داعش در حلقه محاصره نیروهای عراقی/موصل در آستانه بزرگترین پیروزی قرار گرفت+تصاویر

7:30 - 15 تير 1396
کد خبر: ۳۲۵۹۱۹
نیروهای ارتش عراق طی هفته‌ای که گذشت عملیات خود علیه تروریست‌های داعش را ادامه داده و حلقه محاصره تروریست‌ها را در موصل قدیم تنگ‌تر کرده و موفق شدند با آزادسازی چندین محله از موصل قدیمی، موصل را در آستانه پیروزی کامل قرار دهند.
به گزارش گروه بین‌الملل ، نیروهای ارتش عراق طی هفته‌ای که گذشت عملیات خود علیه تروریست‌های داعش را ادامه داده و حلقه محاصره تروریست‌ها را در موصل قدیم تنگ‌تر کرده و موفق شدند با آزادسازی چندین محله از موصل قدیمی، موصل را در آستانه پیروزی کامل قرار دهند. 

داعش در حلقه محاصره نیروهای عراق/موصل در آستانه بزرگترین پیروزی
 

شمار تروریست‌های داعش که در موصل قدیم حضور دارند

فرمانده نیروهای یگان ویژه عراق در مصاحبه با «آسوشیتد پرس» اعلام کرد که در حال حاضر حدود 300 تروریست داعش در موصل قدیم حضور دارند.

«سامی العریدی» در این مصاحبه گفت: در بخش کوچکی از موصل قدیم که در اشغال داعش قرار دارد 300 تروریست باقی مانده‌اند.

داعش در حلقه محاصره نیروهای عراق/موصل در آستانه بزرگترین پیروزی

وی افزود: مناطق تحت اشغال داعش در موصل قدیم به 500 متر مربع رسیده و بسیاری از غیرنظامیان نیز از این مناطق فرار کرده‌اند اما هنوز تعدادی از غیرنظامیان نیز در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها حضور دارند.

اعدام 200 غیرنظامی در غرب موصل از سوی داعش

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که داعش 200 نفر از اهالی شهر تلعفر در غرب موصل را اعدام کرده است.

بنابر این گزارش داعش یک ماه این افراد را که از ترکمان‏‎ها بودند در بازداشت نگه داشته و در پی تلاش برای فرار به مناطق امن آنها را اعدام کرده است.

داعش در حلقه محاصره نیروهای عراق/موصل در آستانه بزرگترین پیروزی

در بین اعدام شدگان شماری زن و کودک حضور دارند.

رسانه‎های محلی عراق می‎گویند که داعش سه شنبه شب حکم اعدام را برای 200 غیرنظامی اجرا کرده است.

یک مقام محلی در استان نینوا گفت: عناصر داعش آخرین فرماندهان محلی این گروه را در شهر تلعفر در غرب موصل اعدام کرده و به طور کامل کنترل این منطقه را به دست گرفتند.

آزادسازی محله قلیعات در موصل قدیم

پایگاه خبری «المیادین» روز سه‌شنبه گزارش داد که نیروهای ضد تروریسم عراق عملیات خود برای آزادسازی محله «القلیعات» را آغاز و به استحکامات داعش در این محله یورش بردند.

داعش در حلقه محاصره نیروهای عراق/موصل در آستانه بزرگترین پیروزی

نيروهاي پليس مرکزي عراق نیز 4 عامل انتحاري داعش را پيش از حمله آنها به نيروهاي مسلح اين کشور در منطقه «وايد حجر» در جنوب موصل به قتل رساندند.

بازگشت 3 هزار آواره از اردوگاه‌های موصل به استان نینوی

جاسم محمد الجاف وزیر مهاجرت عراق در بیانیه ای افزود: سه هزار و 873 آواره عراقی از اردوگاه های موقتی در جنوب و شرق موصل به بخش های آزاد شده بازگشتند.
 
بر اساس این گزارش، آوارگان به محله های، السکر، الرشیدیه، الکرامه، قدس، کوکچلی، وادی حجر، شهداء، مامون، الزهور، وحده، انتصار، صدیق، رجک الحدید، غزلانی، التنک و مناطق تل الرمان، الزهراء، یرموک و خضرا در استان نینوا بازگشتند.

داعش در حلقه محاصره نیروهای عراق/موصل در آستانه بزرگترین پیروزی
 
پیش تر وزیر مهاجرت عراق از بازگشت 95 درصد از آوارگان عراقی به منازل خود در بخش شرقی موصل خبر داده بود.

جاسم محمد الجاف' گفته بود: از آغاز عملیات آزادسازی موصل (17 اکتبر 2017) تا به امروز 900 هزار و 857 نفر آواره شده اند که از این مجموع 176 هزار و 455 نفر از ساکنان بخش شرقی موصل و 724 هزار و 402 نفر نیز از بخش غربی موصل هستند.

آزادسازی محله باب‌السرای

فرماندهی پلیس فدرال عراق روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور منطقه باب السرای را در شهر موصل آزاد کرده  پرچم‎های عراق را بر فراز ساختمانهای این منطقه برافراشتند.

داعش در حلقه محاصره نیروهای عراق/موصل در آستانه بزرگترین پیروزی

درخواست حشدالشعبی از حیدرالعبادی برای ورود به خاک سوریه

نیروهای مردمی حشدالشعبی طی درخواستی رسمی از نخست‌وزیر عراق درخواستند کردند که برای سرکوب داعش وارد خاک مناطق مرزی سوریه با عراق شوند.

یگانهای مردمی حشدالشعبی عراق روز یک‌شنبه طی درخواستی رسمی از حیدرالعبادی تقاضا کردند که برای ثبیت پیروزی بزرگ آزادسازی موصل مبارزه با تروریستهای داعش را تا عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه ادامه دهند.

داعش در حلقه محاصره نیروهای عراق/موصل در آستانه بزرگترین پیروزی

حشدالشعبی در نامه خود به نخست‌وزیر عراق ضمن اشاره به همکاری مشترک عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم افزود: از فرمانده کل قوا می‌خواهیم که برای سرکوب داعش در بیرون از مرزهای عراق به یگانهای مردمی حشدالشعبی اجازه ورود به خاک سوریه را صادر کند چرا که در ماه‌های اخیر داعش بیشتر حملات انتحاری را در پایگاه‌های خود در مناطق مرزی سوریه با عراق ساماندهی کرده‌است.

آزادسازی دو محله دیگر در موصل قدیم

نیروهای ارتش عراق روز یکشنبه موفق شدند که دو منطقه دیگر را در بخش قدیمی موصل آزاد کنند.

نیروهای عراقی روز یکشنبه مسجد بلال الحبشی و منطقه مکاوی در بخش قدیمی موصل را آزاد کردند.

داعش در حلقه محاصره نیروهای عراق/موصل در آستانه بزرگترین پیروزی

نیروهای ضد تروریسم عراق ضمن آزادسازی منطقه مکاوی پرچم این کشور را در ساختمان‎ها برافراشتند.

نیروهای ارتش عراق روز شنبه نیز ضمن آزادسازی کامل منطقه الشفاء در شمال بخش قدیمی موصل به رود دجله رسیدند.

نیروهای عراقی به رود دجله رسیدند

نیروهای ارتش عراق روز شنبه ضمن آزادسازی کامل منطقه الشفاء در شمال بخش قدیمی موصل به رود دجله رسیدند.

رئیس پلیس عراق ضمن اعلام این خبر، افزود: نیروهای واکنش سریع منطقه الشفاء را به طور کامل آزاد کرده و به رود دجله دست پیدا کردند.

داعش در حلقه محاصره نیروهای عراق/موصل در آستانه بزرگترین پیروزی

وی با اشاره به اینکه عناصر داعش در حال فرار از چند منطقه موصل هستند اظهار داشت: نیروهای ما منطقه الرابعیه و جامع العمریه را بازپس گرفته و ده‎ها خانواده تحت محاصره را در منطقه باب لکش آزاد کرده و به مناطق امن انتقال دادند.













ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *