کارگران نگران صندلی نباشند/اطلاع رسانی وای فای در اندروید را غیر فعال کنید/ Google Maps هم فریب خورد/جدید‌ترین مدل هیوندای i۳۰ در راه است

14:21 - 25 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۲۹۸
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
صندلی همراه برای کارگران ساخته شد، حل مشکل صفحه قرمز مرگ در ویندوز ۱۰، غیرفعال کردن اطلاع‌رسانی‌های وای‌فای در اندروید، کلاغ‌ها اهل برنامه ریزی هستند و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی ، صندلی همراه برای کارگران ساخته شد، حل مشکل صفحه قرمز مرگ در ویندوز ۱۰، غیرفعال کردن اطلاع‌رسانی‌های وای‌فای در اندروید، کلاغ‌ها اهل برنامه ریزی هستند و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.

جزئیات را در ادامه بخوانید ...

صندلی همراه برای کارگران ساخته شد

مهر: استارت آپ آلمانی nooneeAG صندلی همراه برای کارگران ساخته است. این صندلی با استفاده از کامپوزیت های پلیمری دارای فناوری پیشرفته ساخته شده و فقط ٣.٥ کیلوگرم وزن دارد. همچنین به راحتی با هر سایز بدن و کفش های ایمنی کار همخوانی دارد.


این دستگاه انعطاف پذیر ارگونومیک بیشتر شبیه یک اگزواسکلتون است که عضلات پشت پا را از بالا تا پایین در بر می گیرد.

جالب انکه برخلاف تصور، این صندلی همراه برای افراد تنبل ساخته نشده است. در حقیقت کیت گونورا، خالق گجت آن را برای کارمندان و کارگران کارخانه هاساخته که باید برای مدتی طولانی بایستند و گاهی اوقات برای سرهم کردن یک قطعه باید به شیوه های غیر معمول خم بشوند.

با کمک این گجت کاربران می توانند حتی با این صندلی راه بروند و در محل کار از وضعیت های بدنی شدید اجتناب کنند.

این در حالی است که شرکت هایی مانند آئودی مشغول آزمایش این گجت هستند. شرکت های اسکودا، دایملر، بی ام دبلیو و رنو نیز صندلی را آزمایش کرده اند.

کارگران نگران صندلی نباشند/اطلاع رسانی وای فای در اندروید را غیر فعال کنید/ Google Maps هم فریب خورد/جدید‌ترین مدل هیوندای i۳۰ در راه است

حل مشکل صفحه قرمز مرگ در ویندوز 10

صفحه آبی مرگ وضعیتی است که هر کاربر ویندوز به‌احتمال زیاد آن را تجربه کرده است. نوع بدتر دیگری نسبت به آن وجود دارد که به «صفحه قرمز مرگ» معروف است و بیانگر مشکلی حادتر در سیستم است.

ویندوز از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی ۱۰ شهرت بدی از خود به‌عنوان ناپایدارترین سیستم عامل موجود به‌ جا گذاشته است. البته این در مورد همه نسخه‌‌های ویندوز درست نیست؛ ولی این سیستم عامل مشکلات متعددی در دوره‌های مختلف داشته است. پیغام‌های خطای ویندوز معمولا ما را با وضعیت نگران‌کننده صفحه آبی مرگ (BSoD) روبه‌رو می‌کند. از طرفی پدیده دیگری به نام صفحه قرمز مرگ (RSoD) وجود دارد و همه ما می‌دانیم که قرمز تهدیدکننده‌تر از آبی است. صفحه قرمز مرگ در مقایسه با نوع آبی آن، کمتر اتفاق می‌افتد؛ ولی هر بار که رخ می‌دهد، به معنای مشکلی سخت‌تر و شدیدتر نسبت به صفحه آبی مرگ است. ممکن است اگر خیلی بدشانس باشید، دچار این وضعیت شوید. در ادامه به چند نکته و حل مشکل در این باره می‌پردازیم.

به‌طور کلی تمامی خطاهای یک سیستم در نتیجه‌ی ناتوانی کامپیوتر در پردازش اطلاعاتی خاص در زمانی خاص هستند. بعضی خطاها در موقعیت سخت و بحرانی رخ می‌دهند و این همان زمانی است که باید در حین حل مشکل صفحه قرمز مرگ، آدرس‌دهی کنیم.

راه حل اول - بروزرسانی بایوس یا رابط UEFI سیستم خود

رابط متحد توسعه‌پذیر سیستم‌عامل (UEFI) به بیان ساده، همان بایوس ارتقاء داده‌شده است؛ بعضی سخت‌افزارها مثل واحد پردازش گرافیکی (GPU) برای عملکرد بهتر خود نیاز به آپدیت نرم‌افزاری دارند. بعضی از آن‌ها گاهی نیاز به کمی بهینه‌سازی در بایوس یا UEFI دارند. نتیجه این‌ بهینه‌سازی برای یک سخت‌افزار خاص مثل کارت گرافیک، باعث اختلال در کارکرد و عملکرد بایوس یا UEFI سیستم و باعث بروز مشکل می‌شود.

از طرفی اگر مشکلی از قبل وجود داشته است، لازم است که سخت‌افزار معیوب خارج شود. در این حالت و اگر به‌طور پیوسته با خطای سیستم روبه‌رو هستید، ارتقاء بایوس یا رابط UEFI بهترین کار است.

ارتقای بایوس یا رابط UEFI به معنای پاک‌سازی آن و نصب یک نسخه جدید از آن است؛ پس اگر در حین ارتقاء به مشکلی برخورد کردید ممکن است به قیمت از دست دادن کل سیستم شما تمام شود. پس نکات زیر را برای انجام این کار به یاد داشته باشید:

در مورد یک لپ‌تاپ مطمئن شوید که کاملا یا حداقل ۸۰٪ شارژ داشته باشد.
در مورد سیستم دسکتاپ مطمئن شوید که حین ارتقا برق قطع نشود.

آخرین نسخه بایوس یا UEFI سیستم کامپیوتر خود را از سایت شرکت سازنده دریافت کنید (مطمئن شوید که فایل دانلود شده پسوند اجرایی exe. باشد). متأسفانه نمی‌توانیم در این مورد به شما لینکی ارائه دهیم؛ چرا که فایل‌های آپدیت سیستم‌های مختلف با برندهای مختلف، متفاوت هستند.

هر پروژه‌ای در هر برنامه‌‌ای که دارید، ذخیره کنید و فایل اجرایی ارتقاء بایوس یا UEFI سیستم خود را که از سایت سازنده دریافت کرده‌اید، اجرا کنید.

نکات بسیار مهم:

به هیچ عنوان حین ارتقاء، سیستم خود را خاموش نکنید.
اگر شک دارید و نگران انجام آن هستید؛ یا آن را انجام ندهید یا از فردی حرفه‌ای کمک بگیرید.

راه‌حل دوم - اورکلاک نکنید

اورکلاک (به معنی افزایش سرعت کلاک کاری سی‌پی‌یو و کارت گرافیکی) کاری ساده و آسان نیست که تصور کنید با انجام آن سرعت سیستم شما چند برابر شود. به‌عنوان یک توصیه ساده و کلی لازم است این را بگوییم که اورکلاک کردن نیاز به دانش فنی بسیاری در زمینه سخت‌افزار، به‌خصوص انواع و نسل پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی دارد. پس به‌هیچ‌عنوان عجله نکنید که در این صورت، با خسارت به سیستم خود روبه‌رو خواهید شد. بهتر است برای شروع، با تغییر و اصلاح تنظیمات پیش‌فرض قطعه مد نظر خود در بایوس یا با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص، اقدام به اورکلاک کنید. این کار ساده‌ترین و امن‌ترین شیوه اورکلاک است؛ چرا که در صورت خطا، قطعه شما دچار افزایش دما می‌شود که منجر به خاموش شدن سیستم شما خواهد شد و خسارتی جدی برای شما و سیستم شما به همراه ندارد.

در مواقعی که این اتفاق افتاد، پس از خنک شدن سیستم، به‌سادگی هر تنظیمی را که ایجاد کردید، به حالت اول و پیش‌فرض برگردانید و مجددا می‌توانید از سیستم خود استفاده کنید.

اگر نمی‌دانید که سیستم شما اورکلاک شده یا نه، پس به‌احتمال زیاد اورکلاک نشده است. می‌توانید برای اطمینان از این موضوع از Task Manager استفاده کنید؛ برای این کار با فشردن سه کلید Ctrl + Shift + Esc این برنامه را اجرا کنید. سپس به منوی Performance بروید و سرعت سی‌پی‌یو سیستم را چک کنید. اگر سرعت به نمایش در‌آمده بیش از مقدار استاندارد نمونه‌ی شما باشد، سیستم شما اورکلاک شده و لازم است به بایوس یا UEFI سیستم خود بروید و تنظیمات را به حالت پیش‌فرض برگردانید.

کارگران نگران صندلی نباشند/اطلاع رسانی وای فای در اندروید را غیر فعال کنید/ Google Maps هم فریب خورد/جدید‌ترین مدل هیوندای i۳۰ در راه است

راه حل سوم - بررسی خرابی یا نقص سخت‌افزار سیستم

عملکرد ناقص سخت‌افزار اتفاقی بدیهی است و ممکن است برای هر کامپیوتری اتفاق بیافتد. در بعضی موارد (و از شانس بد شما)‌ حتی با وجود جدید بودن یک سیستم، خرابی قطعه اتفاق می‌افتد. عیوب سخت‌افزاری به‌سادگی قابل تشخیص هستند. به‌عنوان مثال یک مانیتور معیوب تصویر درستی به شما نشان نمی‌دهد یا هارددیسک معیوب اجازه راه‌اندازی به سیستم نمی‌دهد.

عیوب سخت‌افزاری می‌توانند باعث بروز صفحه قرمز مرگ شوند. این نقص‌ها در بیشتر مواقع قابل پیش‌بینی نیستند. آسان‌ترین راه برای یافتن علت نقص سخت‌افزار، بررسی گزارش خرابی (Crash report) در برنامه Event Viewer است.

برای دسترسی به این برنامه، در نوار جست‌وجوی ویندوز، نام آن را وارد کنید و آن را در نتایج جست‌وجو انتخاب کنید.

از ستون سمت چپ گزینه نمایش انتخابی (Custom Views) را انتخاب کنید. سپس رویدادهای اجرایی (Administrative Events) را انتخاب کنید. پس از آن لیست بلندی از هر نقص یا عملکرد ناقص سخت‌افزار سیستم خود را می‌بینید. این لیست گزارش‌هایی مربوط به گذشته، حال و آینده هر سخت‌افزاری را نشان می‌دهد. با این گزارش می‌توانید به تشخیص عیب سخت‌افزار معیوب بپردازید. اگر روی یک گزارش به‌خصوص کلیک کنید، در قسمت پایین پنجره برنامه و در قسمت «General»، پیغام خطا نمایش داده می‌شود و اگر روی جزئیات (Details) کلیک و نام کامل بسته (PackageFullName) را انتخاب کنید، نام دستگاه و دلیل خرابی را به همراه نسخه درایور نصبی به شما نشان می‌دهد.

به این ترتیب شما می‌توانید نسخه جدید یا قدیمی درایور سخت‌افزار معیوب را دانلود و مشکل را حل کنید.

کارگران نگران صندلی نباشند/اطلاع رسانی وای فای در اندروید را غیر فعال کنید/ Google Maps هم فریب خورد/جدید‌ترین مدل هیوندای i۳۰ در راه است


راه حل چهارم - آیا به‌تازگی همه چیز را نصب کرده‌اید؟

ممکن است این حرف کمی عجیب به نظر آید، ولی تجربه ثابت کرده است که بی‌تأثیر نیست؛ اگر به‌تازگی و قبل از بروز مشکل در سیستمتان، نرم‌افزاری نصب یا آپدیت جدیدی اضافه کرده‌اید، ممکن است علت بروز مشکل باشد. سیستم خود را بدون نرم‌افزارهای گفته‌شده و در صورت اضافه شدن سخت‌افزار جدید (در صورت امکان)، بدون آن اجرا کنید و ببیند آیا مشکل رفع می‌شود یا خیر.

در مورد سخت‌افزار، به‌سادگی آن را جدا کنید و اگر کسی دیگر این کار را کرده است، از او بپرسید. برای نرم‌افزار نیز به‌سادگی می‌توانید از کنترل پنل اقدام به پاک کردن آن کنید.

کارگران نگران صندلی نباشند/اطلاع رسانی وای فای در اندروید را غیر فعال کنید/ Google Maps هم فریب خورد/جدید‌ترین مدل هیوندای i۳۰ در راه است

اگر خطای سیستم به‌طور متداوم به شما نمایش داده می‌شود که نمی‌توانید وارد کنترل پنل شوید، سیستم خود را در حالت Safe mode راه‌اندازی کنید. برای این کار می‌توانید در منوی خاموش کردن سیستم (Shutdown) دکمه‌ی Shift را نگه دارید و سیستم را دوباره راه‌اندازی کنید. پس از آن، شما به منوی حل مشکل (Troubleshoot) وارد می‌شوید و از آنجا می‌توانید گزینه «Restart in safe mode» را انتخاب کنید. پس از آن می‌توانید برنامه‌ای vh که باعث بروز مشکل شده است، حذف کنید.

این ترفندهای ساده به شما کمک خواهد کرد که در آینده از قرمز شدن (دیدن پیغام خطا) صفحه نمایش خود جلوگیری کنید. اگر این روش‌ها مؤثر نبودند، باید با روش‌هایی دیگر به حل مشکل بپردازید. در مقاله بعدی به معرفی ترفندهایی جدید در ادامه این مقاله خواهم پرداخت.

غیرفعال کردن اطلاع‌رسانی‌های وای‌فای در اندروید

دستگاه‌های اندروید مجهز به این قابلیت هستند که به طور خودکار شبکه‌های وای‌فای موجود در محیط را جستجو کرده و آن‌ها را به کاربر اعلام کنند. این قابلیت می‌تواند گاهی مفید باشد اما اگر برای خرید بیرون رفته باشید، با هر بار یافتن یک وای‌فای عمومی به شما اطلاع‌رسانی می‌شود و این موضوع می‌تواند آزاردهنده باشد. در این ترفند به نحوه‌ی غیرفعال کردن این قابلیت خواهیم پرداخت.

 اگرچه این ویژگی برای سیستم‌عامل اندروید می‌باشد ولی توجه داشته باشید که ممکن است که مکان این تنظیمات در دستگاه‌های مختلف فرق کند. ولی این ترفند به‌صورت کلی می‌باشد. فقط کافی‌ است (ترفندستان) تنظیمات را در دستگاه خود پیدا کرده و آن‌ها را اعمال نمایید.

 سه قذم ساده برای این کار وجود دارد. مراحل به شرح زیر می‌باشند:

به Settings دستگاه خود بروید. در Wireless and Networks باید به تنظیمات WiFi مراجعه نمایید.

 در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود بروی آیکن تنظیمات که در بالا سمت راست قرار دارد کلیک کنید.

 گزینه‌ی Network Notification را غیرفعال نمایید.

 این موضوع به شما کمک می‌کند تا دیگر وای‌فای‌های ناخواسته برای شما نمایش داده نشود.

 توجه داشته باشید که بعد از اینکه این کار را انجام دادید، دیگر وای‌فای‌های عمومی به شما نشان داده نمی‌شود و برای متصل شدن به وای‌فای، باید به‌صورت دستی اتصال را برقرار کنید. با استفاده از ترفند ساده‌ای که به شما معرفی کردیم، می‌توانید وای‌فای‌های عمومی‌ای که به‌صورت خودکار برای شما نمایش داده می‌شد را غیرفعال نمایید.
کارگران نگران صندلی نباشند/اطلاع رسانی وای فای در اندروید را غیر فعال کنید/ Google Maps هم فریب خورد/جدید‌ترین مدل هیوندای i۳۰ در راه است

 کلاغها اهل برنامه ریزی هستند

مجله ساینس: انسانها برای آینده خود و کارهایی که قصد انجام آنها را دارند برنامه ریزی می کنند. تحقیقاتی که در گذشته انجام شده نشان می دهد که میمونهای درشت جثه نظیر شامپانزه ها هم شبیه انسانها برای آینده برنامه ریزی می کنند.

اکنون تحقیقات جدیدی انجام شده که نشان می دهد کلاغها به عنوان پرندگانی که «باهوش» خطاب می شوند هم سطحی از توانایی جهت برنامه ریزی برای آینده را دارند.

مارکوس بوکل از زیست شناسان دانشگاه کمبریج که در این مطالعه حضور نداشته می گوید: تحقیقات جدید را می توان قطعه گمشده پازل درک رفتار هوشمندانه به حساب آورد.

حدود ۱۰ سال پیش ماتیاس اوسوات از دانشمندان زیست شناس شناختی در دانشگاه لاند سوئد یک سری آزمایشاتی ترتیب داد تا مشخص شود که آیا به جز انسان می توان موجود دیگری را پیدا کرد که قادر به برنامه ریزی کردن باشد؟

در آن آزمایشات مشخص شد که میمونهای بزرگ نظیر شامپانزه ها چنین توانمندی دارد اما میمونهای دیگر رد شدند.

در همان زمان گمانه زنی هایی درخصوص توانایی ویژه پرندگانی نظیر کلاغ در زمینه برنامه ریزی نیز مطرح شد و حالا با گذشت سالها مشخص شده که این پرنده باهوش قابلیت آن را دارد که از ابزار و با هدفش مشخص برای پنهان کردن غذا استفاده کند.

محققان برای اطمینان خاطر حاصل کردن از توانایی کلاغ در برنامه ریزی، این پرنده را وارد بازی خاصی کردند که طی آن با باز کردن درب جعبه، جایزه یعنی غذا را دریافت می کرد. محققان شیوه این بازی را بارها تغییر داده و در کمال حیرت متوجه شدند که کلاغ برنامه جدیدی را برای به دست آوردن جایزه دنبال می کند.

کارگران نگران صندلی نباشند/اطلاع رسانی وای فای در اندروید را غیر فعال کنید/ Google Maps هم فریب خورد/جدید‌ترین مدل هیوندای i۳۰ در راه است

 مردی موفق شد Google Maps را فریب دهد

کلیک:در سال ۲۰۱۳ گی یولو، فارغ‌التحصیل رشته هنر متوجه می شود که یکی از خیابان های شهر بیجینگ نام و نشان رسمی ندارد و همین موضوع باعث می شود که او قصد به نام‌گذاری آن خیابان به نام خود نماید.

خیابان مذکور در محله چائویانگ شهر بیجینگ قرار داشته، ۴۶۰ متر طول داشته و یک عابر پیاده برای طی نمودن ابتدا تا انتهای آن به ۱۰ دقیقه پیاده روی نیازمند است، گزارش های محلی حاکی از این هستند که این خیابان در گذشته در درون یک محله مسکونی قرار داشت، اما بعدها و با ایجاد تغییراتی پایه ای و ساخت و ساز های متعدد به حاشیه این محله مسکونی رفت.

گی یولو در مقاله اخیر خود به این مطلب پرداخته است، موضوعاتی همچون انگیزه وی از این اقدام، چگونگی فریب خوردن مقامات محلی و ورود نام وی به مستندات شهری و نهایتاً فریب خوردن نقشه های مرجعی همچون Google Maps، Auto Navi، Apple Maps و Baidu در این مقاله به طور کامل مورد بحث قرار گرفته‌اند.

اولین سرویس آنلاینی که نام دروغین این خیابان را وارد اکوسیستم خود نمود Auto Navi بود. این نقشه مرجع اینترنتی که یکی از زیر شاخه های شرکت Alibaba است ، مسئول پشتیبانی و به روز رسانی نقشه های Google Maps و Apple Maps بوده و همین عامل باعث همه گیر شدن نام‌گذاری دروغین این خیابان در سطح نقشه های مرجع اینترنتی شد.

آقای یولو فارغ‌التحصیل آکادمی مرکزی هنر های زیبای کشور چین است و طراحی پلاک شناسایی خیابان‌ها موضوع تز پایان نامه او بوده است. پلاک شناسایی تقلبی ای که وی در یکی از خیابان های بیجینگ نصب کرد به قدری طبیعی و بی نقص بود که حتی کارگران شهرداری نیز موفق به شناسایی آن نشده و در سال ۲۰۱۵ بر مبنای این نام تقلبی تیر برق های آن خیابان را نیز پلاک گذاری کردند اما خود آقای یولو هم فکر نمی کرد که این تغییر دروغین در نام‌گذاری یک خیابان بتواند به نقشه های Google Maps راه پیدا نماید.

وی سابقاً نام خود را با استفاده از اسپری رنگ بر روی مدرسه، دانشگاه، انستیتو هنر های زیبای هوبی و محل های گوناگونی که در آنها تردد داشت نوشته بود. وقتی آقای گی یولو پا به شهر بیجینگ گذاشت متوجه شد که این شهر گوشه و کنارهایی کم تردد و فراموش شده دارد و آن زمان بود که تصمیم گرفت تا یکی از خیابان های کم تردد شهر را به نام خودش نام‌گذاری نماید.

مقامات دولتی شهر بیجینگ در مصاحبه با خبرگزاری Southern Metropolis Daily گفته‌اند که نام‌گذاری معابر و خیابان های شهر تنها وظیفه سازمان های دولتی مربوطه بوده و هیچ‌کسی نباید در این امر دخالت نماید.

آقای گی یولو در مصاحبه با خبرگزاری Beijing Youth Daily می گوید: در ابتدای پروژه به پلاک شناسایی ای که طراحی کرده بودم به چشم یک اثر هنری نگاه نمی کردم، علاوه بر این هیچ‌گاه گمان نمی کردم که این پلاک بتواند از پس نام‌گذاری یک خیابان بر آید، به هر حال می دانم که یک عمل غیر قانونی انجام داده ام ولی قصد و نیت اولیه من ایجاد تغییر در ظاهر شهر بوده که فکر می کنم کاملاً قانونی و اخلاقی باشد.

سخنگوی شرکت تهیه نقشه Baidu در این باره می گوید: شرکت ما برای به روز رسانی تغییرات اعمال شده در نقشه تیمی را تشکیل داده که همیشه تغییرات انجام شده در شهرها را زیر نظر داشته و به صورت مستقیم از این تغییرات عکس برداری می کنند، سپس نقشه ما با استفاده از این اطلاعات جمع آوری شده به روز رسانی می گردد، قبل از اینکه تغییرات جدید برای کاربران ما اعمال شود ابتدا سعی می کنیم تا با استفاده از نظر سنجی‌ها و نیز مکانیزم های کامپیوتری از صحت و سوق این تغییرات مطمئن شویم.

Google Maps ، Apple Maps و دیگر سرویس های مشابه سعی در ایجاد تغییراتی در ساز و کار به روز رسانی نقشه های خود دارند تا دیگر شاهد مسائلی از این دست نباشیم.

کارگران نگران صندلی نباشند/اطلاع رسانی وای فای در اندروید را غیر فعال کنید/ Google Maps هم فریب خورد/جدید‌ترین مدل هیوندای i۳۰ در راه است

 مدل فست‌بک هیوندای i30 در راه است

 دیجی‌کالا مگ:هیوندای از مدل‌های i30، i30 Tourer و i30 N hot hatchback رونمایی کرده و به‌نظر می‌رسد حالا نوبت کلاس خاص این خانواده‌ رسیده است؛ هیوندای i30 Fastback.

فست‌بک کلاس خاص خودرو است که شباهت زیادی به سدان دارد. طراحی اتومبیل‌های فست‌بک به شکلی است که سقف با شیبی ملایم به سمت صندوق عقب کشیده شده و این دو بخش به عنوان دو المان مختلف محسوب نمی‌شوند. از خودروهای فست‌بک مشهور می‌توانیم به مرسدس‌بنز CLS و فورد ماستنگ فست‌بک دهه ۶۰ میلادی اشاره کنیم.

هیوندای i30 فست‌بک از زبان طراحی مدرنی بهره می‌برد تا حس یک خودروی شیک، لوکس و اسپرت را به مخاطب منتقل کند. به طور مثال از تغییرات هرچند جزیی که در این مدل شاهد هستیم، این است که در نمای جلو شاهد جلوپنجره کمی کوتاه‌تر شده تا با عریض شدن، هماهنگی بیشتری با درموتور داشته باشد.هم‌چنین براساس ماهیت خودروهای فست‌بک، سقف کمی پایین‌تر آمده و با شیبی ملایم به صندوق عقب ختم شده است. البته به دلیل حفظ اصول طراحی هیوندای i30 عده‌ای این خودرو فست‌بک را به عنوان ۵در کوپه هم می‌شناسند.

از امکانات استاندارد این خودرو می‌توانیم به ترمز اضطراری خودکار، سیستم نوربالای خودکار و سیستم تشخیص رانندگی بین خطوط اشاره کنیم. صفحه نمایش ۵ اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از سامانه اینوفتینمنت برای اتصال گوشی‌های اپل و اندرویدی از ویژگی‌های دیگری این خودرو هستند. هیوندای i30 فست‌بک احتمالا در دو دل پیشرانه عرضه می‌شود. ۴ سیلندر خطی توربوشارژ با حجم ۱٫۴ لیتر این اتومبیل می‌تواند توانی معادل ۱۳۸ اسب‌بخار تولید کند. پیشرانه دیگر که ۳ سیلندر با حجم ۱ لیتر است، توانی معادل ۱۱۸ اسب‌بخار دارد.

نسخه اول احتمالا با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود. درحالی که نمونه دوم فقط به همراه یک جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته دستی به بازار عرضه می‌شود.هنوز اطلاعات دقیق و رسمی از قیمت و زمان‌عرضه هیوندای i30 فست‌بک منتشر نشده، با این حال شایعه‌ها از قیمت حدودی ۱۷ هزار پوندی این خودرو در سال ۲۰۱۸ خبر می‌دهند.

 

 کارگران نگران صندلی نباشند/اطلاع رسانی وای فای در اندروید را غیر فعال کنید/ Google Maps هم فریب خورد/جدید‌ترین مدل هیوندای i۳۰ در راه است

 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *