همه آنچه که درباره توپ تنیس نمی دانید!

22:56 - 20 تير 1396
کد خبر: ۳۲۷۹۰۰
در زمان های گذشته رنگ این توپ سیاه یا سفید بود، و انتخاب رنگ آن به زمین بازی بستگی داشت. در سال ۱۹۷۲میلادی رنگ توپ ها از سوی انجمن بین المللی تنیس «زرد» انتخاب شد. دلیل آن هم یک چیز بود...

به گزارش گروه فضای مجازی ،به نظر می رسد که رنگ توپ تنیس برای مدت های طولانی به این شکل بوده است، اما در آغازین سالهای ابداع این بازی در سال های پایانی قرن هجدهم توپ تنیس به این شکل نبوده و از زمان پیدایش خود تغییرات قابل توجهی را از نظر، رنگ، شکل و اندازه از سر گذرانده است. اما یکی از پرسش های جالب درباره ی توپ تنیس این است که چرا رنگ آن زرد است؟

در زمان های گذشته رنگ این توپ سیاه یا سفید بود، و انتخاب رنگ آن به زمین بازی بستگی داشت. در سال ۱۹۷۲ میلادی رنگ توپ ها از سوی انجمن بین المللی تنیس «زرد» انتخاب شد. دلیل آن هم یک چیز بود: برای این که به راحتی در صفحه ی تلویزیون دیده شود.

البته برای مدتی هم رنگ نارنجی انتخاب شد، اما این رنگ در صفحه ی تلویزیون به خوبی به چشم نمی آمد بنابراین رنگ زرد کمرنگ به عنوان رنگ همیشگی توپ تنیس انتخاب شد.

همه آنچه که درباره توپ تنیس نمی دانید!

پرزهای سرنوشت ساز توپ تنیس

اگر دقت کرده باشید بازیکنان حرفه ای تنیس قبل از شروع بازی از بین توپ های قرار داده شده دست به انتخاب می زنند، آنها توپ هایی را انتخاب می کنند که پُرز بیشتری دارند، علت آن نقش شگفت انگیز پرزهای توپ تنیس در پرواز درست توپ است. پرزها باعث می شوند تا توپ بتواند به خوبی حول محور خودش در حال پرواز در هوا بچرخد و سرعت آن تنظیم شود، اگر توپ تنیس پرز نداشته باشد سرعت آن قابل کنترل نخواهد بود و براساس استراتژی بازیکن پرتاب نخواهد شد.

 

منبع: تابناک

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *