موصل آزاد شد؛ ابوبکر بغدادی به هلاکت رسید

7:30 - 22 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۱۶۹
سال 2014 تروریست‌های داعش شهر موصل را به اشغال خود در آوردند و ارتش عراق که ماه اکتبر سال 2016 عملیات آزادسازی این شهر را آغاز کرده بود پس از حدود 9 ماه، طی روزهای اخیر موفق شد این شهر را به طور کامل از اشغال تروریست‌ها آزاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، سال ۲۰۱۴ تروریست‌های داعش شهر موصل را به اشغال خود در آوردند و ارتش عراق که ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ عملیات آزادسازی این شهر را آغاز کرده بود پس از حدود ۹ ماه، طی روز‌های اخیر موفق شد این شهر را به طور کامل از اشغال تروریست‌ها آزاد کند.

ورود حیدرالعبادی به موصل و تبریک آزادی این شهر

 «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق، عصر روز یکشنبه وارد شهر موصل شده و پیروزی بر داعش در این شهر را به نیروهای مسلح و مردم عراق تبریک گفت. 

 

موصل

 

دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حیدرالعبادی وارد شهر موصل شده و این پیروزی قهرمانانه را به نیروهای مسلح و نیز مردم این کشور تبریک گفته است.

نخست وزیر عراق آزادی کامل موصل را رسما اعلام کرد

حیدرالعبادی نخست‌وزیر و فرمانده قوا عراق سرانجام دوشنبه‌ شب به صورت رسمی آزادسازی شهر موصل را از چنگ تروریست‎های تکفیری داعش اعلام کرد.

حیدر العبادی دوشنبه‌شب با حضور در مرکز فرماندهی نیروهای ضد تروریسم عراق در قلب شهر موصل بیانیه آزادسازی شکوهمند موصل را قرائت کرد که به صورت مستقیم از تلویزیون دولتی عراق پخش می‌شد.

موصل 

فرمانده قوای عراق ضمن تبریک این پیروزی شیرین به همه مردم و نیروهای نظامی عراق به صورت ویژه از از رهنمودهای آیت‌الله سیستانی عراق تقدیر و قدردانی کرد.

وی با خطاب قراردان تمام مردم عراق از هر قشر و اقلیتی اظهار کرد این پیروزی از آن همه مردم عراق است و همانگونه که در مبارزه علیه داعش و بیرون‌کردن آنها از موصل و عراق باهم متحد بودیم در بازسازی مناطق تخریب‌شده به ویژه شهر موصل نیز باید متحد باشیم.

برپایی جشن‌های پیروزی در موصل

درحالی که حیدرالعبادی نخست وزیر عراق از عصر یکشنبه در بازدید از بخش شرقی موصل و گشت زنی در میان جمعیت، بسر می برد، بغداد و شهرهای مرکزی و جنوبی این کشور غرق در جشن های خودجوش مردمی به مناسبت آزادی موصل و پیروزی بزرگ بر تروریسم است.

براساس این گزارش، از غروب هنگام یکشنبه، دسته دسته اهالی بغداد به خیابان های مرکزی شهر آمدند و به مناسبت اعلام آزادی کامل موصل و پایان داعش تروریستی در این شهر ، به پایکوبی پرداختند و رانندگان خودروهای عبوری در خیابان های مرکزی ، با روشن کردن چراغ های خودرو در این جشن ها مشارکت کردند.

موصل آزاد شد؛ ابوبکر بغدادی به هلاکت رسید 

در سایر شهرهای عراق اعم از کربلا، نجف ، بصره و نیز استان های میسان، المثنی و صلاح الدین نیز تجمع های مردمی با هدف جشن پیروزی بزرگ با حضور گسترده شهروندان عراقی جریان دارد.

 تأیید خبر هلاکت ابوبکرالبغدادی از سوی داعش

یک مقام محلی در استان نینوا روز سه شنبه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش مرگ ابوبکر بغدادی را تایید کرده است.

مقام محلی در استان نینوا گفت: داعش در بیانیه ای از مرگ ابوبکر بغدادی خبر داده و اعلام کرده که انتخاب خلیفه جدید نزدیک است.

موصل آزاد شد؛ ابوبکر بغدادی به هلاکت رسید 

وی افزود که داعش از عناصر این گروه خواسته است که در پایگاه‎های خود بمانند.

به گفته این مقام محلی گروه داعش از طریق ماشین رسانه‎ای خود در شهر تلعفر در غرب موصل مرگ بغدادی را بدون هیچ توضیحاتی تایید کرده است.

موصل آزاد شد؛ ابوبکر بغدادی به هلاکت رسید 

این خبر در حالی منتشر شده که داعش اخیرا سخن گفتن از هلاکت ابوبکر بغدادی را به صورت علنی ممنوع اعلام کرده بود.

رسانه روس: آزادی موصل شکست کامل داعش در عراق

رسانه های روسی با بازتاب گسترده پیروزی نیروهای عراقی در موصل و آزادسازی این شهر نوشتند: آزادسازی موصل آغاز شکست کامل گروه تروریستی داعش در عراق را رقم زد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در بخش های خبری شبانه روز اخیر گفت: نیروهای ارتش عراق پرچم این کشور را در ساحل رودخانه دجله در بخش تاریخی موصل به اهتزاز در آوردند.

موصل آزاد شد؛ ابوبکر بغدادی به هلاکت رسید 

رسانه روسی افزود: این بخش از موصل آخرین تکیه گاه داعش در شهر بود و ارتش عراق کامل شهر را تحت کنترل خود در آورد.

خبرگزاری ایتارتاس هم با اشاره به عملیات ارتش عراق برای پاکسازی تروریست های داعشی از منطقه، نوشت: پرچم عراق در بخش تاریخی موصل که آخرین پناهگاه تروریست ها بود به اهتزاز در آمد.

پیام تبریک ترامپ به دولت عراق

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه شکست گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش را در شهر موصل ، به عراق تبریک گفت.

 

ترامپ

 

تبریک دولت سوریه به مردم عراق

وزارت خارجه دولت سوریه روز دوشنبه طی بیانیه‌ای آزادسازی کامل شهرموصل را به مردم و دولت عراق تبریک گفت. 

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده که دولت سوریه پیروزی بزرگ بر داعش را به دولت و مردم عراق تبریک می‌گوید؛ پیروزی‌ای که نیرو‌های ارتش و یگان‌های مردمی عراق آن را به ارمغان آوردند.


وزرات خارجه سوریه همچنین تأکید کرد که شکست داعش در موصل پیش‌درآمدی بر شسکت همه کسانی است که این گروه تروریستی را مسلح کردند و با تمام توان کمک‌های مالی را در اختیار ترویست‌ها قرار دادند و همه‌گونه حمایت سیاسی را از آن‌ها انجام دادند.

 

موصل آزاد شد؛ ابوبکر بغدادی به هلاکت رسید

 

در بخش دیگری از این بیانیه همچنین تاکید شده که دولت سوریه همبستگی خود را با مردم عراق و نیرو‌های مسلح این کشور اعلام می‌کند و مصمم است مبارزه مشترک با تروریست‌های داعش‌  و هر نوع تروریسم دیگری ادامه دهد تا از رواج تروریسم در منطقه جلوگیری شود.

پیام تبریک وزیر دفاع انگلیس

«مایکل فالون»، وزیر دفاع انگلیس،  شامگاه یکشنبه با انتشار پیامی، آزادسازی شهر موصل را به نخست‌وزیر و ارتش عراق تبریک گفت.

 

موصل آزاد شد؛ ابوبکر بغدادی به هلاکت رسید

به نقل از تارنمای وزارت دفاع انگلیس، مایکل فالون در این پیام گفت: من به نخست‌وزیر عراق (حیدر العبادی) و ارتش عراق که با شجاعت با دشمن بی‌رحم جنگید تبریک می‌گویم. داعش برای جان غیرنظامیان بی‌گناه ارزشی قائل نیست و ما بایستی از شکست آن‌ها در سرزمینی که خلافتشان را آغاز کردند، استقبال کنیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *