رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امام‌‌زاده‌های زیادی وجود دارند که ناشناخته‌اند/ سینما به شخصیت‌های دینی پرداخت درستی داشته باشد

14:30 - 07 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۵۷۸
بازیگر سریال تاریخی «مسافر ری»، گفت: امام‌‌زاده‌های زیادی وجود دارند که واقعا ناشناخته‌اند و شناخت این امام‌زاده‌ها نیاز به تحقیق گسترده دارد.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، پروانه معصومی هنرمند پیش‌کسوت به مناسبت روز تجلیل از امام‌زادگان و بقاع متبرکه با اشاره به ساخت سریال تاریخی «مسافر ری» با اشاره به اینکه معرفی شخصیت‌های دینی در مدیوم سینما باید به گونه‌ای باشد که در عین حفظ جذابیت و درام، تحریفی در تاریخ صورت نگیرد، اظهار کرد: البته حضرت شاه عبدالعظیم در این زمینه فرق می‌کند. امام‌زاده‌هایی در کشورمان هستند که متاسفانه شناختی نسبت به آن ها نداریم و اصلا راجع به آن ها تحقیقی نشده است. به عنوان مثال در محل زندگی‌ام، در گیلان، امام‌‌زاده‌های زیادی وجود دارد که واقعا ناشناخته‌اند و شناخت این امام‌زاده‌ها نیاز به تحقیق گسترده دارد. به عنوان یک هنرمند بی‌نهایت به امام‌زاده‌های مختلف رفته‌ام که همه منصوب به امام موسی کاظم (ع) بوده‌اند؛ اما نمی‌دانم واقعا روی آن ها تحقیق شده است یا خیر.

معصومی در پاسخ به اینکه سینما با پرداخت به موضوع شخصیت‌های دینی و ائمه، برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطب امروز باید از چه زبانی استفاده کند، تاکید کرد: سینما همیشه برای جذب مخاطب به ساده‌ترین کلام‌ها نیاز دارد. فیلم‌هایی که اخیرا در سینماها اکران شده‌اند و مورد توجه قرار گرفته‌اند، کاملا ساده و بیشتر شبیه به مستند بودند؛ بنابراین به نظرم سادگی و بیان حقیقت در هر سوژه‌ای می‌تواند باعث موفقیت شود.

این هنرمند دلیل اقبال کم سینمای تاریخی و دینی در سطح بین‌المللی را تفاوت در نوع نگرش‌ها دانست و توضیح داد: دلیل این اتفاق این است که آن ها مثل ما موضوعات تاریخی، دینی ندارند و ما از این دست موضوعات بسیار داریم؛ در نتیجه اقبال از آثار تاریخی و دینی در سطح بین‌المللی کم می‌شود؛ ضمن اینکه نوع بینش ما از نظر دینی با کشورهای دیگر متفاوت است، به عنوان مثال، در کشور خودمان می‌بینیم مردم به امام‌زاده‌ها متوسل می‌شوند و حتی معجزه هم می‌گیرند، اما آن ها این مسائل را ندارند.

بازیگر «مسافر ری» در پایان درباره اینکه سینما با موضوع شخصیت‌های دینی چه شاخصه‌هایی دارد، گفت: در پیشبرد اهدافی که جمهوری اسلامی دارد و خود ما داریم، مسلما با ارائه شخصیت‌های دینی قدم موثری برمی‌داریم؛ به شرطی که درست به آن ها پرداخته شود؛ چون اگر پرداخت اشتباهی داشته باشیم غیر از این نیست که مردم از آن زده می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، پنجم ذیقعده در تقویم رسمی کشور روز بزرگداشت حضرت صالح بن موسی کاظم (ع) نام‌گذاری شده که روز ۷ مردادماه به نام روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نیز شناخته شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *