گلایه تند غفاری از مسئولین فرهنگی/صدیقه کیانفر بستری شد/از درک روز قدر غافل نشویم

16:45 - 28 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۲۹۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ با اتفاقات، حواشی و اخبار گوناگونی در عرصه فرهنگ و هنر روبه‌رو بود که مهم‌ترین آن را می‌توان اظهارات شاعر انقلابی درباره شعر، خونریزی معده خانم بازیگر و اهمیت درک روز قدر دانست.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، مهم‌ترین اخبار روز بیست و هشتم خرداد را اظهارات شاعر انقلابی درباره شعر، خونریزی معده خانم بازیگر و اهمیت درک روز قدر تشکیل می‌دهند.

** خونریزی معده خانم بازیگر

صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت به دلیل خونریزی معده در بیمارستان بستری شد.

صدیقه کیانفر

صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت عرصه تلویزیون و سینما در گفت‌وگو با خبرنگارگروه فرهنگی گفت: روز چهارشنبه خونریزی معده داشتم و پسرم برای سر زدن به دیدن من آمد و زمانی که از وضعیت من مطلع شد، به من اعلام کرد که نباید معطل کنم و سریع خودم را به بیمارستان برسانم.

وی ادامه داد: وقتی به بیمارستان شرکت نفت مراجعه کردم و متوجه شدم هموگلوبین خون بنده پایین‌تر از حد ممکن است و باعث خونریزی معده ام شده است.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

** روز قدر مانند شب قدر است/ از درک روز بیست و سوم رمضان غافل نشویم

یک کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه روز قدر همانند شب قدر است، گفت: باید توجه داشته باشیم که از درک روز بیست وسوم رمضان غافل نشویم.

روز قدر

امین مولایی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: در ماه مبارک رمضان سه شب قدر وجود دارد و روزه‌داران در این شب‌ها به عبادت و راز و نیاز با پروردگار می‌پردازند، اما نکته مهم این است که علاوه بر شب‌های قدر، روزهای قدر نیز باید بسیار بزرگ و گرامی دانسته شوند. 

وی ادامه داد: هشام بن حکم از امام صادق (ع) اینگونه نقل کرده است:" روز شب قدر، مثل شب قدر است" از این جمله امام ششم به خوبی متوجه ارزش و اهمیت روز شب قدر می‌شویم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: البته بزرگ داشتن روز قدر به معنای آن نیست که افراد مانند شب قدر زمان بسیار زیادی را برای خواندن دعا‌ها اختصاص دهند بلکه منظور بیشتر آن است که افراد متوجه باشند و درک کنند که در چه شب پرفضیلتی قرار گرفته‌اند.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

** رهبر انقلاب شعر را سرمایه ملی می‌دانند/موضوع آل‌سعود را باید در شعر وارد کرد

نویسنده کتاب "دو رکعت عشق" گفت: همانطور که حضرت آقا فرموند شعر برای ما حکم منابع ملی را داشته و باید بهتر و بیشتر به آن بپردازیم و به همین جهت اردوهایی برای مناطق محروم تشکیل دادیم تا شاعران ناب را از گوشه گوشه ایران شناسایی و معرفی کنیم.

علیرضا قزوه

علیرضا قزوه نویسنده و شاعر انقلابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی، درخصوص عمل به بیانات مقام معظم رهبری در قبال توجه بیشتر شاعران به موضوعات روز و شهدای حرم گفت: ما در حوزه هنری برنامه‌های خاصی داریم و کارهای زیادی هم در خصوص فرمایش آقا درخصوص پرداختن به مسائل روز مخصوصاً شهدای حرم انجام داده‌ایم و بعد از این برنامه را جدی و پررنگ‌تر ادامه خواهیم داد.
 
وی ادامه داد: همانطور که حضرت آقا فرمودند: شعر برای ما حکم منابع ملی را داشته و باید بهتر و بیشتر به آن بپردازیم و به همین جهت اردوهایی برای مناطق محروم تشکیل دادیم تا شاعران ناب را از گوشه گوشه ایران شناسایی و معرفی کنیم.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

** برای فیلمسازی التماس کسی را نمی‌کنم/از مسئولین بپرسید که چرا بعد از استرداد کار نکردم

کارگردان فیلم "ابوزینب" گفت: از ابتدای امسال مذاکراتی را برای تولید یک پروژه داشتیم که بنا مشکلات و دلایل به وجود آمده منتفی شد و فعلاً هیچ کاری را برای ساختن در دست ندارم.

علی غفاری کارگردان سینما

علی غفاری کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص فعالیت‌های خود در سال ۹۶ گفت: از ابتدای امسال مذاکراتی را برای تولید یک پروژه داشتیم که بنا به مشکلات و دلایل به وجود آمده منتفی شد و فعلاً هیچ کاری را برای ساختن در دست ندارم.
 
وی درباره کم‌کاری‌های اخیر خود بعد از موفقیت در فیلم "استرداد" تصریح کرد: همه چیز خواسته کارگردان نیست و همه شرایط باید برای ساخت یک اثر مهیا باشد تا بتوان اثری را با تمام فاکتورهای استاندارد به تولید رساند.
 
کارگردان فیلم "ابوزینب" در ادامه افزود: این اتفاق عناصر زیادی را می‌طلبد تا یک فیلمساز بتواند کاری ارائه کند. طی این مدت مشکلات فیلمنامه، مشکلات مالی و برخی اختلاف نظر‌ها باعث شد تا من برای مدتی کار نکنم.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

** نزول سوره انسان در شأن حضرت علی (ع) / لزوم محبت به امام اول در بین مؤمنان

یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به نزول سوره انسان در شأن حضرت علی (ع) از لزوم محبت به این حضرت در بین مومنان سخن گفت.

از خونریزی معده خانم بازیگر تا اظهارات شاعر انقلابی/ از درک روز قدر غافل نشویم

محمدرضا کربلایی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: روز بیست وسوم ماه مبارک رمضان که سومین روز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) محسوب می‌شود، فرصت مناسبی است تا با توجه به فضائل و ویژگی‌های ارزشمند این حضرت، در مسیر الگو قرار دادن ایشان جدیت بسیار زیادی به خرج دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین فضیلت‌های امام علی (ع)، ازدواج آسمانی ایشان با حضرت فاطمه (س) است. در این پیوند مقدس فرشته‌های آسمانی و بهشتیان حضور داشتند و به سرور و شادی می‌پرداختند.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *