کمبود سهمیه یارانه دارو/ محدودیت حمایت دولت از بیماران خاص

7:20 - 30 تير 1396
کد خبر: ۳۳۰۸۱۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: سهیمه یارانه دارو کافی نیست و بیمه‌ها باید به جای حمایت از عامه مردم و تأمین هزینه دارو‌های معمولی، هزینه دارو‌های کمیاب و گران قیمت بیماران خاص را پوشش دهند.
دارو اکبر عبدالهی در گفت و گو با خبرنگار جامعه ، درخصوص مشکل تهیه داور برای بیماران صعب العلاج گفت: بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج در گذشته منجر به فوت افراد در بدو تولد و یاسال‌های اول زندگی می‌شد این درحالی است که امروز با پیشرفت در تولید دارو، درمان و کنترل بیماری‌ها امکان پذیر شده است.

وی افزود: هزینه‌های بالای تهیه دارو بالاخص اقلام مربوط به بیماری‌های خاص به یک دغدغه برای بسیاری از بیماران تبدیل شده است. درا ین شرایط برخی از مسئولان با مقایسه هزینه‌های دارویی ۱۵ سال گذشته با امروز انگ ولخرجی در نظام سلامت را به وزرات بهداشت می‌زنند در حالی که این قضاوت درست نبوده و با کمی تأمل در هزینه‌های تهیه دارو درعصر جدید قضاوت‌ها ساقط می‌شود.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ بیماری نادر در کشور وجود دارد که هزینه دارو‌های هیچ نوع از این بیماری‌ها کمتر از ماهی ۵ میلیون تومان نیست. تهیه دارو‌های خاص و آنزیمی گرانقیمت، برای بیماران به یک مشکل تبدیل شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *