکنون نیز یک وبسایت برزیلی به نام "iHelp BR" ادعا کرده که با توجه به کدهای "هوم پاد"، دوربین‌های آیفون 8 با بالاترین کیفیت ممکن فیلمبرداری خواهند کرد.

شایان ذکر است که افزایش سرعت فیلمبرداری بر حسب فریم بر ثانیه می‌تواند به برنامه‌های واقعیت افزوده در "ios 11" کمک کند.

در حال حاضر دوربین‌های پشت آیفون 7 و 7 پلاس می‌توانند با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند و دوربین‌های جلوی آنها به فیلمبرداری با کیفیت 1080p محدود شده‌اند.

به دلیل این که "هوم پاد" باید با گوشی جدید "اپل" سازگاری کامل داشته باشد، در کدهای نوشته شده برای این اسپیکر هوشمند برخی ارجاعات موجب افشای ویژگی‌های آیفون 8 شده است. این ویژگی‌ها شامل حذف دکمه "هوم"، ویژگی "تلنگر برای روشن شدن"، فناوری تشخیص چهره، صفحه نمایش بدون لبه، دوربین مادون قرمز و هوشمند و فیلمبرداری با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه است.

همچنین دست به دست شدن برخی شایعات در هفته اخیر موجب شده تا به وقوع پیوستن‌شان بعید به نظر نرسد. شایعاتی نظیر دوربین سه بعدی با دو لنز، قابلیت‌های واقعیت افزوده، صفحه نمایش منحنی و 5 و 5.8 اینچی، جایگزینی صفحه آلومینیومی پشت گوشی با دو قاب شیشه‌ای و یک قاب فلزی تقویتی در وسط آنها و قیمت‌های 999 دلاری برای نسخه 128 گیگابایتی و 1099 دلاری برای نسخه 256 گیگابایتی.

در مورد رنگبندی آیفون 8 هم گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفته که حکایت از عرضه این گوشی با 6 رنگ مشتق از قرمز، طلایی و خاکستری دارد.

 

 

320 میلیون پسورد هک شده است؛ آیا کلمه عبور شما جزو آنها است؟


باشگاه خبرنگاران جوان: این روزها اینترنت و شبکه های اجتماعی‌، به نوعی جزئی از زندگی ما شده اند و به همین ترتیب همه کاربران آن نیز به پسورد نیازمندند؛ پسوردهایی که اطلاعات ما را از دست سوء استفاده گران محفوظ نگه می دارد.

یکی از مواردی که بسیاری از کابران در آن عضویت دارند، سرویس های ایمیل است. هکرها به وسیله حفره های امنیتی موجود در این سرویس ها به اطلاعات و پسوردهای کاربران دسترسی پیدا می کنند. البته یکی از دلایل دسترسی آسان هکرها به پسورد، استفاده از کلمه عبورهای آسان مانند "123456" است.

بنابراین برای بالا بردن امنیت حساب های کاربری خود باید از کلمه عبورهای سخت‌تر که در آن از حروف، اعداد و نشانه های نوشتار مانند "/*-+.!@" به کار برده می شود، استفاده کنیم.

بسیاری از پسوردهایی که ما در شبکه های اجتماعی و یا سرویس های متعدد اینترنت مانند ایمیل از آن ها استفاده می کنیم، یکبار به وسیله هکرهای هک شده و به آن ها دسترسی پیدا کرده اند. یکی از متخصصان امنیتی، وب سایتی طراحی کرده که در آن می‌توانید بفهمید پسورد انتخابی شما قبلا توسط هکرها هک شده یا خیر. طبق گفته این وب سایت، تا به امروز بیش از 320 میلیون پسور هک شده است. شما می توانید پسورد انتخابی خود را وارد این سایت کنید تا با مقایسه ای که بین کلمه عبور شما با پسورد های هک شده انجام میدهد، به شما بگوید که آن نیز قابل هک است یا خیر.

اگرچه که کاربران برای جلوگیری از هک نشدن کاری از دست‌شان بر نمیاید اما با انتخاب کلمه عبور مناسب می توانید امنیت حساب کاربری خود را بالا ببرید و احتمال هک شدن را کاهش دهید.

تروی هانت، سازنده این وب سایت می گوید به دلایل امنیتی، از رمز عبورهایی که هم اکنون در بسیاری از سرویس‌ها به کار گرفته‌اید، در سایت وارد نکنید و تنها از آن برای انتخاب رمز عبورهای آینده خود استفاده کنید.

در صورتی که پیام سبز رنگ "Good news — no pwnage found" ظاهر شود بدین معناست که پسورد انتخابی شما از امنیت بالایی برخوردار است و در صورتی که پیام قرمز رنگ "Oh no — pwned!" ظاهر شود بدین معناست که این پسورد یک بار قبلا هک شده و یا بسیار مشابه با کلمه عبور های هک شده است و باید آن را تغییر دهید.

 

 

 گلکسی نوت 9 اولین گوشی سامسونگ با حسگر اثرانگشتی داخلی خواهد بود!

دی جی رو:گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 پرچمداران جدید سامسونگ در سال 2017 هستند که هر دو از حسگر اثرانگشت در قاب پشتی بهره می‌برند. این در حالی بود که پیش از معرفی هر دو گوشی شایعاتی مبنی بر قرار گرفتن حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش مطرح بود که بنا به دلایلی استفاده از این تکنولوژی به محصولات بعدی سامسونگ موکول شد.

گزارشی که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد تا پرچمدار بعدی سری اس یعنی گلکسی اس 9 را نیز با حسگر اثرانگشت فیزیکی عرضه نماید و تکنولوژی حسگر اثرانگشت داخلی را برای اولین بار در گلکسی نوت 9 به کار گیرد. این یعنی علاقه‌مندان سامسونگ برای استفاده از تکنولوژی حسگر اثرانگشت داخل صفحه نمایش بایستی بیش از یک سال دیگر صبر نمایند.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که در حال کار بر روی استفاده از این تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند خود است، چند روز پیش بود که خبری منتشر شد که در آن کمپانی ویوو گوشی جدید خود را با تکنولوژی حسگر اثرانگشت داخلی را معرفی کرد. برخی شایعات نیز حاکی از آن است که اپل این تکنولوژی را در آیفون 8 استفاده کرده است.

اما دلیل اینکه سامسونگ برای استفاده از این تکنولوژی کمی تاخیر دارد این عنوان شده که کمپانی کره‌ای قصد ریسک روی پرچمداران خود را ندارد. با اتفاقاتی که برای گلکسی نوت 7 رخ داد، سامسونگ بسیار محتاط‌تر از گذشته عمل می‌کند، زیرا می‌داند اشتباه بعدی ممکن است باعث از دست رفتن سهم زیادی از این شرکت در بازار جهانی شود.

 

 تصاویر پل عجیب متحرک برای رودخانه ای در مغولستان

مهر:طراحی های مارگوت کراسویویک اصولا آزمایشی و غیر قابل اجرا هستند. اما با توجه به تحولات و رشد فناوری مهندسی به نظر می رسد اجرای این طرح ها امکان پذیر شود.

آخرین طراحی او یک پل متحرک است که دولت اوردوس در مغولستان آن را برای رودخانه ولانمولان سفارش داده است.

این پل را می توان با یدک کش روی رودخانه جابه جا کرد.

این پل شناور و متحرک تا می شود و می توان مکان آن را تغییر داد. این طرح با توجه به جزییات منطقه ارائه شده است. صحت نقشه ها حاکی از قابلیت ساخت این پل است اما به طور واقعی ساخت آن در آینده نزدیک ممکن نیست.

 این کابل شارژ موبایل ضدگلوله است

ابزارهای جانبی دستگاه های الکترونیک هر چقدر هم که مقاوم باشند اما بالاخره خراب می شوند یا از کار می افتند. در این میان شارژر ابزاری است که اهمیت زیادی برای کاربران دارد و زود فرسوده می شود.

درهمین راستا نوعی کابل شارژ به نام Nomad Ultra Rugged Cable از جنس مواد ضدگلوله ساخته شده است. جنس کابل بسیار محکم و در حقیقت از نوعی نایلون بافته شده بالیستیک است. جالب اینکه نایلون زمان جنگ جهانی دوم برای محافظت از سربازان ساخته شد. پوشش این کابل از جنس پی وی سی است.

با وجود این خصوصیات، کاربر پس از شارژ تلفن حتی می تواند با این کابل مبارزه کند!

کابل مذکور دارای سر مخصوص شارژ آیفون، انواع موبایل های اندرویدی و البته دستگاه های دارای یو اس بی است. همراه آن یک پک باتری ۲۳۵۰ میلی آمپری وجود دارد که سرعت شارژ موبایل را ارتقا می دهد.

 

ابداع حسگر زیستی که باعث تعریق می‌شود

ایسنا:در سال‌های اخیر وسایل پوشیدنی نظارت بر تعریق، کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده‌اند.

یکی از مشکلاتی که در این فناوری‌ها وجود دارد این است که استفاده از آنها منوط به انجام فعالیت بدنی و تعریق بدن است که استفاده از آنها را صرفا به ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی بالا دارند محدود می‌کند.

حال محققان دانشگاه "سینسیناتی"(Cincinnati ) آمریکا موفق به طراحی یک حسگر زیستی شده‌اند که در ابعاد یک باند است و می‌تواند یک قسمت کوچک پوست را برای عرق کردن، تحریک نماید.

با استفاده از این حسگر بسیاری از مواد شیمیایی کلیدی برای محققان قابل رصد و بررسی خواهد بود.

برای مثال بررسی سطح گلوکز خون در بیماران دیابتی، و تنظیم دُز مواد دارویی با توجه به وضعیت ترکیبات شیمیایی موجود در عرق بیمار از جمله مهمترین مواردی هستند که با استفاده از این حسگر قابل بررسی هستند، بدون آنکه نیاز باشد بیمار فعالیت بدنی انجام دهد و یا مثلا روی تردمیل بدود.

پروفسور "جیسون هیکنفلد"( Jason Heikenfeld) محقق ارشد این تحقیق می‌گوید: برای یک دوره طولانی محققان از عرق بیماران به خوبی استفاده نکرده‌اند، با وجود اینکه ترکیبات موجود در آن می‌تواند بسیار مفید و مهم باشد اما به این خاطر اینکه دسترسی به آن همیشه ممکن نیست، مورد بی‌توجهی واقع شده است.

وی افزود: هدف ما این است که به راهکاری دست پیدا کنیم تا در هر زمانی که نیاز داشتیم و یا حتی برای مدت چند روز به طور مداوم به عرق بیمار دسترسی داشته باشیم.

محققان از سه روش برای تحریک عرق در یک ناحیه موضعی از پوست ایجاد کرده اند.

در روش اول یک ژل حاوی یک ماده شیمیایی به نام کرباکول، که در قطره چشمی استفاده می‌شود، در تحریک تولید عرق موفق بود.

در روش دوم یک پد فوم حافظه‌ای ایجاد شد تا ارتباط بهتری بین حسگر و پوست برقرار شود.

در نهایت، تیم تحقیقاتی یک فرایند به نام "iontophoresis" را به وجود آوردند که مقدار کمی از کارباکول را به لایه بالایی پوست تزریق می‌کند که یک جریان الکتریسیته کوچک و غیرقابل تشخیص را ایجاد می‌کند.

این فرآیند می‌تواند برای چند روز نیز در بیمار تعریق را ایجاد نماید.

نتیجه نهایی این اختراع می‌تواند تولید انواع وسایل پوشیدنی برای رصد ترکیبات شیمیایی موجود در عرق انسان در زمینه‌های مختلف باشد.

مهمترین مزیت این حسگرها این است که می‌تواند کوچکترین تغییراتی را که در میزان ترکیبات شیمیایی و هورمون‌های موجود در عرق رخ می‌دهد، ثبت کند و این قابلیت در بررسی نمونه‌های خونی ممکن نیست.

هیکنفلد در این رابطه می‌گوید: یک نمونه خون اطلاعات مورد نیاز را در یک لحظه مشخص می‌کند اما اکثر پزشکان علاقه دارند تا نحوه تغییر ترکیبات موجود در بدن را به صورت مداوم و در یک بازه زمانی رصد کنند.

تیم تحقیقاتی اعلام کرده‌ است که نیروی هوایی ارتش آمریکا نسبت به استفاده از این فناوری ابراز تمایل کرده است و از آن برای بررسی میزان کورتیزول موجود در بدن خلبان‌ها برای سنجش میزان خونسردی و استرس آنها استفاده خواهد نمود.

نظارت بر سلامت بیمار در خانه بعد از جراحی، یکی دیگر از نتایج بالقوه نوآوری تیم دانشگاه سینسیناتی است.

بیماران به جای اینکه بخواهند برای معاینات بعدی آزمایش خون بدهند، می‌توانند 20 دقیقه این حسگر را استفاده کنند.

 

 

 

 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *