آشنایی با مینی کوپر؛ ریزه میزه ترین خودروی دنیا +تصاویر

23:15 - 13 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۵۵۴۸
کمپانی مینی از سال 1959 تولید اولین نسل از خودروهای جمع و جور خود را به منظور رقابت با فولکس واگن آغاز کرد که تاکنون مدل های موفقی را به بازار عرضه کرده است.

به گزارش گروه فضای مجازی ، ساخت اولین نسل از مینی کوپر به سال 1959 بازمی‌گردد زمانی که لئوناردو لورد از مدیران شرکت british motor corporation دستور ساخت خودرویی کم‌مصرف با ابعاد کوچک را به منظور رقابت با فولکس واگن صادرکرد.

یکی از ویژگی‌های این خودرو در آن زمان نمایان بودن کلیه اتصالات بدنه از بیرون بود ضمن اینکه باز شدن در صندوق بار آن به مانند وانت بار‌ها فضا برای قرار گرفتن اجسام با طول بیشتر را فراهم می‌کرد. نمونه‌های اولیه که به غلط در کشور ما مینی‌ماینر گفته می‌شود در حقیقت برگرفته از لغت انگلیسی ماینور (minor) به معنای کوچک است. مدل‌های اولیه در سایر کشور‌ها با نام‌های آستین 850 و موریس 850 شناخته می‌شد و در نهایت نام آستین مینی توسط شرکت سازنده جایگزین سایر نام‌ها شد. امروزه مدل‌های جدید این خودرو نام کوپر را یدک می کشند.

 آشنایی با مینی کوپر؛ ریزه میزه ترین خودروی دنیا +تصاویر

چراغ‌های جلو با قاب استیل و مجموعه‌ای مدرن از لامپ‌های زنون طراحی شده است. دریچه ورود هوا که تنفس سیستم توربو را میسر می‌کند روی در موتور و سپر جلو با 2 دریچه قاب کرومی ‌قابل تشخیص است.

در نمای جانبی علاوه بر آینه‌های جانبی با طراحی متناسب با فیزیک این خودرو حرف S که بیانگر مدل این خودرو بوده در کنار چراغ‌های جانبی جا خوش کرده رینگ‌های 17 اینچی با نشانگر Mini در میانه آن کاملا با طراحی خودرو سازگاری دارد و لاستیک‌های 17/45/205 کنتیننتال قابلیت‌های دینامیکی خودرو را بهبود می‌دهد.

 آشنایی با مینی کوپر؛ ریزه میزه ترین خودروی دنیا +تصاویر

در قسمت عقب خودرو باز هم قاب کروم چراغ‌های عقب و سپر عقب با سپر جلو خودرو هماهنگ است خروجی اگزوز به سبک خودرو‌های اسپرت مانند پورشه در وسط سپر قرار گرفته است.

وجود بال عقب خودرو که با فشردن دکمه در داخل خودرو باز و بسته می‌شود دیگر ویژگی نمای خارجی این خودرو است.

درابتدا برخلاف رقیب خود فولکس بیتل خبری از صندلی‌های عقب نیست که با توجه به ماهیت این خودرو چندان عجیب نیست.

آشنایی با مینی کوپر؛ ریزه میزه ترین خودروی دنیا +تصاویر

نگاهی به کنسول جلو که بیاندازید دایره بزرگ نشان‌گر سرعت خودرو که به فراخور ویژگی های ظاهری این خودرو است دیده می شود و در حاشیه این دایره، کیلومتر شمار خودرو قرار دارد. اما در روبه‌روی راننده و پشت غربیلک فرمان نیز مینی‌کوپر دور موتور به همراه نشانگر دیجیتالی میزان سوخت را قرار گرفته است. تمام طراحی داخل این خودرو از طراحی فرمان تا نحوه طراحی دریچه‌های کولر و اسپیکر‌ها همگی دایره‌ای شکل هستند.

آشنایی با مینی کوپر؛ ریزه میزه ترین خودروی دنیا +تصاویر

دیگر ویژگی های طراحی داخلی مینی کوپر وجود سیستم صوتی هرمن کاردون و مجموعه‌ای از میدرنج‌های دایره شکل و تیوتر‌ها که کامپوننت نام دارد سیستم صوتی را تشکیل می‌دهد همچنین در داخل هر در خودرو 2 عدد اسپیکر قرار دارد

با فشردن دکمه روی کنسول، موتور خودرو روشن خواهد شد گیربکس 6 دنده اتوماتیک با تنظیمات رانندگی معمولی و اسپرت از قابلیت های این خودرو بوده و همچنین دنده های این خودرو از پشت فرمان میسر است مینی کوپر در کمتر از 7 ثانیه سرعت خودرو را به 100 کیلومتربرساعت می‌رساند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *