آزادسازی موصل و شکست راهبردی حامیان تروریسم / چرا دوربین‌های سعودی بر گروهک منافقین زوم می‌کنند+ تصاویر

21:30 - 11 تير 1396
کد خبر: ۳۲۴۷۵۱
گروهک منافقین روز شنبه طبق روال هرساله نشستی را در حومه پاریس برگزار کرد که از حواشی جالب توجه آن پوشش زنده رسانه‌های سعودی از این مراسم بود.
به گزارش گروه بین‌الملل ، گروهک منافقین روز شنبه طبق روال هرساله نشستی را در حومه پاریس برگزار کرد؛ دهه‌هاست که این گروهک بدنام و منفور هیچ جایگاهی در فضای سیاسی ایران ندارد اما گویا این مسئله برای دشمنان مردم ایران به گونه‌ای دیگر است و امید‌ها بسته‌اند بر این لاشه بی‌رمق و متعفن.

برخی از منابع خبری در خصوص حاضران در این نشست نوشتند این گروهک باز هم به روال گذشته با خرج مبالغ هنگفتی شماری از مقامات سیاسی-نظامی پیشین آمریکا، تعدادی از نمایندگان اروپا و همچنین عناصری از گروه‌های تروریستی در سوریه و نمایندگانی از رژیم سعودی را در این نشست گرد هم آورده اند تا علیه ایران اتهاماتی تکراری و بی‌اساس بیان کنند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» در سال ۹۳ در گزارشی فاش کرد که برخی از مقام‎های آمریکایی، که از پایه‌های ثابت نشست‌های منافقین هستند، از جمله «جان بولتون»، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، «رودولف جولیانی»، شهردار اسبق نیویورک، «نیوت گینگریج»، رییس سابق مجلس آمریکا، «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق، «جیمز جونز»، ژنرال سابق نیروی دریایی و «تاون سند»، سناتور پیشین این کشور در نامه‌ای به باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا درخواست کمک به گروهک منافقین کرده بودند، درحالی‌که این افراد با دریافت پول از سوی این گروهک برای آنان سخنرانی می‌کنند.

منافقین

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز پیش از این افشا کرده بود که «الین چاو» وزیر کنونی حمل و نقل آمریکا در سال ۲۰۱۵ در ازای ۵ دقیقه سخنرانی در نشست گروهک منافقین ۵۰ هزار دلار دریافت کرده بود.

الین

بی‌شک پرداختن به محتوای سخنان کلیشه‌ای، تکراری، حوصله‌سربر جماعت پیروپاتال منافقین و تأکید هرباره بر حماقت مضاعف و کودنی سیاسی عناصر به اصطلاح مهمان که هم‌اکنون بر همه افراد روشن است که برای ادای این حرف‎های تکراری به صورت دقیقه‌ای پول می‌گیرند، عملی بیهوده و اتلاف نابخشودنی وقت و انرژی است؛ شاید آنچه که در این نمایش رقت‌انگیز هرساله منافقین شایسته اهمیت باشد این است که با توجه به حواشی نمایش و قراردان آن بر بستر بزرگتر تحولات منطقه و جهان درک روشن‌تری از راهبرد دشمنان قسم‌خورده مردم ایران به دست آید.

عربستان

از نکات جالب توجه در این‌باره همزمانی گردهمایی گروهک منافقین و حامیان شناخته‌شده‌اش و اعلام پیروزی قهرمانانه و راهبردی نیروهای مقاومت در عراق و انهدام ساختار سازمانی تروریست‎های داعش در موصل و عراق است.

داعش

آزادسازی کامل شهر موصل و فراری‌دادن تروریست‎های داعش از اصلی‌ترین پایگاه‌شان در عراق تنها شکست این گروهک نبود، همان‌گونه که حال‌و‌روز گروهک منافقین تنها گویای حال‌وروز خود این گروهک نیست، بلکه درعین حال شکست حامیان اصلی ریزودرشت داعش به سرکردگی عربستان و رژیم صهیونیستی در منطقه و آمریکا و شرکایش نیز بود و طبیعی است نسبت به این شکست بزرگ بی‌تفاوت نباشند.


به عنوان مثال برخی از رسانه‌های سعودی و اماراتی، چون العربیه، اسکای‌نیوز عربی و ...، در حرکتی جالب‌توجه و البته غریزی به صورت زنده نشست منافقین را پوشش دادند تا شاید مرهمی باشد بر شکست‌های منطقه‌ای و بن‌بست‌رسیدن راهبردهایشان در عراق و سوریه و یمن.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *