قطر پاسخ شروط 13 گانه کشورهای عربی را تحویل کویت داد

16:17 - 12 تير 1396
کد خبر: ۳۲۵۱۱۳
یک مقام مسئول دولت قطر اعلام کرد که این کشور پاسخ خود را به شروط 13گانه عربستان و متحدانش به کویت تحویل داده است.
قطر پاسخ شروط 13 گانه کشورهای عربی را تحویل کویت داد
به گزارش گروه بین‌الملل ، قطر اعلام کرد که پاسخ خود به شروط 13گانه عربستان و متحدانش را به کویت تحویل داده است.

یکی از مقامات قطر در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که این کشور روز دوشنبه پاسخ خود به درخواست‌های عربستان و متحدانش را به امیر کویت تحویل داده است.

این مقام قطری به شرط ناشناس ماندن گزارش داد: این پاسخ به وسیله «شیخ محمد عبدالرحمن آل‌ثانی»، وزیر امور خارجه قطر، که دیداری کوتاه از کویت داشته به امیر این کشور تحویل داده شده است.

چهار کشور عربی روز 22 ژوئن شروط 13 گانه‌ای را  برای قطر تعیین کردند که در میان این شرایط قطع روابط دیپلماتیک با ایران و تعطیلی کامل شبکه الجزیره نیز به چشم می‌خورد. 

این شروط 13گانه نیز به وسیله کویت که در این تنش نقش میانجی را بر عهده دارد به دوحه تحویل داده شده و 4 کشور عربی به قطر مهلت 10 روزه برای انجام این شروط را داده‌ بودند.

کشورهای مصر، عربستان، بحرین و امارات یک ماه پیش به بهانه «پشتیبانی قطر از تروریسم» روابط سیاسی و همچنین تمام ارتباطات دریایی، زمینی و هوایی خود را با دوحه قطع کردند.

کشورهای مذکور ده روز پیش نیز تهدید کردند که اگر قطر با شروط ۱۳گانه آن‌ها موافقت نکند تحریمهای بیشتری را علیه این کشور اعمال خواهند کرد؛ وزیر خارجه قطر روز شنبه دو روز پیش از به پایان‌رسیدن زمان تعیین‌شده اعلام کرد که دوحه با شروط کشورهای محاصره‌کننده موافقت نخواهد کرد. 

با پایان رسیدن مهلت ده روز پاسخ‌گویی قطر به شروط ۱۳ گانه، کشورهای محاصره‌کننده روز دوشنبه اعلام کردند که با میانجی‌گیری کویت موافقت کرده‌اند که به قطر ۴۸ ساعت دیگر فرصت خواهند داد تا با شروط ۱۳ گانه موافقت کند.








ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *