رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آغاز تا انجام تلاوتی که به سفارش رهبری تولید شد/ بیغوله‌نشینان یک جزیره لوکس/ پادرمیانی ۵ هنرمند برای حل اختلاف اهالی هنر و رسانه

13:42 - 29 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۶۷۶
آغاز تا انجام تلاوتی که به سفارش رهبری تولید شد، بیغوله‌نشینان یک جزیره لوکس، پادرمیانی ۵ هنرمند برای حل اختلاف اهالی هنر و رسانه و ... را در بسته فرهنگی امروز بخوانید.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، آغاز تا انجام تلاوتی که به سفارش رهبری تولید شد، بیغوله‌نشینان یک جزیره لوکس، پادرمیانی ۵ هنرمند برای حل اختلاف اهالی هنر و رسانه و ... را در بسته فرهنگی امروز بخوانید.
 
سپاه زینب اینک استوار و ذوالفقار پوش
 
فارس: مهدی جهاندار از جمله شاعران برجسته کشورمان به مناسبت اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران و پرتاب موشک به مواضع داعش شعری ضد صهیونیستی سروده و اشاره‌ای به سردار شهید تهرانی مقدم داشته است.
 
در قد و قامت حَلّت بفِنا‌ها فانی
عاشق خط مقدّم حسن تهرانی
الذینَ بَذلوا مُهجَتهم آنانند
که رسیدند به پاکوبی و دست افشانی
ما که سهلیم، ز. ما خوبتران جا ماندند
آه آه از غم بی نانی و بی ایمانی
عارفان طفل دبستان جنونند همه
بنشین تا بنشینند به ابجد خوانی
روی قبرش بنویسید که عاشق بوده است
عاشق سوختن شیطنت و شیطانی
نوبت "وصل" دعا کن که به ما هم برسد
یار تو دیرپسند و صف ما طولانی
 
**
هنوز هم سپاه فیل را نشانه رفته است
گمان نکن پرنده ات به آشیانه رفته است
ز. صعدۀ یمن بگیر تا دمشق و الخلیل
وما رمیتَ إذ رمَیت تا کجا نرفته است
سپاه زینب اینک استوار و ذوالفقار پوش.
گذشت آنکه کاروان به تازیانه رفته است
گزینه‌های روی میز را به رخ کشیده‌اند
شنیده‌ای شتر به خواب پنبه دانه رفته است؟
فاِنّما یُجاهدُ لِنفسهِ، خوشا کسی
که عاشقانه آمده است و عاشقانه رفته است؟

آغاز تا انجام تلاوتی که به سفارش رهبری تولید شد
 
تسنیم: رهبر انقلاب ۱۱ تیرماه سال ۱۳۹۵ پس از شنیدن همخوانی آیاتی از سوره مبارکه احزاب توسط این گروه، از آن‌ها خواستند که آیات ۴ تا ۶ سوره مبارکه ممتحنه را همخوانی کنند. گروه محمدرسول‌الله در همان ایام این کار را آماده و برای اولین بار در بارگاه نورانی امیر مؤمنان علی (ع) آن را ضبط و نهایتا در محفل قرآنی رهبر انقلاب در نخستین روز ماه مبارک رمضان امسال این اثر را اجرا کردند. روز گذشته تصویر و خبری در خصوص ارسال هدیه رهبری برای این گروه به جهت تولید تلاوت درخواستی ایشان منتشر شد. این هدایای ارزشمند شامل ۱۷ عدد انگشتر عقیق و به همان تعداد چفیه متبرک رهبر انقلاب است که روز ۱۸ ماه مبارک رمضان به ما اطلاع دادند چنین هدیه‌ای برای گروه در نظر گرفته شده و روز نوزدهم هم تحویل گروه شد. این ایام برای گروه تداعی‌کننده روزهای ویژه‌ای است؛ چرا که سال قبل در همین روز‌ها یعنی ۲۱ ماه مبارک رمضان بود که رهبر انقلاب از طریق دفترشان پیام تشکری بابت ضبط تواشیح اسماءالحسنی در لوکیشن فیلم محمد (ص) ارسال کردند و ضمن اظهار رضایت از آن کار، اظهار فرمود: ه بودند که «کار جالب و خیلی قشنگی بود و واقعا لذت بردم». در واقع دریافت هدایای امسال، دو روز مانده به سالگرد پیغام سال قبل رهبر انقلاب برای گروه، شعف و حال ویژه اعضای گروه را دو چندان کرد. اعضای گروه از این جهت که این هدایای ارزنده و مبارک را از نایب برحق امام زمان دریافت کرده‌اند شاکر خداوند هستند.
 
آغاز تا انجام تلاوتی که به سفارش رهبری تولید شد/ بیغوله‌نشینان یک جزیره لوکس/ پادرمیانی ۵ هنرمند برای حل اختلاف اهالی هنر و رسانه

بیغوله‌نشینان یک جزیره لوکس/ کیش فقط هتل‌های زیبا نیست
 
مهر: جزیره کیش را همه با هتل‌های خیلی شیک و بلند و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی گران قیمت و دریایی اش می‌شناسند با همه مراکز اقامتی پر ستاره‌ای که در کنار سواحل مرجانی جا خوش کرده و گردشگرانی از هر رنگ و نژاد و قومیت و ملیتی که هر از گاهی سفر به این جزیره را برای گذراندن اوقات خوش و تفریح و جدا شدن از روزمرگی انتخاب می‌کنند. کیش جزیره‌ای است که مردم برای سفر به آن باید هزینه‌ای گران‌تر از سفر به کشورهای اطراف بپردازند پس گردشگری در این جزیره جزو تفریحات لوکس به حساب می‌آید به همین دلیل از نرخ غذا‌ها در رستوران هتل‌ها گرفته تا تفریحات آبی همه جزو تفریحات گران قیمتی محسوب می‌شوند که عمده وقت گردشگران را پر می‌کند. هر کسی هر عکسی که از این جزیره منتشر می‌کند نیز گواه بر این است که زیباترین جزیره تفریحی در کشور همین جزیره کیش به شمار می‌آید. اما در کنار همه این جاذبه‌ها آیا کسی هست که از خود بپرسد مردم بومی این جزیره کجا هستند؟ آیا در این جزیره تن‌ها مردم از شهرهای دیگر برای کار می‌آیند و یا ساکنان دائمی هم دارد؟. پرسه‌ای در نقاطی دورتر از هتل‌های ۵ ستاره کیش نشان می‌دهد که افرادی در این جزیره زندگی می‌کنند که یا از سال‌ها قبل مانده و بومی جزیره شده‌اند و یا برای گذراندن زندگی و کار کردن در هتل‌ها مجبور به مهاجرت از شهرهای خود شده اند عمده آن‌ها از شهرهای جنوبی کشور از جمله میناب، بندرعباس و جزایر اطراف آمده اندتا بتوانند در این جزیره زندگی کنند، اما نه در هتل‌های ۵ و ۴ ستاره و نه در خانه‌های سفیدرنگی که ساکنان دیگر این جزیره در آن زندگی می‌کنند بلکه در بیغوله هایی که خود ساخته اند تا سرپناهی در این جزیره داشته باشند. تعداد آن‌ها در این بیغوله‌ها کم نیست می‌توان آن‌ها را در روستاهایی از جمله صفه و باغو مشاهده کرد، اما پنهان از چشم گردشگران لوکس جزیره. در این سرزمین کسی گدایی نمی‌کند به همین علت است که کیش را جزیره‌ای بدون فقیر می‌نامد. همه در این جزیره کار می‌کنند از کارگر تا کارفرما. مردمی که از جنوب کشور به کیش پناه برده‌اند تا در هتل‌های آن کار کنند هم از صبح تا شب می‌روند سر کار و شب دوباره به بیغوله‌ها برمی‌گردند. برخی از آن‌ها هزینه بیماری‌شان سنگین است و برای درمان باید به شهر خود برگردند، چون در کیش هزینه درمان هم برای آن‌ها گران است.
 
آغاز تا انجام تلاوتی که به سفارش رهبری تولید شد/ بیغوله‌نشینان یک جزیره لوکس/ پادرمیانی ۵ هنرمند برای حل اختلاف اهالی هنر و رسانه
 
 
آغاز تا انجام تلاوتی که به سفارش رهبری تولید شد/ بیغوله‌نشینان یک جزیره لوکس/ پادرمیانی ۵ هنرمند برای حل اختلاف اهالی هنر و رسانه 
 
 آغاز تا انجام تلاوتی که به سفارش رهبری تولید شد/ بیغوله‌نشینان یک جزیره لوکس/ پادرمیانی ۵ هنرمند برای حل اختلاف اهالی هنر و رسانه
 
 
 
پادرمیانی ۵ هنرمند برای حل اختلاف اهالی هنر و رسانه
 
ایسنا: توهین به خبرنگار و اهالی رسانه چه از طرف سیاسیون بوده و یا چهره‌های هنری و ورزشی، همواره با موجی از نقد و نظر مواجه شده است؛ یکی از آخرین نمونه‌های این اقدام انتقادآمیز، به نشست «زیر پای مادر» و دلخوری اهالی رسانه از یکی از بازیگران زن این مجموعه رمضانی برمی‌گردد که در نهایت به شکل‌گیری کمپینی به نام «توهین به اهالی رسانه ممنوع» هم منجر شد. کمپین «توهین به اهالی رسانه ممنوع» قصد دارد در ادامه راه بر لزوم رعایت شأن و احترام اهالی رسانه و رسانه‌ها تاکید کند و فرصتی برای پیگیری حقوق همه اهالی رسانه باشد و البته چه خوب است که اهالی رسانه هم با سعه صدر و پرهیز از حاشیه‌ها و هیجانات کاذب، تن‌ها به دنبال دریافت پاسخ‌های خود در نهایت احترام باشند.
 
مجید مظفری از هنرمندان پیشکسوت در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون با اعتقاد بر اینکه رسانه و هنر به یکدیگر وابسته هستند، گفت: هنرمندان و اهالی رسانه به یکدیگر احتیاج دارند و این تعامل باید شکل بگیرد.
 
محمود پاک‌نیت بازیگر سریال‌های تلویزیون و همچنین مجموعه «شهرزاد» به حاشیه پیش‌آمده و دلخوری اهالی رسانه از توهین بازیگر «زیر پای مادر» به آنان، اظهار کرد: هنر و رسانه دو موضع پایاپای دارند. یکی خبر می‌رساند و دیگری کار فرهنگی و هنری می‌کند. زمانی که من فعالیت هنری می‌کنم، اگر از طریق رسانه این آگاهی به مردم نرسد بسیاری از مردم که قرار است آثار من را بیشتر ببیند و یا خودشان را آماده دیدن آن کنند، غافل می‌مانند. به جهت اینکه رسانه آن آگاهی را به مخاطب نداده است؛ بنابراین رسانه و هنر لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
 
پروانه معصومی از دیگر بازیگران پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون درباره حاشیه‌های پیش‌آمده ضمن ابراز تأسف مطرح کرد: در این سال‌ها خیلی کم دیده‌ام بازیگرانی که به اصحاب رسانه بی‌احترامی کنند و همواره آن احترامی که باید بین خبرنگاران و هنرمندان، وجود داشته است، اما اگر رفته رفته این احترام از بین برود، همه چیز ما از بین خواهد رفت. پس چه بهتر اینکه همیشه دوست باشیم.
 
جهانگیر الماسی از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون هم در واکنش به حواشی ایجاد شده، ضمن ابراز تأسف اظهار کرد: در یک جامعه سالم و ایده‌آل، رسانه‌ها، چه مکتوب و چه فرهنگی نقش اصلی را بازی می‌کنند. اهالی رسانه اگر دست در دست هم نداشته باشند، سوداگرانی که در عالم سیاست و اجتماع هستند از درگیری بین دو خانواده سوءاستفاده خواهند کرد. این را تجربه جهانی گفته است.
 


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *