روغن های گیاهی برای کاهش ریزش مو

21:15 - 14 تير 1396
کد خبر: ۳۲۵۹۵۰
بسیاری از افراد با درجاتی از ریزش مو در طول زندگی خود مواجه می شوند و این درحالیست که موها نقش مهمی در زیبایی و ظاهر افراد دارند. علاوه بر تغذیه سالم، استفاده روزانه از درمان های طبیعی مانند روغن های گیاهی و ضروری می توانند به جلوگیری از ریزش و بهبود سلامت موها کمک کنند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، بسیاری از افراد با درجاتی از ریزش مو در طول زندگی خود مواجه می شوند و این درحالیست که موها نقش مهمی در زیبایی و ظاهر افراد دارند. علاوه بر تغذیه سالم، استفاده روزانه از درمان های طبیعی مانند روغن های گیاهی و ضروری می توانند به جلوگیری از ریزش و بهبود سلامت موها کمک کنند.

روغن بادام شیرین

استفاده از روغن بادام شیرین به صورت روزانه می تواند باعث درخشندگی و استحکام موها شود. ویتامین ها، چربی ها و سایر ترکیبات روغن بادام شیرین می تواند به سلامت موها کمک کند، همچنین می توان از خواص آن به عنوان یک محصول مراقبت از زیبایی طبیعی بهره برد.

روغن بادام شیرین حاوی میزان بالایی پروتئین و ویتامین های A، B و E بوده که به درخشندگی موها کمک می کند. همچنین اسیدهای چرب امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ موجود در روغن بادام شیرین از موها در برابر اشعه فرابنفش مضر خورشید محافظت می کند و مانع از خشکی و کدرشدن موها خواهد شد.

ویتامین ها و اسیدهای چرب امگا ۹، امگا ۶ و امگا ۳ موجود در روغن بادام شیرین در استحکام و سلامت موها موثر است و مانع از شکنندگی موها می شود. روغن بادام شیرین یک مرطوب کننده طبیعی مو به حساب می آید که با حفظ رطوبت موها برای مدت زمان طولانی می تواند به بازگرداندن موهای سالم و مقابله با موخوره کمک کند.

ترکیب روغن بادام شیرین با انگور فرنگی می تواند در کمک به تغذیه پوست سر و ریشه مو موثر باشد. روغن بادام نسبت به بسیاری از روغن ها سبک تر بوده و می تواند به عنوان یک منبع طبیعی برای حفاظت از مو استفاده شود. همچنین این روغن برای ترکیب با سایر روغن های ضروری مفید بوده، به طوریکه در کمک به حفظ رطوبت بیشتر موها و از بین بردن شوره سر موثر است.

ماساژ پوست سر با روغن بادام شیرین ممکن است به تحریک رشد مو و کاهش ریزش مو کمک کند. همچنین ماساژ پوست سر با این روغن می تواند ویتامین ها و منیزیم را برای ریشه ی مو فراهم کند که در کمک به بهبود شکنندگی موها مفید است.

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور، همانند روغن نارگیل و روغن زیتون یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی مو است. همچنین این روغن در موارد دیگری مانند ضعیف بودن، ریزش مو و شوره سر نیز کاربرد دارد. مصرف منظم روغن هسته انگور به عنوان یک مکمل مراقبت از مو موجب تقویت، سلامت و جذابیت موهای شما خواهد شد.

روغن هسته انگور برای مرطوب نگه داشتن و نرم کردن موهای خشک انتخاب خوبی است، زیرا سبک تر از روغن زیتون و روغن نارگیل بوده و موها چرب و روغنی نخواهد شد. همچنین این روغن بدون بو بوده و با رایحه ای طولانی همراه نیست. روغن هسته انگور به حفظ رطوبت موها و جلوگیری از مجعد بودن، شکنندگی و موخوره کمک می کند. برای حفظ نرمی و لطافت، موهای خود را به این روغن آغشته کرده و پس از ۱۰ دقیقه موهای خود را با آب سرد آبکشی نمایید.

روغن های گیاهی برای کاهش ریزش مو 

همچنین شوره و سایر بیماری های درماتولوژی موجب خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر شده که با روغن هسته انگور قابل درمان است. این روغن حاوی موادمغذی بوده که به تغذیه سلول های پوستی سالم برای رشد بهتر کمک می کند. بنابراین سعی کنید پوست سر را در جهتی دورانی با روغن هسته انگور ماساژ دهید تا باعث جذب روغن و بهبود جریان خون در پوست سر شود.

روغن هسته انگور حاوی آنتی اکسیدان هایی برای کمک به مهار تولید هورمون دی هیدروتستوسترون ( عامل ریزش مو) است. همچنین باعث بهبود آرامش فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش موی ناشی از استرس می شود. ترکیب یک قاشق چایخوری از این روغن با یک تا دو قطره از روغن جوجوبا و مالش آن بر روی کف سر می تواند باعث درمان ریزش مو شود.

روغن هسته انگور حاوی ویتامین E و اسید لینولئیک ( اسیدچربی برای کمک به تقویت مو و رشد پوست) است. درمان موهای شکننده و ضعیف با روغن هسته انگور به بازگرداندن استحکام و درخشندگی موها کمک می کند. موها را به روغن هسته انگور گرم آغشته کرده و کف سر را ماساژ دهید، همچنین موقع خوابیدن سر را با یک حوله بپوشانید و برای داشتن موهایی سالم و درخشنده هنگام صبح آبکشی کنید.

روغن بابونه

بابونه گیاه دیگری برای تحریک فولیکول ها و رشد مو است. این گیاه می تواند از مو و کف سر در مقابل عفونت ها و آسیب ها محافظت کند. بابونه همچنین در بهبود خارش پوست سر که می تواند منجر به ریزش مو شود موثر است. بعد از شامپو زدن از روغن بابونه برای ماساژ پوست سر استفاده و سپس موها را آبکشی کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون باعث تغذیه مو می شود، زیرا این روغن می تواند نسبت به سایر روغن ها بهتر به شفت یا ساقه ی مو نفوذ کند و همچنین خواص مرطوب کنندگی دارد. در صورت استفاده از روغن زیتون خالص می توانید از فواید ویتامین E و اسیدهای چرب تک اشباع نشده ی موجود در این روغن بهره مند شوید، به طوریکه نقش مهمی در بهبود رشد مو دارند.

ابتدا پوست سر و سپس تارهای مو را با روغن زیتون گرم ماساژ دهید. پس از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می توانید موها را با شامپوی ملایم بشویید.

روغن زیتون و عسل

روغن زیتون و عسل برای سلامت مو مفید است. عسل قرن هاست که برای حفظ زیبایی پوست و مو استفاده می شود. روغن زیتون نیز برای سلامت بدن و زیبایی مفید است. همچنین ترکیب روغن زیتون و عسل درمانی آسان بوده که خواص بسیاری برای موها دارد.

روغن زیتون به عنوان نرم کننده و کنترل شوره مو خوب است. این روغن اسیدهای چرب تک اشباع نشده با فواید آنتی اکسیدانی دارد، همچنین ویتامین A و E موجود در روغن زیتون به حفظ رطوبت و ترمیم پوست و مو کمک می کند.

براساس توصیه انجمن ملی عسل در امریکا، عسل و روغن زیتون برای نرم کردن موها کاربرد دارد. نصف فنجان عسل را با یک چهارم فنجان روغن زیتون مخلوط کرده و در صورت نیاز می توانید این ترکیب را در مایکروویو به مدت ۱۵ ثانیه گرم کنید. با کمک انگشتان دست موهای مرطوب خود را به این مخلوط آغشته کرده و با حوله ای سر را بپوشانید و پس از ۳۰ دقیقه موها را آبکشی نمایید.

روغن نارگیل

یکی از بهترین روغن ها برای کاهش ریزش مو روغن نارگیل می باشد. این روغن ساقه ی مو را پوشانده و در جلوگیری از کاهش رطوبت مو موثر است. بنابراین مو کمتر در معرض آسیب قرار می گیرد. همچنین این روغن از موها در برابر عفونت های پوست سر جلوگیری می کند، زیرا لوریک اسید موجود در روغن نارگیل عملکرد قابل توجهی در برابر ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها دارد.

روغن کرچک

روغن کرچک خواصی عالی برای رشد مو دارد و به عنوان یک درمان موثر برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود. بیشتر این فواید به دلیل محتوای تری گلیسریدهای اسید رسینولئیک این روغن است که دارای ویژگی های ضدالتهابی، ضدباکتری و ضدقارچی است، همچنین ویتامین E موجود در آن فعالیت آنتی اکسیدانی دارد.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس باعث افزایش جریان خون در پوست سر می شود. این روغن دارای اثرات ضدباکتری است و پوست سر را از عفونت ها حفظ می کند، همچنین در بهبود سلامت موها نقش موثری دارد.

کف سر را به صورت روزانه با مقدار کمی از این روغن ماساژ دهید و صبح روز بعد با شامپویی گیاهی و ملایم موها را بشویید.

همچنین در کنار استفاده روزانه از روغن های گیاهی، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل سرشار از موادمعدنی و ویتامین ها برای محافظت از بدن در برابر استرس و همچنین کمک به بهبود سلامت مو توصیه می شود.

منبع: نسخه



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *