تغییر سناریوی آمریکا درباره سوریه پس از شکست‌های میدانی

12:16 - 07 تير 1396
کد خبر: ۳۲۳۴۷۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: پاکسازی بیش از 25 هزار کیلومتر مربع از صحرای تدمر و فرار اعضای گروهک ها و کشته شدن اغلب فرماندهان تروریستها، حکایت از شکست سیاستهای آمریکا در سرنگونی در حکومت سوریه دارد.
هانی زاده
حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به صحبتهای شب گذشته نماینده آمریکا در سازمان ملل اظهار کرد: حقیقتا جای سوال است که آمریکایی ها چگونه ادعا دارند سوریه دارای سلاح شیمیایی است؛ با توجه به اینکه تمامی سلاح‌ های شیمیایی سوریه در گذشته زیرنظر سازمان ملل و چند کشور غربی محو شد، در حال حاضر دولت سوریه فاقد هرگونه تسلیحات شیمیایی است.

وی با بیان اینکه در ماهها و سالیان گذشته به کرّات دیده ایم که هربار تیر آمریکایی ها در ماجرای سوریه به سنگ خورد، آنها به سراغ یک سناریوی جدید رفتند، عنوان کرد: برآیند گزارش های میدانی نشان می دهد که نیروهای مسلح سوریه و عراق با کمک کشورهای محور مقاومت توانسته اند بخشهای وسیعی از اراضی عراق و سوریه را از وجود گروهک های تروریستی پاکسازی کنند.

هانی زاده با بیان اینکه پاکسازی بیش از 25 هزار کیلومتر مربع از صحرای تدمر و فرار اعضای گروهک ها و کشته شدن اغلب فرماندهان تروریستها، حکایت از شکست سیاستهای آمریکا در سرنگونی در حکومت سوریه دارد، تاکید کرد: آمریکایی ها در شرایطی به دروغ ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط دولت سوریه را مطرح می کنند که تحویل تسلیحات شیمیایی آمریکا و ترکیه به تروریستها در ادلب، حلب و کوبانی، هنوز در اذهان عمومی باقی است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان گفت: حمله اخیر جنگنده های رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه در قنیطره، نشان می دهد که یک سناریوی مشترک با شرکت عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا برای ضربه زدن به محور مقاومت در حال تهیه است.

گفتنی است شب گذشته نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی بی اساس مدعی شده بود که «مسئولیت هر گونه حمله به ملت سوریه بر عهده بشار اسد، روسیه و ایران است.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *