ملائکه در شب قدر به‌ زمین می‌آیند/ با ضربت خوردن امام علی (ع) زمین به لرزه درآمد

9:30 - 23 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۸۴۰۸
یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه در شب قدر ملائکه به زمین می‌آیند، گفت: با ضربت خوردن امام علی (ع) زمین به لرزه درآمد.
شب قدرعلی محسنی راد کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: فضیلت شب قدر به اندازه‌ای زیاد است که برتر از هزار ماه شمرده می‌شود و در طول سال هیچ شبی از نظر قدر و فضیلت، با آن هم‌اندازه نیست.

وی ادامه داد: تقدیر یک سال انسان‌ها در شب‌های قدر رقم می‌خورد هرچقدر انسان‌ها در این شب بیشتر عبادت کنند و به راز و نیاز با پروردگار بپردازند، امید بیشتری برای تعیین سرنوشتشان به شیوه‌ای نیکوتر خواهند داشت.

محسنی راد تصریح کرد: شب نوزدهم نخستین شب از شب‌های قدر است و در این شب‌های گرانبها، ملائکه و روح که اعظم ملائکه است به اذن پروردگار به زمین نازل می‌شوند و به خدمت امام زمان (عج) مشرف می‌شوند.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: در نوزدهمین شب از ماه میهمانی خدا، حضرت علی(ع) در مسجد کوفه ضربت خوردند. مولای متقیان (ع) در هنگامی‌که شمشیر بر فرق سر مبارکشان فرود آمد، به قدری در نماز و عبادت با پروردگار غرق شده بودند که متوجه حضور ابن ملجم در مسجد کوفه نشدند.

این کارشناس علوم قرآنی توضیح داد: روایت شده که در هنگام ضربت خوردن حضرت علی (ع) توسط ابن ملجم، زمین به لرزه درآمد، دریاها مواج و آسمان‌ها متزلزل شدند، درهای مسجد به‌هم خوردند و خروش از فرشتگان آسمان‌ها بلند شد و باد سیاهی وزید به‌طوری که جهان را تیره و تار ساخت.

وی یادآور شد: در روز ضربت خوردن حضرت علی (ع)، زمانی که ایشان به مسجد کوفه وارد شدند، افرادی را که خوابیده بودند برای ادای نماز صبح بیدار کردند که ابن ملجم نیز یکی از آن اشخاص بود.

محسنی راد خاطرنشان کرد: پس از اینکه شمشیر بر سر مطهر حضرت علی (ع) فرود آمد، این حضرت فرمودند: «فُرتُ و ربّ الکَعبه» به معنای آنکه، سوگند به خدای کعبه، رستگار شدم. شایسته است ما مسلمانان به‌عنوان پیروان امام علی (ع) همواره در بخش های مختلف زندگی از این حضرت الگوبرداری کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *