تاکید گلریز بر تاثیر معرفی بزرگان در قالب آثار موسیقایی/ لزوم تولید موسیقی انقلابی در مقابله با موسیقی غربی

13:00 - 07 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۷۶۹
خواننده موسیقی ایرانی کشورمان با تاکید بر تاثیر معرفی بزرگان در قالب آثار موسیقایی، از لزوم تولید موسیقی انقلابی در مقابله با موسیقی غربی سخن گفت.
محمد گلریزمحمد گلریز خواننده موسیقی ایرانی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: من همیشه سعی می‌کنم در روند فعالیت‌های موسیقایی خود به انقلاب اسلامی ادای دین کنم و تولیداتی را در این حوزه‌ها داشته باشم.

وی ادامه داد: نکته مهم در مسیر فعالیت در این حوزه این است که من و امثال من باید مورد حمایت قرار بگیریم و نهادهای مرتبط برای تولید آثار ارزشمند و فاخر با ما همکاری کنند چرا که یک دست به تنهایی صدا ندارد.

خواننده سرود "دریغا" تصریح کرد: متاسفانه این روز‌ها انواع دیگر موسیقی که می‌توان عنوان غربی را برای آن انتخاب کرد، بین جوانان ما گسترش پیدا کرده و اگر تولیدات مناسبی در حوزه هنر به خصوص حوزه موسیقی نداشته باشیم، نمی‌توانیم با تاثیرات نامناسب انواع دیگر موسیقی‌ها مقابله کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: به طور یقین هنگامی که موسیقی مخرب و نامناسبی به گوش جوانان ما برسد، تا مدت‌ها در ذهن آن‌ها باقی می‌ماند و اگر گوش دادن به چنین موسیقی هایی تبدیل به عادت شود، شاهد اثرگذاری آن به مرور زمان هستیم.

گلریز همچنین یادآور شد: توجه به موسیقی انقلابی و ارزشمند دفاع مقدس این روز‌ها بسیار کم رنگ شده و اگر اثری هم در این زمینه تولید شود، شعاع پخش آن به قدری محدود است که آنچنان که باید، به گوش همگان نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: به طور یقین زمانی که نهادهای مرتبط برای تولید آثار موسیقایی انقلابی و ارزشمند وارد میدان شوند، آثاری با کیفیت خوب و درخور تولید می‌شود که اگر این آثار پخش مناسبی هم داشته باشند، با گذشت زمان شاهد تاثیرگذاری آن خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه انقلاب و دفاع مقدس شخصیت‌های بزرگ و ارزشمندی همچون شهدای مدافع حرم و شهدای هسته‌ای داریم که اگر آثاری ویژه این بزرگواران و در مسیر معرفی هرچه بهتر آن‌ها به نسل جوان تولید شود، ضمن بر جای گذاشتن اثری ماندگار، مسیری درخشان را برای معرفی مفاخر و بزرگان کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی، دفاعی و دیگر حوزه‌ها را رقم می‌زند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *