آغاز رزمایش دریایی امنیت و اقتدار پایدار ۹۶ / آزمایش تجهیزات و سلاح‌های جدید

13:27 - 11 تير 1396
کد خبر: ۳۲۴۶۶۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش از آزمایش تجهیزات و سلاح‌های جدید در رزمایش دریایی امنیت و اقتدار پایدار 96 در پهنه دریای خزر که از امروز آغاز شده است، خبر داد.
آغاز رزمایش دریایی امنیت و اقتدار پایدار 96/ آزمایش تجهیزات و سلاح‌های جدید در این رزمایش
به گزارش گروه سیاسی ، امیر دریادار دوم «محمود موسوی» معاون عملیات نیروی دریایی ارتش صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری رزمایش دریایی امنیت و اقتدار پایدار 96 در ستاد ناوگان شمال، اظهار داشت: رزمایش امنیت و اقتدار پایدار 96 از سلسله تمرینات و رزمایش‌های سالیانه نیروی دریایی ارتش در پهنه دریای خزر است.

وی با اشاره به برگزاری این رزمایش با بهره‌گیری از استعداد موجود در منطقه و ناوگان شمال افزود: در این رزمایش از یگان‌های شناور سطحی، پروازی، سامانه‌های موشکی ساحل به دریا، تیم‌های غواصی، بهداشت و درمان، سامانه‌های اطلاعاتی و شنودی، تیم‌های تکاور و عملیات جنگ‌های دریایی و همچنین مشارکت گسترده مراکز آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ناوگان شمال استفاده می‌شود.

امیر موسوی با اشاره به کسب تمرین آموخته‌های تئوری نیروهای جوان به صورت عملی در پهنه دریا و  کسب تجربه در کنار پرسنل با تجربه و قدیمی تصریح کرد: اعلام آمادگی و نمایش اقتدار و توانمندی نیروی دریایی در تامین و برقرای امنیت حوزه آبی در خزر، تمرین برخی از طرح‌های عملیاتی مصوب در سطح ناوگان شمال، تجزیه و تحلیل و ارزیابی و مشخص کردن نقاط ضعف و قوت، کمبودها و کاستی‌های احتمالی و همچنین تعیین نقاط قوت، قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای شرکت کننده در سازمان رزم از اهداف این رزمایش است.

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت یکی از اهداف همیشگی و عملی جمهوری اسلامی در پهنه آب‌های آزاد در شمال و جنوب است، اضافه کرد: کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش در این راستا تلاش و فعالیت‌های گسترده‌ای را به صورت عملی و با حضور فعال برای تامین امنیت آبراه‌های تجاری در جهت انجام حمل و نقل دریایی با تقبل هزینه‌های بسیار و بدون کوچکترین چشمداشت، انجام می‌دهند.

امیر موسوی ایجاد و تامین امنیت بدون داشتن اقتدار را امری غیر ممکن دانست و تاکید کرد: تامین امنیت در کنار داشتن اقتدار و توانمندی دفاعی و قدرت بازدارندگی، دو هدف اصلی برگزاری چنین رزمایش‌هایی است.

 معاون عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش با اشاره به وجود ارتباطات و تعاملات و همچنین روابط عمیق دوستانه در بین کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: در حال حاضر امنیت مطلوبی در این آبراه و محدوده حاکم است و با برقراری تعامل گسترده‌تر برای اقتدار هرچه بیشتر در راستای تامین امنیت توسط کشورهای حاشیه خزر با بهره‌گیری از امکانات و توانمندی‌های موجود در این کشورها دیگر نیازی به حضور سایر کشورها در این پهنه نیست.

امیر موسوی با بیان اینکه نیروی دریایی در برقراری ارتباطات و توسعه تعاملات دیپلماتیک بین المللی همواره پیشگام بوده است، افزود: این نیرو با اعزام ناوگروه‌های متعدد به کشورهای دوست و همسایه در آب‌های شمال و جنوب همواره نشان داده است که به دنبال توسعه روابط دیپلماتیک بوده و آمادگی خود را نسبت به پذیرش ناوگروه‌های سایر کشورها و اجرای تمرینات رزمی مشترک با این کشورها اعلام کرده است.

وی با اشاره به مشارکت تعدادی از یگان‌های نیروی هوایی ارتش  و سامانه‌های مرتبط با قرارگاه پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران در تامین و پشتیبانی از یگان‌های شرکت کننده در رزمایش دریایی امنیت و اقتدار پایدار 96 تصریح کرد: در این رزمایش علاوه بر تمرینات مرتبط با یگان‌های شناور سطحی، تمرینات مشترک با یگان‌های پروازی و شناور، یگان عملیات ویژه و تیم‌های غواصی برنامه ریزی شده است.

امیر موسوی با اشاره به برگزاری این رزمایش به مدت پنج روز از تاریخ 11 تیرماه خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای برگزاری این رزمایش برخی از تسلیحات، سامانه‌ها و تجهیزات جدیدی که به دست توانمند پرسنل مراکز صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین مراکز علمی و دانشگاهی به محصول تبدیل شده و در اختیار نیروی دریایی قرار گرفته عملا در صحنه واقعی ارزیابی و آزمایش شود و برای ارتقای کیفیت تولید و ارائه محصولات بهتر در اختیار مراکز صنعتی و پژوهشی قرار گیرد.
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *