تخریب باغ های قم به دلیل افزایش دما/ ناتوانی 80درصد واحدهای صنفی بهارستان در پرداخت مالیات/ ایجاد دوهزار شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی/ جهادگران میهمان کپرنشینان ریگانی شدند

13:45 - 11 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۹۷۳
تخریب باغ های قم به دلیل افازایش دما، ناتوانی 80درصد واحدهای صنفی بهارستان در پرداخت مالیات، ایجاد دوهزار شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی، جهادگران میهمان کپرنشینان ریگانی شدند و ... را در بسته خبری در استان ها چه خبر؟ دنبال کنید.

به گزارش گروه فضای مجازی ، تخریب باغ های قم به دلیل افازایش دما، ناتوانی 80درصد واحدهای صنفی بهارستان در پرداخت مالیات، ایجاد دوهزار شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی، جهادگران میهمان کپرنشینان ریگانی شدند و ... را در بسته خبری در استان ها چه خبر؟ دنبال کنید.

 تخریب باغ های قم به دلیل افازایش دما، ناتوانی 80درصد واحدهای صنفی بهارستان در پرداخت مالیات، ایجاد دوهزار شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی، جهادگران میهمان کپرنشینان ریگانی شدند

افزایش دما، عامل تخریب باغ‌ها در شهر قم

مهر: دانشیار دانشگاه خوارزمی تهران با اشاره به افزایش دمای پنج تا ۶ درجه‌ای قم در ۴۰ سال اخیر، این افزایش را ناشی از ازبین رفتن باغات و پوشش گیاهی دانست.

محمد سلیقه شامگاه سه‌شنبه در جلسه بنیاد قم‌پژوهی با اشاره به عوامل آب و هوایی که در یک منطقه اثرگذار هستند، اظهار کرد: یک سری از این عوامل محیطی و یک سری دیگر گردشی هستند.

وی افزود: نور و زاویه تابش یک عامل محیطی است و زاویه تابش در اول تیرماه هر سال در شهر قم ۷۹ درجه و تقریبا نزدیک به عمود است که انرژی تابشی فراوانی را برای این شهر دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به عواملی که در گرمای هوای شهر قم اثر می‌گذارد، گفت: شهر قم در بین شهرهای ایران جزو شهرهای کم ارتفاع است و به همین خاطر گرم است. از منابع آبی دور هست و پوشش گیاهی ضعیفی دارد. مراتع فقیری داردو جریان‌های دریایی در آب و هوای آن بی‌تاثیر است.

به گفته وی یک سری از عوامل گردشی هم در این موضوع اثرگذار هستند که از جمله می‌توان به رودبادها، توده‌های هوا و جبهه‌های هوا اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی اخیر و گرم شدن جهانی موجب شد سیستم‌های مدیترانه ضعیف شده و سیستم‌های سودانی قوی شوند افزود: بارندگی‌های گذشته ما بیشتر مدیترانه‌ای بود که سردتر بود و بیشتر به ریزش برف منجر می‌شد.

سلیقه گفت: در بارندگی‌های زمستان امسال شاید ۹۰ درصد بارش‌ها سودانی بود و از جنوب کشور به قم می‌رسید و ضعیف شدن جریان‌های مدیترانه‌ای موجب کاهش برف در قم شده است.

وی با بیان اینکه گرمای شهر قم دو منبع دارد اظهار کرد: هوای گرمی که روی شبه جزیره عربستان است و هوای گرم هندوستان که تا آسمان ایران می‌آید، دو منبع گرمای هوای شهر قم هستند که این هوای گرم قادر به صعود نیست و موجب ایجاد دمای ۴۸ درجه در قم خواهد شد.

این استاد دانشگاه افزود: در ۴۰ سال اخیر هر سال ۰.۴۱۱ بر دمای قم اضافه شده است. بیشترین افزایش دما هر سال در اسفندماه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های هواشناسی را در جاهایی می‌سازند که تحت تاثیر گرمای ناشی از شهر نباشد بنابرین این عدد ۰.۴۱۱ در هر سال مربوط به گرمایش جهانی است که در طول ۴۰ سال گذشته به ۱.۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد اما دمای خود شهر قم در این مدت پنج تا ۶ درجه افزایش یافته که این مربوط به اتفاقات شهر قم و جزیره حرارتی شهر است.

سلیقه با اشاره به اینکه در مجموع کره زمین بین ۶ تا ۸ دهم درجه در طول نیم قرن گذشته افزایش دما داشته گفت: ما در شهرها یک پدیده اضافه‌تر داریم و آن هم سوخت و ساز و انرژی آنتروپی و ... است. از بین رفتن باغات و زمین‌های کشاورزی هم در این زمینه بسیار موثر است.

وی افزود: این جزیره حرارتی مخصوص آن منطقه شهری است و اگر دمای این جزیره حرارتی اندازه‌گیری شود بسیار بیشتر از گرمای جهانی یا گرمایی است که ایستگاه هواشناسی اندازه می‌گیرد.

به گفته این اقلیم شناس، افزایش دمای شهر قم نسبت به شهرهای کشورمان هم بسیار زیاد است و از بین رفتن باغات داخل شهر و پوشش گیاهی در این عرصه بسیار موثر است.

 تخریب باغ های قم به دلیل افازایش دما، ناتوانی 80درصد واحدهای صنفی بهارستان در پرداخت مالیات، ایجاد دوهزار شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی، جهادگران میهمان کپرنشینان ریگانی شدند

ایجاد دوهزار شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها مقرر است طی سال جاری برای یک هزار و ۹۴۲ نفر در حوزه کشاورزی استان مرکزی اشتغال ایجاد شود.

علی بابابی گفت: استان مرکزی علی رغم اینکه در حوزه صنعت صاحب شهرت است و چندین واحد صنعتی مادر در این استان وجود دارد اما در طی سال های اخیر توانسته در بخش کشاورزی و تولیدات و فرآورده های این بخش جزء ۱۰ استان برتر و مطرح در کشور بوده و از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه برای تسریع در حل مشکلات حوزه کشاورزی به مدیران شهرستان های استان برای رفع مشکلات کشاورزان منطقه تفویض اختیار شده افزود: ۸۲ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی در استان مرکزی فعالیت دارند و در حالی که حدود ۱.۸ درصد جمعیت کشور در این استان هستند اما سه درصد تولید بخش کشاورزی کشور در مرکزی تامین می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۱.۲ درصد از تولیدات کشاورزی استان مرکزی نسبت به جمعیت مازاد بر نیاز استان است که به استان های همجوار صادر می شود و از کیفیت خوبی هم برخوردار است.

بابایی با اشاره به اینکه ۲.۱ درصد از شاغلین کشور در حوزه کشاورزی مربوط به این استان است، خاطر نشان ساخت: حدود ۱۹.۸ درصد از شاغلین استان مرکزی در بخش کشاورزی فعالیت دارند و ۲.۹۶ درصد ارزش افزوده در بخش کشاورزی در سطح ملی به نام استان مرکزی ثبت شده است.

وی ادامه داد: اهدافی که طی سال گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی برای سازمان تعیین شده بود صد در صد تحقق یافت و حتی در برخی از بخش ها هم از برنامه تعیین شده جلو هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در ستاد آبیاری استان طی مصوبه ای، مشکلات اراضی قولنامه ای در رابطه با استفاده از روش آبیاری قطره ای نیز حل شده که روش کار به شهرستان های استان برای اجرا ابلاغ شده است.

بابایی گفت: همچنین به تفکیک، شهرستان ها و زیر بخش هایی که باید در زمینه اشتغال فعالیت کنند هم تعریف شده اند که بر این مبنا مشخص شده هر روستا امکان ایجاد شغل در چه زمینه ها و چه تعدادی را در بخش کشاورزی دارد و همچنین با هدف تقویت مراکز خدمات کشاورزی روستایی حدود ۱۳۰ نفر استخدام داشتیم که تمامی آن ها به مراکز خدمات کشاورزی فرستاده شدند.

وی تشریح کرد: طی سال گذشته براساس ابلاغیه سازمان جهاد کشاورزی مرکزی، طرح ترویج در استان اجرا شد، یعنی برای هر ۱۰ روستا یک مروج اختصاص داده شد و این مروجین موظف هستند مسائل و مشکلات کشاورزان را رصد کنند و در صورت قابل برطرف بودن مشکلات در منطقه نسبت به رفع آن اقدام کنند و اگر امکان رفع مشکل نبود به عنوان حلقه واسطه بین بهره بردار و رییس سازمان برای حل مشکل اقدام کنند.

بابایی گفت: اعتقاد داریم برای بهبود شرایط کشاورزی، کشاورز نباید به جهاد کشاورزی مراجعه کند بلکه ما باید برای رفع مشکلات به کشاورزان مراجعه کنیم و این روش را از امسال شروع کرده ایم و کارمان بیشتر در مزارع است که به دنبال گسترده تر کردن این برنامه هستیم.

 تخریب باغ های قم به دلیل افازایش دما، ناتوانی 80درصد واحدهای صنفی بهارستان در پرداخت مالیات، ایجاد دوهزار شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی، جهادگران میهمان کپرنشینان ریگانی شدند

راه اندازی مراکز یادگیری محلی در استان ایلام

معاون سوادآموزی استان ایلام از راه اندازی مراکز یادگیری محلی در استان ایلام خبر داد.

فارس: شریفی گفت: بر اساس آمارهای سرشماری سال ۹۵ نرخ باسوادی در استان ایلام ۹۴.۵ درصد بود که جمعیت ۳۷۰ هزار نفری ۱۰ تا ۴۹ سال استان را شامل می شود.

وی از  از آغاز طرح امکان سنجی برای راه اندازی مراکز یادگیری محلی در استان خبر داد و گفت: بیشترین نرخ بی سوادی در استان مربوط به، هلیلان و دهلران است.

شریفی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای جذب سوادآموزان در قالب ساختارهای سوادآموزی، انتقال و تحکیم، گفت: بیش از شش هزار نفر بی سواد در سامانه  سوادآموزی استان ثبت نام کرده اند.

وی عنوان کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ این تعداد بی سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ هستند.

 تخریب باغ های قم به دلیل افازایش دما، ناتوانی 80درصد واحدهای صنفی بهارستان در پرداخت مالیات، ایجاد دوهزار شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی، جهادگران میهمان کپرنشینان ریگانی شدند

حضور شاعران بنام جهان اسلام در جشنواره شعر عربی رضوی

فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به استقبال بسیار شاعران از جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی گفت: امسال شاعران بسیاری از کشورهای عربی در این جشنواره شرکت کرده اند و ١٠ شاعر مطرح خارجی میهمان مراسم افتتاحیه و اختتامیه هستند.

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در مراسم آغاز به کار هشتیمن جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی(یادمان دعبل خزاعی) در شهرستان کارون با تبریک دهه کرامت و سالروز میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) با حضور خود در ایران تاج سرافرازی را بر سر ما ایرانیان نهادند.

وی با اشاره به روند اجرای هشتمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی( یادمان دعبل خزاعی) بیان کرد: این جشنواره از سری برنامه‌ های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) می باشد، که امسال با شکوه بیشتری و کمیت و کیفیت بهتری برگزار شده است.

جوروند به مراسم کاروان نمادین اشاره کرد و افزود: مراسم استقبال نمادین از ورود کاروان امام رضا(ع) در راستای برگزاری جشنواره امام رضا(ع) امسال نیز  با حضور استاندار خوزستان و استقبال فراوان مردم در شهرستان خرمشهر برگزار شد.

او گفت: جشنواره شعر عربی رضوی، دارای پشتوانه علمی و عاطفی است، مبدع این جشنواره در استان خوزستان حجت ‌الاسلام عباس بسی‌ خاسته مدیرکل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بود که حجت ‌الاسلام سید لطف ‌الله سپهر دیگر مدیرکل اداره ارشاد اسلامی خوزستان آن را بیش از گذشته گسترش داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از مدیران کل سابق این اداره در ایجاد و حفظ جشنوره شعر عربی رضوی قدردانی کرد و گفت: این دوره از جشنواره برای دومین سال متوالی در شهرستان کارون برگزار می شود که تلاش مسولان این شهرستان در برگزاری مطلوب این جشنواره جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به نحوه داوری آثار جشنواره خاطر نشان کرد: داوران جشنواره متشکل از استادان برجسته ادب عربی هستند که منصفانه و بدون توجه به اینکه آثار از داخل یا خارج کشور باشد، به داوری پرداختند و نتایج داوری آنها در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.

جوروند با اشاره به حضور شاعران ١٠ کشور جهان در مراسم افتتاحیه و اختتامیه اضافه کرد: مراسم اختتامیه در مرقد دعبل خزاعی با حضور پر شور مردم برگزار می شود.

او گفت: حضور عشایر در این جشنواره مشهود است، عشایر عشق و ارادت شگفت ‌انگیزی به اهل‌بیت(ع) دارند که این مایه افتخار ما است.

 تخریب باغ های قم به دلیل افازایش دما، ناتوانی 80درصد واحدهای صنفی بهارستان در پرداخت مالیات، ایجاد دوهزار شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی، جهادگران میهمان کپرنشینان ریگانی شدند

جهادگران میهمان کپرنشینان ریگانی شدند

جهادگران یک شب در مسیر بودند و با موتورسیکلت به‌دلیل نبود راه ارتباطی مناسب راهی مناطق کوهستانی شهرستان ریگان شدند، روستای پیرکهن که هم‌مرز سیستان و بلوچستان و آخرین نقطه از استان کرمان است که محرومیت در آن به حدی است که اهالی آن امکان تردد به شهر را ندارند.

گروه جهادی نورالمبین به‌مناسبت دهه کرامت به اهالی روستاهای محروم این شهرستان خدمات‌رسانی کردند، این اردوی جهادی متشکل از روحانیان و طلاب شهرستان است که مقصد فعالیت آنها آخرین نقطه شهرستان بود.

جهادگران این اردوی جهادی به مدت یک شب در مسیر بودند و با موتورسیکلت به‌دلیل نبود راه ارتباطی مناسب راهی مناطق کوهستانی شهرستان شدند، روستای پیرکهن که هم‌مرز سیستان و بلوچستان و آخرین نقطه از استان کرمان است که محرومیت در آن به حدی است که اهالی آن امکان تردد به شهر را ندارند.

روستایی بکر و دست‌نخورده با نخل‌های خرمای برافراشته از نوع ربی که فقط ثمر می‌دهند اما به‌فروش نمی‌رسند، روستایی که طی چند روز گذشته به‌دلیل نبود راه ارتباطی مناسب عقرب‌گزیدگی موجب فوت یک نفر شد در مسیر روستا به‌کودکی سر زدیم که به‌دلیل نبود راه ارتباطی مناسب در وانت پیکان متولد شده بود.

طی مسافت‌های طولانی شبانه به روستای پیرکهن رسیدیم اهالی روستایی که در ساعت 10 به استقبال طلاب و روحانیان آمدند، آنها برنامه تبلیغی خود را به‌مناسبت دهه کرامت آغاز کردند و در این اردوی جهادی 10 فرد از طلاب به اهالی روستاهای محروم خدمات‌رسانی انجام دادند.

حجت‌الاسلام محمدصادق نازلی مسؤول اردوی جهادی نورالمبین با بیان اینکه اردوی جهادی نورالمبین به‌مناسبت دهه کرامت برنامه‌های تبلیغی در روستاهای محروم شهرستان انجام داد، اظهار داشت: در این اردوی جهادی 10 روحانی با سرکشی از منازل کپرنشینان برنامه‌های تبلیغی و احکام را ارائه کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه صعب‌العبور است تردد در این منطقه به‌سختی انجام می‌شود که این گروه جهادی با موتورسیکلت راهی منطقه شدند و برنامه‌های فرهنگی هنری مختلفی را در روستای پیرکهن و چهار روستای دیگر برگزار کرد.

نازلی با اشاره به اینکه اگر در این روستاها خدمات‌رسانی به اهالی نشود، روستاها تخلیه می‌شوند، بیان داشت: مهاجرت روستائیان در این مناطق مشکلاتی را برای شرق استان به وجود خواهد آورد.

مسؤول اردوی جهادی نورالمبین با بیان اینکه در این روستاها آب، برق، راه و بهداشت وجود ندارد و اهالی با سختی زیادی زندگی می‌کنند، عنوان کرد: هدف از اجرای برنامه‌های جهادی نورالمبین در منطقه ترویج فرهنگ اسلامی و برنامه‌های تبلیغی و انجام رسالتی که بر عهده داریم، است.

وی با اشاره به اینکه منطقه یک منطقه بکر و دست‌نخورده و در زمینه گردشگری منطقه‌ای بسیار جذاب و دیدنی است، گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسامی و خون شهدا اقدامات خوبی در شهرستان صورت گرفته است اما می‌طلبد مسؤولان توجه ویژه‌ای به این مناطق محروم شهرستان داشته باشند.

نازلی گفت: در منطقه هزاران نخل وجود دارد اما به‌دلیل نبود راه مناسب محصولشان از بین می‌رود.

 تخریب باغ های قم به دلیل افازایش دما، ناتوانی 80درصد واحدهای صنفی بهارستان در پرداخت مالیات، ایجاد دوهزار شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی، جهادگران میهمان کپرنشینان ریگانی شدند

بانک اطلاعات گرد و غبار تهیه می‌شود

ایسنا: مدیر طرح ملی گرد و غبار سازمان زمین شناسی از تهیه بانک اطلاعاتی جامعی از گرد و غبار خبر داد.

رضا شهبازی گفت: با آغاز طرح ملی‌گرد و غبار در مرکز پژوهش های سازمان زمین شناسی، شناسایی‌کانون های فعال و بحرانی همراه با تعیین ویژگی های فیزیکی، شیمیایی و سایر آلاینده های گرد و غبار با منشاء داخلی یا خارجی با کمک تیم‌کارشناسی مجرب و پشتوانه های آزمایشگاهی این مرکز مورد بررسی قرارگرفته اند.

وی افزود: تاکنون نمونه برداری در سطح بسیار گسترده ای در استان های خوزستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی (محدوده دریاچه ارومیه)، تهران، قزوین، البرز، سمنان، مرکزی، قم، اصفهان و خراسان جنوبی پایان یافته است.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری سایر مراکز استانی سازمان نمونه برداری از استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، ایلام، هرمزگان، بوشهر و فارس در حال انجام است که با پایان آنها، بانک اطلاعاتی خوبی از ویژگی های فیزیکی و شیمیایی خاک و یا رسوبات سطحی در این پهنه ها بدست می آوریم و تکلیفمان با سطح زمین در پایان سال 96 روشن می شود.

معاون مرکز پژوهش های‌کاربردی سازمان زمین شناسی با اشاره به اطلس ملی‌گرد و غبار که پیش از این ویرایش اول آن انتشار یافته است، گفت: با تحقیقات انجام شده و پیشرفت هایی‌که اخیرا حاصل شده، ویرایش دوم اطلس ملی را در سال 96 در دستورکار داریم.

وی‌گفت: در تهیه نقشه ها، تلفیق مجموعه ای از اطلاعات رسوب شناسی، ژئومورفولوژی، هواشناسی، خاک شناسی، پوشش سطح زمین و ... با استفاده از تصاویر ماهواره ای و پردازش های سنجش از دور، به عنوان مبنای کار قرار گرفت و سپس با پیمایش ­ های میدانی در سطح کشور و نمونه برداری، این اطلاعات صحت سنجی، تدقیق و بروز رسانی شدند.

مدیر طرح ملی گرد و غبار سازمان زمین شناسی با اشاره به تعاملات بین المللی با منطقه گفت: مدیریت منابع آب در منطقه و بحث آب های مشترک، دیپلماسی آب و دیپلماسی زیست محیطی بسیار حائز اهمیت هستند و در دستور کار قرار دارند.

شهبازی، ویژگی های طبیعی و مولفه های اقتصادی و اجتماعی را معیارهای اصلی تعیین اولویت در برنامه مهار پدیده گرد و غبار عنوان کرد و گفت: مساحت کانون های فعال، تعداد رخدادها و روزهای همراه با گرد و غبار، ویژگی های فیزیکی و آلایندگی کانون ها، حس نارضایتی، گرایش به مهاجرت، کاهش میزان سرمایه گذاری، سرانه خسارت های اقتصادی در بخش های مختلف صنعت حمل و نقل، ارتباطات، کشاورزی و انرژی از جمله مولفه های مهم قابل بررسی هستند.

وی، راهکارهای مقابله با گرد و غبار را مدیریت یکپارچه منابع آب، آمایش سرزمین، جمعیت و معیشت، احیاء اراضی، فناوری های جدید (بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، انرژی های تجدید پذیر خورشیدی و بادی)، بکارگیری توانمندی جوامع محلی، اتکا بر ظرفیت های محلی، همکاری بین دستگاهی و دیپلماسی منطقه ای و بین المللی عنوان کرد.

شهبازی، دلایل وقوع و تشدید پدیده‌گرد و غبار را دلایل جغرافیایی، اقلیمی، سیاسی و مدیریتی عنوان‌کرد و گفت: موقعیت جغرفیایی درکمربند مناطق خشک دنیا و خشکسالی های شدید و مداوم به لحاظ جغرافیایی و بی ثباتی در منطقه، فقدان دیپلماسی منطقه ای آب و عدم تعهد کشور و فقدان دیپلماسی منطقه ای زیست محیطی و عدم تعهد کشورها را به لحاظ سیاسی حائز اهمیت دانست.

وی همچنین از تغییرات آب و هوایی، تغییرات الگوی جریان های عمومی جو و رخدادهای حدی به عنوان دلایل اقلیمی و ضعف قوانین موجود و سوء مدیریت منابع سرزمینی (آب، خاک، پوشش گیاهی، کشاورزی و ...) را دلایل مدیریتی وقوع و تشدید پدیده گرد و غبار یاد کرد.

 تخریب باغ های قم به دلیل افازایش دما، ناتوانی 80درصد واحدهای صنفی بهارستان در پرداخت مالیات، ایجاد دوهزار شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی، جهادگران میهمان کپرنشینان ریگانی شدند

جیره بندی آب شرب کمالشهر برای استخرهای مهرشهر

سرپرست فرمانداری کرج با انتقاد از عملکرد آبفای شهری شهرستان گفت: بنده شاهد بوده‌ام در حالی که  آب شرب کمالشهر، پیشاهنگی و خرمدشت جیره ‌بندی است اما در عظیمیه و مهرشهر، آب صرف پر کردن استخرها می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، علی قنبرزمانی در جلسه شورای اداری شهرستان کرج که امروز سه شنبه در فرمانداری کرج برگزار شد، گفت: آبفا شهری کرج باید در حوزه انشعابات غیرمجاز اقدامات بیشتری انجام دهد.

قنبرزمانی افزود: اهالی مناطق خرمدشت، پیشاهنگی و کمالشهر در روزهای گذشته گلایه هایی در خصوص تامین آب شرب داشتند زیرا هنوز در این منطقه به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.

وی ادامه داد: انتظار داریم آبفا با مدیریت مناطق مختلف، امکانات موجود را به صورت متناسب توزیع کند.

سرپرست فرمانداری کرج با بیان اینکه در مهرشهر و عظیمیه استخرهای برخی منازل با آب شرب پر می شود خاطرنشان کرد: آبفا باید در این زمینه شدت عمل بیشتری به خرج دهد.

او گفت: سزاوار نیست در یک منطقه آب شرب ساعت‌ها قطع باشد و در منطقه‌ای دیگر شهروندان به صورت غیراصولی از آب استفاده کنند.

قنبرزمانی اضافه کرد: بنده در عظیمیه و مهرشهر شاهد بوده‌ام که در این وضعیت کم‌آبی، استخرهای برخی منازل پر است. اقدامات آبفا در این حوزه مثمر ثمر نبوده و باید برنامه جدیدی اتخاذ کند.

او گفت: این قابل قبول نیست که یک منطقه از آب محروم باشد و در یک منطقه آب صرف پر شدن استخرها شود.

 تخریب باغ های قم به دلیل افازایش دما، ناتوانی 80درصد واحدهای صنفی بهارستان در پرداخت مالیات، ایجاد دوهزار شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی، جهادگران میهمان کپرنشینان ریگانی شدند

ایجاد 413 طرح اشتغال از سوی کمیته امداد خراسان جنوبی

تسنیم: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: ۴۱۳ طرح اشتغال توسط کمیته امداد خراسان جنوبی ایجاد شد.

سید رضا حسینی گفت:  در چهار ماه امسال 413 طرح در زمینه اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ایجادشد.

وی افزود: از تعداد 413 طرح تعداد 283 طرح جزو مشاغل خوداشتغالی، 130 طرح مشاغل خانگی بود که برای این طرح‌ها 5 میلیارد و 283 میلیون تومان هزینه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: از تعداد 413 طرح تعداد مجریان 135 فرد زن و 278 نفر مرد بودند.

حسینی با بیان اینکه در این مدت هزار و 668 نفر آموزش های لازم را فراگرفته اند افزود: 492 نفر آموزش‌های مهارتی دیده و 600 نفر آموزش توسعه پایدارسازی، 421 نفر آموزش کارآفرینی، 155 فرد آموزش حرفه آموزی برای دانش آموزان دبیرستانی برگزار شد.

او گفت: در این مدت هفت هزار و 392 طرح اشتغال در این مدت نظارت شده است و تعداد 21نفر به کاریابی‌ها معرفی شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: در  چهار ماه امسال 44 خانوار از محل طرح‌های مختلف خودکفا شدند و اعتبارات امسال در بخش تسهیلات اشتغال 51 میلیارد تومان است.

حسینی افزود: از این میزان 35 میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی و مابقی از طریق صندوق اشتغال امداد تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

 تخریب باغ های قم به دلیل افازایش دما، ناتوانی 80درصد واحدهای صنفی بهارستان در پرداخت مالیات، ایجاد دوهزار شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی، جهادگران میهمان کپرنشینان ریگانی شدند

برپایی نمایشگاه تخصصی عکس و کتاب مهندسی پشتیبانی جنگ در سردشت

با همکاری جهاد کشاورزی سردشت نمایشگاه تخصصی عکس و کتاب مهندسی پشتیبانی جنگ در یادمان شهدا در بلفت سردشت بر پا شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سردشت شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی عکس و کتاب مهندسی پشتیبانی جنگ اظهار داشت: در این نمایشگاه افزون بر 2000 پوستر و عکس شهدای معظم جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس به نمایش عموم گذاشته شده است.

رسول سعیدیان افزود: در نمایشگاه تخصصی عکس و کتاب مهندسی پشتیبانی جنگ در سردشت 2 هزار نمونه از محصولات صوتی و تصویری نیز در کنار 6 هزار بروشور حاوی اطلاعات مربوط به فعالیتهای جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس عرضه شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سردشت اظهار داشت: این نمایشگاه مطابق رسم هر ساله در یادمان شهدا در بلفت و برای آشنایی افراد شرکت کننده در کاروانهای راهیان نور بر پا شده است.

سعیدیان گفت: محصولات نمایشگاه تخصصی عکس و کتاب مهندسی پشتیبانی جنگ به صورت کاملا رایگان به زائران عرضه می‌شود.

وی افزود: جهاد سازندگی آذربایجان غربی 72 شهید تقدیم انقلاب کرده که امسال مزار نمادین 45 شهید گلگون کفن جهاد سازندگی هم برای بازدید کاروان‌های راهیان نور آماده سازی شده است.

 تخریب باغ های قم به دلیل افازایش دما، ناتوانی 80درصد واحدهای صنفی بهارستان در پرداخت مالیات، ایجاد دوهزار شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی، جهادگران میهمان کپرنشینان ریگانی شدند

ناتوانی 80درصد واحدهای صنفی بهارستان در پرداخت مالیات

رئیس اتاق اصناف شهرستان بهارستان با اشاره به اجرای سیاست‌های مالیاتی دولت در جهت کاهش وابستگی به نفت گفت: ۸۰ درصد کسبه در بهارستان قادر به پرداخت مالیات‌ نیستند و تنها ۲۰ درصد واحدها که در بازار شهر فعالیت می‌کنند می‌توانند آن را پرداخت کنند.

بیوک حمیدی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم اظهار داشت: رکود اقتصادی که در سال‌های گذشته به وجود آمده، متأسفانه امسال نیز تداوم یافته و هر روزه شاهد کاهش هر چه بیشتر قدرت خرید مردم هستیم که این موضوع به دلایل متعدد در شهرستان بهارستان نیز محسوس است.

وی کثرت واحدهای صنفی در بهارستان را به عنوان مهّم‌ترین عامل منطقه‌ای در افزایش رکود اقتصادی عنوان کرد و افزود:‌ در کل دنیا به‌ازای هر 200 نفر یک باب مغازه وجود دارد اما در شهرستان بهارستان تقریباً به ازای هر 30 نفر یک مغازه وجود دارد که همین موضوع سبب شده رکود کاذبی در شهرستان حاکم شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بهارستان در ادامه با اشاره به تعطیلی دو هزار واحد صنفی در سال گذشته در شهرستان بهارستان گفت: رکود حاکم بر واحدهای صنفی بهارستان باعث شده تا در سال گذشته در مقابل صدور دو هزار پروانه جدید، دو هزار واحد صنفی نیز اقدام به جمع‌آوری واحدهایشان کنند.

حمیدی همچنین با بیان عدم توانایی 80 درصد واحدهای صنفی نسبت به پرداخت مالیات گفت: در راستای اجرای سیاست‌های مالیاتی که توسط دولت در جهت کاهش وابستگی به نفت اجرا می‌شود هر ساله چند درصد از مالیات‌ها افزایش پیدا می‌کند اما این در حالی است که 80 درصد کسبه در بهارستان قادر به پرداخت این مالیات‌ها نیستند و تنها 20 درصد واحدها که در اماکن خوب و بازار شهر فعالیت می‌کنند می‌توانند آن را پرداخت کنند.

وی در پایان از فعالیت 5 هزار واحد صنفی بدون مجوزهای لازم خبر داد و اظهار داشت: در سطح شهرستان 21 هزار واحد صنفی فعالیت می‌کنند که از این تعداد نزدیک به 16 هزار واحد پروانه کسب داشته و 4 هزار واحد نیز برای دریافت آن اقدام کرده‌اند اما همچنان یک هزار واحد بدون اخذ مجوزهای لازم در حال فعالیت است.


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 

 


برچسب ها: قم عکاسی گرمای هوا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *