جذاب ترین طراحی برای کنترلر پلی استیشن4 /آگاهی از بهترین قابلیت های ویندوز10/ شارژگوشی همراه درعرض چند ثانیه با این ماده شگفت انگیز

10:04 - 14 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۵۶۳۰
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
طراحی جذاب کنترلر پلی استیشن4 با تاثیر از لباس کریتوس، بهترین قابلیت‌های ویندوز 10 که احتمالاً از وجود آن‌ها بی‌خبرید، بررسی ماوس لاجیتک M330 Silent Plusو ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگارگروه فضای مجازی ،طراحی جذاب کنترلر پلی استیشن4 با تاثیر از لباس کریتوس، بهترین قابلیت‌های ویندوز 10 که احتمالاً از وجود آن‌ها بی‌خبرید، بررسی ماوس لاجیتک M330 Silent Plusو ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

 

جزئیات را در ادامه بخوانید...

 

طراحی جذاب کنترلر پلی استیشن4 با تاثیر از لباس کریتوس

این طراحی به گونه ای است که حتی روی تاچ پد دوال شاک ۴ نیز روکشی چرمی قرار گرفته که هنگام استفاده باید آن را کنار بزنید.

 

 

بهترین قابلیت‌های ویندوز 10 که احتمالاً از وجود آن‌ها بی‌خبرید

ویندوز 10 به تکامل رسیده است. چه هنوز در صف گرفتن این سیستم‌عامل باشید یا اصلاً تصمیم نگرفته‌اید که به ویندوز 10 مهاجرت کنید یا خیر، احتمالاً تابه‌حال درباره قابلیت‌های فوق‌العاده ویندوز 10 شنیده‌اید. امروز باهم امکانات شگفت‌انگیز ولی کمتر شناخته‌شده ویندوز 10 را بررسی می‌کنیم.

قسمت‌های مختلف Settings را جست‌وجو کرده و پین کنید

کاربران قدیمی ویندوز می‌دانند که تقریباً تنظیمات هر چیزی که بخواهند تغییر بدهند را باید در کنترل پنل پیدا کنند. بااین‌وجود مایکروسافت در ویندوز 10 روزبه‌روز قسمت‌های بیشتری از آن را به اپلیکیشن Settings انتقال می‌دهد. بااینکه کنترل پنل هنوز وجود داشته و حذف نشده است، باز کردن اپلیکیشن Settings آسان‌تر از پیدا کردن کنترل پنل قدیمی خواهد بود.

 

 

حالا می‌توانید زیر بخش‌های اپلیکیشن Settings را به منوی استارت خود پین کنید. به‌عنوان‌مثال اگر بخواهید میان‌بری به بخش آپدیت ویندوز داشته باشید، باید به ترتیب زیر عمل کنید:

در منو کلمه updates را جست‌وجو کرده و بعد بر Check for Updates کلیک کنید.

بخش آپدیت ویندوز از Settings نمایش داده می‌شود.

در سمت چپ اپلیکیشن Settings، بر Windows Update که بازشده است کلیک راست کنید.

بر Pin to Start کلیک کنید.

حالا می‌توانید با یک کلیک از منوی استارت، مستقیماً به این بخش از اپلیکیشن Settings وارد شوید. تا زمانی که مایکروسافت برای وضعیت تنظیمات تصمیم بگیرد، اندکی به‌هم‌ریختگی وجود خواهد داشت؛ اما فعلاً کنترل پنل و اپلیکیشن Settings به همزیستی خود ادامه می‌دهند. مایکروسافت مشخص نکرده که قصد دارد اصولاً کنترل پنل را حذف کند یا خیر؛ اما با این روش، ساده‌تر از گذشته به تنظیمات پرکاربرد دسترسی دارید.


Recycle Bin را به منوی استارت پین کنید

به‌غیراز بخش‌های مختلف Settings، می‌توانید Recycle Bin را هم به منوی استارت پین کنید. به دلایلی تعجب‌برانگیز تابه‌حال ساختن شورتکاتی سریع برای Recycle Bin کاری بس دشوار بوده است. حالا تنها کافی است که در منوی استارت Recycle Bin را جست‌وجو کنید، بر شورتکات کلیک راست کرده و گزینه Pin To Start را انتخاب کنید.

 

 

اگر Recycle Bin را در منو پیدا نکردید، می‌توانید بر شورتکات Recycle Bin که در دسکتاپ وجود دارد کلیک راست کرده و بر Pin To start کلیک کنید.

حافظه دستگاه خود را به کمک قابلیت جدید Storage Analyzer مرتب کنید

 

هرچند وقت یک‌بار باید از یک تحلیلگر فضای دیسک استفاده کنید تا فایل‌های اضافی که تنها جا اشغال می‌کنند را شناسایی کرده و حذف کنید. درگذشته باید از اپلیکیشن‌های واسط برای انجام چنین کاری استفاده می‌کردیم؛ اما حالا مایکروسافت تحلیلگر فضای داخلی خود را دارد. از منوی استارت، بخش Storage را که متعلق به تنظیمات است جست‌وجو کنید. ازاینجا می‌توانید درایوی را برای تحلیل انتخاب کنید. بعد لیستی از انواع مختلف فایل برایتان نمایش داده می‌شود. می‌توانید ببینید که هرکدام از آن‌ها چقدر فضا اشغال می‌کنند. همچنین لیستی از فولدرها را می‌بینید که به ترتیب حجمشان مرتب‌شده‌اند. شاید این ابزار برای کاربرانی که به دنبال امکانات حرفه‌ای هستند مناسب نباشد، اما برای بسیاری از افراد به زبان ساده کار راه‌انداز خواهد بود.

تقریباً هر اپلیکیشنی را از منوی استارت Uninstall کنید

در نسخه‌های قبلی ویندوز، پاک کردن اپلیکیشن‌ها نسبتاً دشوار بود. برای این کار یا باید در لیست طولانی از اپلیکیشن‌ها نرم‌افزاری که می‌خواستید حذف کنید را پیدا کنید، یا نرم‌افزار واسط دیگری را برای حذف عمیق اپلیکیشن‌ها دانلود کنید.

 

حالا می‌توانید بر هر اپلیکیشنی از منوی استارت که دیگر به آن نیاز ندارید کلیک راست کرده و Uninstall را انتخاب کنید. این روش برای اپلیکیشن‌های سنتی دسکتاپ و اپلیکیشن‌های «مدرن» جوابگو خواهد بود. می‌توانید نام اپلیکیشن را در منوی استارت سرچ کرده یا بر All Apps در پایین منوی استارت کلیک کنید تا لیست کاملی از اپلیکیشن‌ها را ببینید.


همچنین می‌توانید عبارت «Apps & Features» را در منوی استارت جست‌وجو کرده تا لیست کاملی از اپلیکیشن‌هایی که نصب‌کرده‌اید، برایتان نمایش داده شود. لیست این قسمت بسیار شبیه به لیست کامل اپلیکیشن‌ها در کنترل پنل است، با این تفاوت که چند قابلیت بیشتر دارد. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید لیستی از اپلیکیشن‌های نصب‌شده بر یک هارددرایو خاص ایجاد کنید.

با Command Prompt به‌روز شده، کارهای بیشتری انجام دهید

 

 

وقتی ویندوز 10 برای اولین بار معرفی شد، مایکروسافت نشان داد که بالاخره می‌توان از ctrl + v برای Paste کردن عبارات در CMD استفاده کرد. این تنها یکی از قابلیت‌های جدید Command Prompt است. با کنسول جدید می‌توانید بخشی از متن موردنظر را از داخل کنسول انتخاب کرده و کپی کنید. اگر بر نوار عنوان کنسول کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید، حتی می‌توانید Line Wrapping چندخطی برای انتخاب راحت متن، فیلتر کردن محتوای Paste شده و حتی میزان شفافیت پنجره را تنظیم کنید.

چند میان‌بر کیبورد کاربردی جدید یاد بگیرید

 

 

تنها چیز بهتر از میان‌برهای کیبورد، اضافه شدن میان‌برهای کیبورد بیشتر است. ویندوز 10 با کوله باری از قابلیت‌های جدید عرضه می‌شود، پس مسلماً میان‌برهای جدید هم در این کوله‌بار جای دارند. بیشتر میان‌برهای قبلی کاربرد خود را حفظ کرده‌اند؛ اما برخی میان‌برهای جدید هم اضافه‌شده‌اند:

دکمه استارت + Tab: تمام دسکتاپ‌های مجازی را در یک نگاه ببینید.
دکمه استارت + Q یا دکمه ویندوز + S: کورتانا را باز می‌کند.
دکمه استارت + i: تنظیمات ویندوز 10 را باز می‌کند.
دکمه استارت + A: مرکز نوتیفیکیشن‌ها را نمایش می‌دهد.
دکمه استارت + Ctrl + D: یک دسکتاپ مجازی جدید ایجاد می‌کند.
دکمه استارت + Ctrl + F4: دسکتاپ مجازی فعلی را می‌بندد.
دکمه استارت + Ctrl + ] علامت چپ / راست[: بین دسکتاپ‌های مجازی مختلف سوئیچ کنید.
دکمه استارت + G: Game Bar را برای گرفتن اسکرین‌شات از بازی‌ها یا ضبط ویدئو از آن‌ها باز می‌کند.

این‌ها برخی از کاربردی‌ترین میان‌برهای جدید ویندوز 10 بودند. اگر شما هم از میان‌بری استفاده می‌کنید که به نظرتان کاربری است، آن را با ما به اشتراک بگذارید!


Quick Actions را در مرکز نوتیفیکیشن‌ها، سفارشی‌سازی کنید

مرکز نوتیفیکیشن‌های جدید ویندوز 10، محلی مناسب برای پیدا کردن تمام اپلیکیشن‌هایی است که توجه شمارا می‌طلبند. همچنین محلی است که در آن Quick Actions یا تمام قابلیت‌های کوچکی قرار گرفته‌اند که می‌توانید آن‌ها را به‌سرعت فعال یا غیرفعال کنید. این قابلیت‌ها شامل سرویس مربوط به مکان، باز کردن OneNote از آفیس برای نوشتن ایده‌ای که ناگهان به ذهنتان رسیده، استفاده از VPN که تنظیم کرده‌اید یا حتی باز کردن خود اپلیکیشن Settings می‌شوند.

اینکه کدام موارد Quick Actions برایتان نمایش داده شود، بستگی به سیستمی که از آن استفاده می‌کنید دارد؛ اما می‌توانید آن‌ها را از طریق تنظیمات، سفارشی‌سازی کنید. تنها در منوی استارت، عبارت «Quick Actions» را جست‌وجو کنید تا انتخاب کنید که چه تنظیماتی در مرکز نوتیفیکیشن‌ها برایتان نمایش داده شود. اگر صفحه‌نمایش لمسی داشته باشید، می‌توانید گزینه‌ای را اضافه کنید که به شما امکان سوئیچ کردن سریع بین حالت‌های تبلت و دسکتاپ را می‌دهد.

سیستم خود را به کمک اثرانگشتتان قفل کنید

برای سال‌های متمادی، حسگرهای اثرانگشت تنها گجت‌های گران‌قیمت و نه‌چندان کاربردی برای علاقه‌مندان به تکنولوژی بودند؛ اما حالا با اهمیت روزافزون امنیت، حتی کاربران عادی نیز به دنبال راه‌های بهتر برای محافظت از سیستم خود هستند. حتی گوشی‌های هوشمند از حسگر اثرانگشت پشتیبانی می‌کنند و ویندوز 10 هم از قافله عقب نمانده است.

البته برای استفاده از آن به سخت‌افزاری که قادر به شناسایی اثرانگشت باشد نیاز دارید که بیشتر افراد آن را در اختیار ندارند. درهرصورت برخی لپ‌تاپ‌ها با این سخت‌افزار عرضه می‌شوند و می‌توانید سخت‌افزار واسطی را برای سیستم‌هایی که آن‌ها را ندارند خریداری کنید. با اینکه ممکن است چنین قابلیتی برای همه لازم نباشد، امیدواریم که به‌موقع این نوع از احراز هویت بایومتریک (که با شیوه‌ای مناسب از مدیریت پسورد ترکیب‌شده باشد) بتواند پایان عصر تایپ کردن پسورد را رقم بزند.

منبع:lifehacker

 بررسی ماوس لاجیتک M330 Silent Plus


زومیت:ماوس M330 لاجیتک، یکی از محصولات جدید رده بی‌صدای این شرکت است که تا ۹۰ درصد صدای کمتری نسبت به ماوس‌های معمولی بازار دارد. با بررسی این ماوس همراه زومیت باشید.

اگر از کاربرانی باشید که مدت‌زمان زیادی از روز را پشت رایانه‌ شخصی خود می‌گذرانند، قطعا با برند لاجیتک آشنایی دارید. برندی که مدت‌ها است به ساخت تجهیزات جانبی رایانه‌های شخصی مشغول است. از ماوس و صفحه کلید گرفته تا اسپیکر و تجهیزات مختلف گیمینگ، همگی وسایلی هستند که Logitech مدت‌ها به تولید آن‌ها مشغول است و توانسته در میان شرکت‌های تولیدکننده وسایل جانبی مخصوص رایانه‌های شخصی، نامی برای خود دست و پا کند.

 

مدتی پیش بود که لاجیتک، رده جدید محصولاتی را با نام Silent (بدون صدا) معرفی کرد. این محصولات بنا بر ادعای لاجیتک، در هنگام کار صدای فوق‌العاده کمی تولید می‌کنند و تا ۹۰ درصد نسبت به ماوس‌های معمولی کم‌صداتر هستند. یکی از ماوس‌های سری بی‌صدای لاجیتک، مدل M330 Silent Plus است که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت تا ببینیم ادعای لاجیتک در راستای بی‌صدا بودن این ماوس تا چه حد صحت دارد.

ماوس بی‌صدا M330 لاجیتک توسط شرکت اسپیرو، نماینده انحصاری لاجیتک در ایران در اختیار زومیت قرار داده شده است.

مشخصات فنی

ابعاد: ۱۰۵.۴ در ۶۷.۹ در ۳۸.۴ میلی‌متر

وزن:‌ ۹۱ گرم

نوع ارتباط:‌ ارتباط بی‌سیم ۲.۴ گیگاهرتزی توسط گیرنده نانو مخصوص لاجیتک

برد بی‌سیم: ۱۰ متر

باتری: یک باتری نیم‌قلمی (AA)

عمر باتری: ۲۴ ماه

رزولوشن: ۱۰۰۰ DPI

تکنولوژی سنسور: 2D مکانیکال

تعداد دکمه‌ها: سه عدد

از لحاظ ظاهری، ماوس M330 لاجیتک، در دسته ماوس‌های فوق‌العاده ساده قرار می‌گیرد. طراحی مینیمال و بدون هیچ‌گونه مورد تزیینی و ابعاد کوچک، M330 را تبدیل به یک ماوس کوچک و خوش‌دست کرده است؛ ماوسی که به‌راحتی می‌توانید آن را درون کیف خودتان بگذارید و به لطف فضایی که لاجیتک در قسمت تحتانی ماوس و در زیر درپوش باتری برای قرار گرفتن گیرنده تعبیه کرده است، به‌راحتی می‌توانید گیرنده نانو را با خود حمل کنید. این ماوس در آن دسته از محصولات لاجیتک قرار می‌گیرد که از گیرنده‌های Unifying استفاده می‌کنند. محصولاتی که برچسب Unifying لاجیتک روی خود دارند (یک ستاره نارنجی) با گیرنده‌های همدیگر سازگار هستند و شما می‌توانید با دانلود و نصب یک برنامه مخصوص و اعمال تنظیمات، به‌راحتی چند دستگاه را به یک گیرنده وصل کنید و به این ترتیب اگر گیرنده فوق‌العاده کوچک خود را گم کردید، از بابت بی‌استفاده شدن دستگاه نگرانی‌ نداشته باشید.

البته گیرنده‌ی M330 لاجیتک از نوع Unifying نیست و امکان اتصال سایر محصولات لاجیتک را به آن نخواهید داشت. تنها خود ماوس از این قابلیت بهره می‌برد و بدین ترتیب می‌توانید آن را به یکی از دانگل‌های Unifying‌ لاجیتک متصل کنید. هر یک از این دانگل‌ها توانایی دریافت سیگنال ۶ محصول لاجیتک به صورت همزمان را دارند.

در کناره‌های ماوس M330، لاجیتک از بافت خاصی استفاده کرده است تا دست هنگام کار با این ماوس،‌ عرق نکند و در طولانی‌مدت، روی سطح ماوس راحت باشد. این تکسچر علاوه بر کاربردی بودن، ظاهر زیبایی هم به M330 بخشیده است. از لحاظ طراحی کلی،‌ این ماوس کاملا قرینه نیست و به‌طور خاص برای افراد راست‌دست طراحی شده است و افراد چپ‌دست نمی‌توانند با آن کار کنند. سه دکمه شامل کلید راست، چپ و وسط به همراه یک چرخ اسکرول، تمامی دکمه‌های این ماوس هستند و از این حیث، با ماوسی طرف هستیم که قابلیت‌های ویژه‌ای ندارد. یک چراغ کوچک نیز در وسط ماوس، وضعیت روشن/خاموش بودن آن و وضعیت باتری را به کاربر اعلام می‌کند. اگر از افرادی باشید که به ماوس‌های مخصوص بازی یا ماوس‌های بزرگ عادت دارند و قصد دارید این ماوس را تهیه کنید، بد نیست بدانید که M330 از لحاظ ابعاد، بسیار کوچک‌تر از این ماوس‌ها است و شما نمی‌توانید کل کف ‌دست خود را روی آن قرار دهید. با این حال اگر به ماوس‌های نسبتا کوچک عادت داشته باشید، به‌راحتی با ابعاد آن کنار خواهید آمد.

با اینکه این ماوس در دسته سخت‌افزارهای Plug & Play قرار می‌گیرد و پس از قرار دادن گیرنده آن در درگاه یو‌اس‌بی،کافی است ماوس خود را روشن کنید و به کار با آن بپردازید، لاجیتک یک نرم‌افزار هم برای آن تهیه کرده است. این نرم‌افزار که برای سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز در دسترس است، به شما اجازه می‌دهد اطلاعات کلی از قبیل عمر باتری باقی‌مانده ماوس را مشاهده کنید. یکی از ویژگی‌های جالب M330، عمر باتری طولانی آن است. بنا بر ادعای لاجیتک، شما با یک باتری نیم‌قلمی می‌توانید تا ۲۴ ماه از این ماوس استفاده کنید.

اما تمام مواردی که در بالا گفته شد، ویژگی‌های هستند که در بسیاری از ماوس‌های دیگر نیز مشاهده می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که لاجیتک در تبلیغ این ماوس استفاده کرده، کم‌صدا بودن آن است و باید بگوییم که لاجیتک دراین‌باره به هیچ‌وجه اغراق نمی‌کند. هنگام استفاده از این ماوس، شما صدای فوق‌العاده کمتری نسبت به یک ماوس معمولی می‌شنوید؛ به‌طوری‌که در یک دفتر کار، تقریبا به نظر می‌رسد M330 کاملا بدون صدا است. با این حال اگر کسی گوش خود را به آن نزدیک کند، می‌تواند صدای فوق‌العاده کمی را بشنود. اگر شما هم مثل من تجربه کار با یک ماوس بی‌صدا ندارید، در ابتدای کار با آن، کمی تعجب خواهید کرد؛ زیرا تا پیش از این عادت داشتید در هنگام استفاده از ماوس،‌ به‌طور مداوم صدای «کلیک» بشنوید؛ اما این مورد درباره M330 اصلا صدق نمی‌کند و این مسئله ممکن است کمی برای شما عجیب باشد.

از لحاظ عملکرد، تمام آن چیزی که از یک ماوس معمولی مخصوص کارهای اداری انتظار دارید، توسط M330 برآورده می‌شود. یکی از ایراداتی که می‌توان به این ماوس وارد کرد، DPI آن است. با اینکه M330 دارای دقت ۱۰۰۰ DPI است و روی صفحه نمایش‌های فول‌ اچ‌دی مشکلی برای شما به وجود نمی‌آورد؛ اما اگر از صفحه نمایش‌های QHD یا 4K استفاده کنید، کم بودن DPI این ماوس از طریق سرعت کم حرکت آن، کاملا خود را نشان می‌دهد.

M330 لاجیتک، ماوسی عجیب است. ماوسی است که احتمالا تجربه کار با آن را ندارید و تنها دلیل این مسئله، کم‌صدا بودن آن است و در این مورد، M330 فوق‌العاده عمل می‌کند. اگر صدای کم ماوس برای شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این ماوس کاملا پیشنهاد می‌شود؛ اما در دیگر زمینه‌ها، M330 نمی‌تواند است آن‌طور که باید و شاید انتظارات را برآورده کند. طراحی مخصوص برای افراد راست‌دست، نداشتن ویژگی‌های زیاد و تعداد کم کلیدها، از مواردی هستند که ممکن است کاربران حرفه‌ای را از خرید M330 منصرف کنند. اگر لاجیتک بتواند تکنولوژی استفاده در کلیدهای این ماوس بی‌صدا را در ماوس‌های بالارده خود مانند MX Master یا MX Anywhere پیاده‌سازی کند، آنگاه می‌توان بدون هیچ درنگی، آن‌ها را به‌عنوان یک ماوس فوق‌العاده پیشنهاد داد.

 

 

ماده‌ی شگفت‌انگیزی که اجازه می‌دهد گوشی را در عرض چند ثانیه شارژ کنید


مدت‌زمان طولانی شارژ شدن باتری‌های امروزی به معضلی تبدیل‌شده است؛ محققان ماده‌ای را ساخته‌اند که گوشی شما را تنها در چند ثانیه شارژ می‌کند.

محققان دانشگاه درِکسِل نانو ماده‌ای بانام مِکسِن توسعه داده‌اند که به گفته‌ی یوری گُگتُس، پرفسور دانشگاه درکسل، باعث می‌شود تا باتری‌های خودرو، لپ‌تاپ و گوشی ما با سرعت بسیار بیشتری و تنها در چند ثانیه یا دقیقه شارژ شوند.

باتری‌ها با ذخیره کردن یون‌ در پورت‌هایی با نام اکتیو رِداکس سایت، فعالیت می‌کنند؛ تعداد این پورت‌ها به‌طور مستقیم به طول عمر باتری دستگاه ارتباط دارد. با این‌ وجود، اکثر باتری‌ها تعداد نسبتاً کمی از این پورت‌ها را دارند و رسانایی چندانی ندارند؛ اما مِکسِن رسانای بسیار خوبی برای ساخت باتری است؛ چرا که جریان الکترودها را بهینه‌سازی کرده و نسبت به باتری‌های امروزی مسیرهای بیشتری را برای این پورت‌ها فراهم می‌کند. ماریا لاکاتسکیا، یکی از محققان این گروه، درباره‌ی عملکرد ماده‌ی یادشده می‌گوید:

معماری الکترودهای ایده‌آل شبیه این خواهد بود که یون‌ها در پورت‌ها به‌جای عبور از مسیری تک بانده از طریق باند‌های متعدد و پرسرعت بزرگراه‌ها حرکت کنند. میکروالکترودی که ما طراحی‌ کرده‌ایم، به این هدف دست پیدا کرده است و این امکان را فراهم می‌کند که شارژ سریع باتری در چند ثانیه یا کمتر انجام شود.

خواص کلیدی این ماده به دلیل ساختار دو بعدی آن و ترکیب کردن ژل هیدروژن با جزء اکسیدی فلز است؛ این ویژگی‌ها مِکسِن را قادر می‌سازند تا چگالی کافی برای مقاومت در برابر تشعشع و آب داشته باشد و از همه مهم‌تر به ماده‌ای ایده‌آل برای باتری‌ها تبدیل شود.

آینده در گرو علم ماده

با وجود اینکه مِکسِن به‌صورت تجاری در دسترس نخواهد بود یا تا سه سال دیگر به فناوری‌های امروزی وارد نخواهد شد؛ اما این پتانسیل را دارد تا فناوری باتری‌های امروزی را با اصلاح ویژگی‌های ناکارآمد آن‌ها مانند طول عمر کوتاه، مدت‌زمان شارژ طولانی و تخریب دستگاه و سیستم‌ها، تغییر دهد. مِکسِن یکی از چندین ماده‌ی شگفت‌انگیزی است که می‌تواند مسیر فناوری‌های نانو پایه را تغییر دهد و می‌تواند پیامدهای بزرگی در سطح کلان داشته باشد. از جمله‌ی این مواد می‌توان به گرافن اشاره کرد که به‌عنوان ماده‌ای با کاربردهای بسیار گسترده از شیرین کردن آب دریا گرفته تا ساختن حشره‌ی رباتیک و حتی انتقال جریان با مقاومت صفر، شناخته می‌شود.

اما مواد دیگر نیز گزینه‌های مناسبی برای آینده هستند. یکی از خارق‌العاده‌ترین آن‌ها ماده‌ی تک‌بعدی و شبیه‌سازی‌شده‌ی بورون است که توسط محققان دانشگاه رایس ساخته‌ شده است. این ماده می‌تواند به‌عنوان زنجیره‌ای تک‌ بُعدی و نیمه‌رسانا یا نواری دو بعدی که مقاومت بالایی در برابر تغییر شکل دارد، تبدیل شود.

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که نسبت به گذشته توانایی علمی بیشتری برای تغییر در ماده برای ساخت موادی که زمانی تنها در فیلم‌های علمی تخیلی دیده می‌شدند، داریم. چه این مواد در شارژ فوری تلفن کاربرد داشته باشد یا حشرات قابل‌برنامه‌ریزی، مواد موجود در آینده بسیار هیجان‌انگیز خواهند بود.

 

 

 

 قابلیت کنترل با چشم به نسخه آزمایشی ویندوز 10 آمد

فارنت:همین دیروز بود که مایکروسافت قابلیت کنترل با چشم را برای ویندوز ۱۰ معرفی کرد و امروز در آخرین نسخه‌ی آزمایشی از ویندوز ۱۰، این قابلیت در دسترس کاربران قرار گرفته است.


در آخرین بیلد از نسخه‌ی آزمایشی ویندوز ۱۰، قابلیت Eye Control به‌صورت آزمایشی تعبیه شده است که تنها از دستگاه ردیابی حرکات چشم Tobii Eye Tracker 4C پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت برای شروع تنها پشتیبانی از زبان انگلیسی را اضافه کرده است و برای اضافه‌کردن زبان‌های دیگر هم برنامه‌ریزی کرده است. هنوز مشخص نیست که این قابلیت از چه زمانی به‌صورت رسمی در ویندوز ۱۰ گنجانده می‌شود، اما پیشرفت این شرکت در این زمینه سریع بوده است.

کاربرانی که دستگاه جانبی موردنیاز برای این کار را در اختیار داشته باشند، یک منوی مخصوص را در ویندوز می‌بینند که از طریق آن می‌توانند امکانات در دسترس برای کنترل با چشم و مثال‌های آن‌ها را مشاهده کنند. یکی از قابلیت‌هایی که مایکروسافت آن را Shape Writing نام‌گذاری کرده است، مربوط به تایپ‌کردن بااستفاده از حرکات چشم است. برای این کار، کاربر حروف یک کلمه را با چشم خود دنبال می‌کند و کلمه تایپ می‌شود. برای جلوگیری از اشتباهات هم کلمات پیشنهادی دیگری در نوار بالای کیبورد مجازی ویندوز ظاهر می‌شود که کاربر می‌تواند آن‌ها را انتخاب کند.

در حال حاضر مایکروسافت فقط روی پشتیبانی از دستگاه‌های شرکت Tobii تمرکز کرده است تا بتواند مدل‌های Tobii Dynavox PCEye Mini، PCEye Plus، EyeMobile Plus و سری I این شرکت را هم به لیست موردپشتیبانی ویندوز ۱۰ اضافه کند. گرچه به‌گفته‌ی مایکروسافت، این شرکت علاقه‌مند به هم‌کاری با دیگر شرکت‌ها در این زمینه هست و اگر آن‌ها هم علاقه نشان بدهند، هم‌کاری‌هایشان گسترش پیدا خواهد کرد.

 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *