ثبت نام 200 هزار کارورز در سامانه کارورزی/ استارت فاز اشتغال فارغ‌التحصیلان از امروز

6:00 - 01 تير 1396
کد خبر: ۳۲۱۳۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
در سامانه کارورزی بیش از 200 هزار کارورز ثبت نام کرده‌اند که فاز اشتغال فارغ‌التحصیلان از امروز( اول تیر ماه) استارت خورد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، سامانه کارورزی از اردیبهشت ماه سال جاری توسط دولت یازدهم شروع به کار کرد و براساس آخرین آمار 200 هزار کارورز در سامانه کارورزی ثبت نام کرده‌اند و فاز اجرایی این طرح از امروز (اول تیر ماه) کلید می‌خورد.

طرح کارورزی در چارچوب برنامه اشتغال و به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های طرح کاج(طرح اشتغال جوانان) است که شامل 3 طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی مربوط به سنین 15 تا 23 سال، طرح مشوق‌های بیمه کارفرمایی که طبیعتا طیف گسترده‌ای از سنین را در بر می‌گیرد و طرح کارورزی سنین 23 تا 35 سال را در بر می‌گیرد.

در اجرای طرح کارورزی برای ایجاد اشتغال و ترغیب نیروی کار جدید، دولت طبق قانون برنامه ششم مشوقی را به عنوان مشوق بیمه برای پرداخت سهم 23 درصدی کارفرما در نظر گرفته است که در صورت جذب افراد بیکار است، که دوره 2 ساله این امر صورت می‌گیرد.

 در این‌باره علی ربیعی وزیر کار با اشاره به آغاز اجرای طرح کارورزی از امروز (پنجشنبه اول تیرماه) گفت: در قالب اجرای این طرح، فارغ التحصیلان دانشگاهی به واحدها و بنگاه‌های اقتصادی برای اشتغال معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلانی که در سامانه کارورزی ثبت نام کرده باشند بر اساس اولویت در صورت احراز صلاحیت، برای اشتغال به کارفرمایان و واحدهای تولیدی معرفی می شوند گفت: تاکنون 200 هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کرده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بر اساس این طرح به کارورزان در دروه مدت کارورزی یک سوم حداقل حقوق معادل حدود 310 هزار تومان از طرف دولت در ماه به عنوان دستمزد پرداخت خواهد شد.

بر اساس طرح کارورزی در صورت جذب افراد توسط صاحبان مشاغل، کارفرمایان تا دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف خواهند بود.

دولت در قالب طرح کارورزی پیش بینی کرده تا سالانه 150 هزار فارغ التحصیل جویای کار شاغل شوند.  



مینا
|
-
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
0
امروز میتونم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *