نماز و دعای روز سی‌ام ماه رمضان/ پس از ماه میهمانی خدا نیز تقوایمان را حفظ کنیم

6:30 - 04 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۳۴۹
یک کارشناس مذهبی با اشاره به نماز و دعای روز سی‌ام ماه رمضان، از لزوم حفظ تقوا پس از ماه میهمانی خدا سخن گفت.
ماه رمضانسلمان محمدی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: با فرا رسیدن روز پایانی ماه مبارک رمضان آن دسته از مومنانی که در این ماه با اخلاص روزه گرفتند، می‌توانند منتظر دریافت رحمت‌های الهی در زندگی خود باشند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین فلسفه‌های روزه‌داری در ماه رمضان، افزایش تقوا در میان افراد است، باید به این موضوع اشاره کرد در صورتی که با پایان ماه میهمانی خدا تقوا در بین افراد افزایش پیدا کند و اعمال خود را از روی تقوا و به دور از هرگونه ریا انجام دهند، تا اندازه‌ای توانسته اند در مسیر بندگی موفق عمل کنند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: همچنین فردی که با روزه گرفتن در ماه رمضان همواره تلاش کرده چشم و گوش خود را از حرام دور بدارد، در صورتی که این ویژگی را پس از ماه میهمانی خدا هم حفظ کند، تلاش خود را در این مسیر با موفقیت به هدف رسانده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه مومنان در ماه مبارک رمضان عادت پسندیده قرائت قرآن را دنبال می‌کنند، بهتر است با توجه به مفاهیم ارزشمند قرآن کریم، همواره در زمان‌های خارج از این ماه نیز به مفاهیم نهفته در این کتاب آسمانی توجه داشته باشند.

محمدی توضیح داد: در سی‌امین روز از ماه مبارک رمضان خواندن این دعا مورد سفارش قرار گرفته است: 

" بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْ صیامی فیهِ بالشّکْرِ والقَبولِ على ما تَرْضاهُ ویَرْضاهُ الرّسولُ مُحْکَمَةً فُروعُهُ بالأصُولِ بحقّ سَیّدِنا محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین والحمدُ للهِ ربّ العالمین.
 
 خدایا قرار بده روزه مرا در این ماه مورد قدردانى و قبول بر طبق خوشنودى تو و پسند رسول تو باشد و استوار باشد فرعش بر اصل به حق آقاى ما محمد و خاندان پاکش و ستایش خاص پروردگار جهانیان است. "

وی خاطرنشان کرد: در شب سی ام ماه مبارک رمضان خواندن نمازی ۱۲ رکعتی به گونه‌ای که در هر رکعت سوره حمد و ۲۰ مرتبه سوره توحید خوانده شود، بسیار مورد سفارش قرار گرفته است. در پایان این نماز این صد مرتبه صلوات فرستادن ثواب بسیاری دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *